حقانیت شیعه و رد شبهات

نقد وهابیت و اهل سنت | نقد آیین زرتشتی و باستان گرایان | نقد مسیحیت | وبلاگ شخصی فرشید شرفی

حقانیت شیعه و رد شبهات

نقد وهابیت و اهل سنت | نقد آیین زرتشتی و باستان گرایان | نقد مسیحیت | وبلاگ شخصی فرشید شرفی

حقانیت شیعه و رد شبهات

فرشید شرفی | پژوهشگر قرآن، حدیث، کلام و ادیان و مذاهب

* به علت کمبود وقت از ترجمه ی متون درخواستی جدا معذوریم

* شبهات و سوالات علمی خود را در قسمت نظرات ارسال کنید تا در صف سوالات قرار گرفته و به آن پاسخ داده شود (به سؤالات تکراری به هیچ وجه پاسخ داده نمی شود)

* برای دسترسی آسان به موضوعات مورد نظرتان، از قسمت " طبقه بندی موضوعی " استفاده کنید

* در صورت خرابی و یا لود نشدن تصاویر و مطالب به ما اطلاع دهید

* نقل و درج مطالب موجود در وبلاگ به نام شخص یا مؤسسه ای خاص در هر تارنمای اینترنتی و غیر از آن شرعا حرام می باشد (نقل همراه با ذکر منبع یا بدون اشاره به شخص و مؤسسه ای خاص جایز می باشد)

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
آخرین نظرات

دروغ بستن جهاد التربانی وهابی بر کتاب تفسیر قمی



اصلی ترین عامل تکفیر و قتل شیعیان در طول تاریخ ، دروغ هایی بوده که از سوی نواصب به مکتب اهل بیت  نسبت داده شده است.یعنی برخی از علمای مخالفین شیعه و اکثریت سلفی ها و اهل الحدیث بر شیعه دروغ بسته اند و بر مبنای همان دروغی که خودشان بر شیعه بسته اند فتوا به قتل و تکفیر پیروان مکتب اهل بیت – علیهم السلام – داده اند.

جهاد التربانی وهابی در کتاب " مائة من عظماء أمة الإسلام غیروا مجرى التاریخ " می نویسد :

(تفسیر القمی لعلی إبراهیم القمی ج 2 ص 377): ولیقیمن الحد على عائشة فیما أتت بالطریق -یقصد الزنا- ولذا فقد ورد أن إمامنا المهدی المفدّى (صلوات اللَّه علی) عندما یظهر فإنه سیُخرج عائشة من قبرها ویُحْییها لیقیم علیها الحد، فالظاهر عندی أن عائشة کانت تعیش عقدة نفسیة جنسیة.

مائة من عظماء أمة الإسلام غیروا مجرى التاریخ،ص235 ط دار التقوى

علی بن ابراهیم قمی در کتاب تفسیرش،جلد دوم صفحه ی 377 گفته است که : حد را بر عائشة جاری خواهد کرد به خاطر آن چه که عائشة در راه انجام داد – مقصودش زناست – و به همین دلیل وارد شده که امام ما مهدی هنگامی که ظهور می کند، عائشة را از قبرش بیرون می آورد و او را زنده می گرداند تا بر وی حد جاری کند.نظر من (علی بن ابراهیم قمی) آن است که عائشة با یک حالت عقده و شهوت جنسی زندگی می کرد.

اکنون به همین آدرس در تفسیر قمی مراجعه می کنیم تا صحت ادعای این وهابی را متوجه شویم.

