حقانیت شیعه و رد شبهات

حقانیت شیعه و رد شبهات

ابراهیم بن شیبة الایرانی

* به علت کمبود وقت از ترجمه ی متون درخواستی جدا معذوریم

* شبهات و سوالات علمی خود را در قسمت نظرات ارسال کنید تا در صف سوالات قرار گرفته و به آن پاسخ داده شود (به سؤالات تکراری به هیچ وجه پاسخ داده نمی شود)

* برای دسترسی آسان به موضوعات مورد نظرتان، از قسمت " طبقه بندی موضوعی " استفاده کنید

* در صورت خرابی و یا لود نشدن تصاویر به ما اطلاع دهید

* نقل و درج مطالب موجود در وبلاگ به نام شخص یا مؤسسه ای خاص در هر تارنمای اینترنتی و غیر از آن شرعا حرام می باشد (نقل همراه با ذکر منبع یا بدون اشاره به شخص و مؤسسه ای خاص جایز می باشد)

طبقه بندي موضوعي
آخرين مطالب
پربيننده ترين مطالب
مطالب پربحث‌تر
آخرين نظرات
  • ۲۴ مهر ۹۷، ۱۲:۳۹ - نگار جهانشاهی
    عالیه

دروغگویی عبد الرحمن السدیس (عالم وهابی) در مورد خبر " کتاب الله وسنتی "




از آن جایی که بسیاری از وهابیون دشمنی خاصی با اهل بیت علیهم السلام دارند، تمام تلاش خود را برای به حاشیه راندن نام اهل بیت انجام می دهند و یکی از مواضعی که به خوبی چنین تلاش بی ثمری در آن مشاهده می شود، جدال بر سر خبر باطل " کتاب الله وسنتی " می باشد. درماندگی و عجز مخالفین شیعه در این مورد به جایی رسیده که به دروغگویی و تدلیس روی آورده اند و برای این خبر باطل، منابع و مصادر معتبر جعل کرده اند ! یکی از این افراد عبد الرحمن السدیس وهابی می باشد که جایگاه خاصی در نزد وهابیون و سلفی های معاصر دارد.



وی در یکی از جلسات درسی خویش می گوید :

وقال صلى الله علیه وسلم فی خطبته عام حجة الوداع: {وإنی تارکٌ فیکم ما إن تمسکتم به فلن تضلوا بعدی أبداً: کتاب الله وسنتی} أخرجه الإمام مسلم عن جابر رضی الله عنه وأرضاه.

http://shamela.ws/browse.php/book-7738/page-856

و پیامبر در خطبه ی عمومی اش در حجة الوداع فرمودند : من در میان شما چیزی را باقی می گذارم که اگر به آن متمسک شوید پس از من هرگز گمراه نخواهید شد. کتاب خداوند و سنتم. این حدیث را امام مسلم از جابر (رض) نقل کرده است.

اما وقتی به صحیح مسلم و حدیث جابر مراجعه می کنیم خبری از لفظ " سنتی " نیست !

حَدَّثَنَا أَبُو بَکْرِ بْنُ أَبِی شَیْبَةَ، وَإِسْحَاقُ بْنُ إِبْرَاهِیمَ، جَمِیعًا عَنْ حَاتِمٍ، قَالَ أَبُو بَکْرٍ: حَدَّثَنَا حَاتِمُ بْنُ إِسْمَاعِیلَ الْمَدَنِیُّ، عَنْ جَعْفَرِ بْنِ مُحَمَّدٍ، عَنْ أَبِیهِ، قَالَ: دَخَلْنَا عَلَى جَابِرِ بْنِ عَبْدِ اللهِ، فَسَأَلَ عَنِ الْقَوْمِ حَتَّى انْتَهَى إِلَیَّ ....... وَقَدْ تَرَکْتُ فِیکُمْ مَا لَنْ تَضِلُّوا بَعْدَهُ إِنِ اعْتَصَمْتُمْ بِهِ، کِتَابُ اللهِ، وَأَنْتُمْ تُسْأَلُونَ عَنِّی، فَمَا أَنْتُمْ قَائِلُونَ؟» قَالُوا: نَشْهَدُ أَنَّکَ قَدْ بَلَّغْتَ وَأَدَّیْتَ وَنَصَحْتَ .....

صحیح مسلم،ج2،ص890،ح1218 ط دار احیاء التراث العربی

الا لعنة الله علی الکاذبیـــــن

رونوشت :

ندای سنت | پایگاه رسمی حوزه علمیه دارالعلوم زنگیان سراوان

اسلام تکس | بانک مقالات اسلامی و پاسخ به شبهات

کتابخانه عقیده

* به دلیل سوء استفاده ی عده ای از مطالب موجود در وبلاگ، از این پس نقل مطالب صرفا با ذکر منبع (به صورت درج لینک) مجاز بوده و در غیر این صورت شرعا حرام می باشد.

موافقين ۴ مخالفين ۰ ۹۴/۱۱/۲۱
فرشید ایرانی | Farshid Irani

نظرات (۱)

نظرات علما در مورد کتاب سلیم بن قیس :

ابن غضائری می‏گوید والکتاب موضوع لا مریة فیه این کتاب مجعول است .
مرحوم شیخ مفید در کتاب تصحیح الاعتقاد می‏گوید ان هذا الکتاب غیر موثوق به این کتاب مورد اعتماد ما نیست، وقد حصل فیه تخلیط وتدلیس در آن تخلیط و تدلیس وجود دارد.

 مرحوم شیخ مفیددر ادامه می‏گوید: فینبغی للمتدین ان یجتنب العمل بکل ما فیه و لا یعول علی جملته آدم متدین نباید به همه آنچه که در این کتاب آمده است, عمل و اعتماد کند والتقلید لرواته نباید هر حدیثی که در این کتاب آمده است را نقل کند والیفزع الی العلماء فیما تضمنه من الاحادیث و شخص باید پناه ببرد به علماء نسبت به احادیثی که این کتاب وجود دارد لیوقفوه علی الصحیح منها والفاسد تا اینکه آنها آگاهش کنندکه کدام حدیث صحیح و کدام فاسد است.
پاسخ:
قول ابن الغضائری در کتاب رجالش اومده که انتساب این کتاب به او ثابت نیست. قول دوم هم اشکالی در اون نیست و شیخ مفید فرموده اند باید محتوای کتاب بررسی بشه و در اون مطالب غیر صحیح هم وجود داره.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
Flag Counter