قَالَ عَلِیُّ بْنُ إِبْرَاهِیمَ فِی قَوْلِهِ ضَرَبَ اللَّهُ مَثَلًا ثُمَّ ضَرَبَ اللَّه فِیهِمَا مَثَلًا فَقَالَ: ضَرَبَ اللَّهُ مَثَلًا لِلَّذِینَ کَفَرُوا امْرَأَتَ نُوحٍ وَ امْرَأَتَ لُوطٍ کانَتا تَحْتَ عَبْدَیْنِ مِنْ عِبادِنا صالِحَیْنِ فَخانَتاهُما فَقَالَ وَ اللَّهِ مَا عَنَى بِقَوْلِهِ فَخانَتاهُما إِلَّا الْفَاحِشَةَ- وَ لَیُقِیمَنَّ الْحَدَّ عَلَى فُلَانَةَ فِیمَا أَتَتْ فِی طَرِیقٍ- وَ کَانَ فُلَانٌ یُحِبُّهَا- فَلَمَّا أَرَادَتْ أَنْ تَخْرُجَ إِلَى ... قَالَ لَهَا فُلَانٌ لَا یَحِلُّ لَکِ أَنْ تَخْرُجِی مِنْ غَیْرِ مَحْرَمٍ فَزَوَّجَتْ نَفْسَهَا مِنْ فُلَانٍ قَوْلُهُ وَ ضَرَبَ اللَّهُ مَثَلًا لِلَّذِینَ آمَنُوا امْرَأَتَ فِرْعَوْن‏ إِلَى قَوْلِهِ وَ مَرْیَمَ ابْنَتَ عِمْرانَ الَّتِی أَحْصَنَتْ فَرْجَها قَالَ لَمْ یُنْظَرْ إِلَیْهَا فَنَفَخْنا فِیهِ مِنْ رُوحِنا أَیْ رُوحٍ مَخْلُوقَةٍ وَ کانَتْ مِنَ الْقانِتِینَ أَیْ مِنَ الدَّاعِین‏.

تفسیر القمی،ج2،ص377 ط دار الکتاب

ملاحظه می فرمائید که چگونه این وهابی کذاب، هم متن موجود در تفسیر قمی را تغییر داده و هم از پیش خود داستان سرایی ! کرده و قولی کذب و ساختگی را به این کتاب نسبت داده است !

در تفسیر قمی نامی از اشخاص برده نشده و به جای آن ها از الفاظ " فلان " و " فلانة " استفاده شده و همچنین عبارت " ولذا فقد ورد أن إمامنا المهدی المفدّى (صلوات اللَّه علی) عندما یظهر فإنه سیُخرج عائشة من قبرها ویُحْییها لیقیم علیها الحد، فالظاهر عندی أن عائشة کانت تعیش عقدة نفسیة جنسیة " اصلا و ابدا در کتاب تفسیر قمی وجود خارجی ندارد !!!

الا لعنة الله علی الکاذبیـــــن

رونوشت :

ندای سنت | پایگاه رسمی حوزه علمیه دارالعلوم زنگیان سراوان

اسلام تکس | بانک مقالات اسلامی و پاسخ به شبهات

کتابخانه عقیده

* به دلیل سوء استفاده ی عده ای از مطالب موجود در وبلاگ، از این پس نقل مطالب صرفا با ذکر منبع (به صورت درج لینک) مجاز بوده و در غیر این صورت شرعا حرام می باشد.

موافقین ۳ مخالفین ۰ ۹۴/۱۱/۰۴
فرشید شرفی | Farshid Sharafi

نظرات  (۳)

۝۝۝۝♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥۝۝۝۝

۝۝۝۝♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥۝۝۝۝

 

هم میهن ارجمند! درود فراوان!

 با هدف توانمند سازی فرهنگ ملی و پاسداری از یکپارچگی ایران کهن

"وب بر شاخسار سخن "

هر ماه دو یادداشت ملی میهنی را به هموطنان عزیز پیشکش می کند.

خواهشمنداست ضمن مطالعه، آن را به ده نفر از هم میهنان ارسال نمایید.

 

آدرس ها:

 

http://payam-ghanoun.ir/

http://payam-chanoun.blogfa.com/

 

[گل]

 

۝۝۝۝♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥۝۝۝۝

۝۝۝۝♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥۝۝۝۝

مثل همیشه ضربه حیدری(ع) بر کمر این ناصبی ها.. عالی
محقق مامقانی درمورد ابان میگه اصل تضعیف او از سوی علمای اهل سنت است .. البته جناب محدث نوری و دیگر بزرگان وثاقت ابان رو ثابت کرده اند اما چرا جناب طوسی در رجال خودش ابان رو ضعیف دانسته ؟؟؟

 أبان بن أبی عیاش‏ .
رجال‏ الطوسی / ص‏ 126 : ضعیف
پاسخ:
اگر منظور شما ابان بن ابی عیاش هست، وثاقت این راوی در بین علماء محل اختلاف هست.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
Flag Counter