حقانیت شیعه و رد شبهات

نقد وهابیت و اهل سنت | نقد آیین زرتشتی و باستان گرایان | نقد مسیحیت | وبلاگ شخصی فرشید شرفی

حقانیت شیعه و رد شبهات

نقد وهابیت و اهل سنت | نقد آیین زرتشتی و باستان گرایان | نقد مسیحیت | وبلاگ شخصی فرشید شرفی

حقانیت شیعه و رد شبهات

فرشید شرفی | پژوهشگر قرآن، حدیث، کلام و ادیان و مذاهب

* به علت کمبود وقت از ترجمه ی متون درخواستی جدا معذوریم

* شبهات و سوالات علمی خود را در قسمت نظرات ارسال کنید تا در صف سوالات قرار گرفته و به آن پاسخ داده شود (به سؤالات تکراری به هیچ وجه پاسخ داده نمی شود)

* برای دسترسی آسان به موضوعات مورد نظرتان، از قسمت " طبقه بندی موضوعی " استفاده کنید

* در صورت خرابی و یا لود نشدن تصاویر و مطالب به ما اطلاع دهید

* نقل و درج مطالب موجود در وبلاگ به نام شخص یا مؤسسه ای خاص در هر تارنمای اینترنتی و غیر از آن شرعا حرام می باشد (نقل همراه با ذکر منبع یا بدون اشاره به شخص و مؤسسه ای خاص جایز می باشد)

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
آخرین نظرات

دروغگویی محمد حسین یعقوب (از علمای سلفی معاصر) در مورد خبر " کتاب الله وسنتی "




از آن جایی که بسیاری از وهابیون دشمنی خاصی با اهل بیت علیهم السلا دارند، تمام تلاش خود را برای به حاشیه راندن نام اهل بیت انجام می دهند و یکی از مواضعی که به خوبی چنین تلاش بی ثمری در آن مشاهده می شود، جدال بر سر خبر باطل " کتاب الله وسنتی " می باشد. درماندگی و عجز مخالفین شیعه در این مورد به جایی رسیده که به دروغگویی و تدلیس روی آورده اند و برای این خبر باطل، منابع و مصادر معتبر جعل کرده اند ! یکی از این افراد ابو العلاء السلفی (محمد حسین یعقوب) از شاگردان بن باز و بن عثیمین می باشد که جایگاه خاصی در نزد وهابیون و سلفی های معاصر دارد.

وی در کتاب " أصول الوصول إلى الله تعالى " می نویسد :

وقال صلى الله علیه وسلم: ترکت فیکم ما ان تمسکتم به لن تضلوا بعدى أبدا کتاب الله وسنتى. (2)

(2) أخرجه : أحمد (3/59) ،والترمذی (3786) وقال : حسن غریب، وانظر " الصحیحة " (1761) .

أصول الوصول إلى الله تعالى،ص30و84 ط المکتبة التوفیقیة

و پیامبر فرموده اند : در میان شما چیزی را بر جای می گذارم که اگر به آن متمسک شوید هرگز پس از من گمراه نخواهید شد. کتاب خداوند و سنتم. (2)

(2) این حدیث را احمد بن حنبل در مسند (ج2،ص59) و ترمذی در سنن (ح 3786) نقل کرده و گفته حسن غریب و به سلسله ی صحیحه ی البانی (ح 1761) مراجعه کن.

ملاحظه می کنید که این عالم وهابی – سلفی ادعا می کند خبر " کتاب الله وسنتی " در سه منبع فوق ذکر شده است. جالب آن که وقتی ما به همین آدرس ها مراجعه می کنیم ، متوجه کذب و تزویر و تدلیس این وهابی می شویم و در می یابیم که وی حدیث با لفظ " کتاب الله وعترتی " را دیده و عمدا آن را به " کتاب الله وسنتی " تغییر داده است !!! یعنی هم بر احمد بن حنبل و هم بر ترمذی و هم بر البانی و بالاتر از همه بر پیامبر (ص) دروغ بسته است !

حَدَّثَنَا أَسْوَدُ بْنُ عَامِرٍ، أَخْبَرَنَا أَبُو إِسْرَائِیلَ یَعْنِی إِسْمَاعِیلَ بْنَ أَبِی إِسْحَاقَ الْمُلَائِیَّ، عَنْ عَطِیَّةَ عَنْ أَبِی سَعِیدٍ، قَالَ: قَالَ رَسُولُ اللهِ صَلَّى اللهُ عَلَیْهِ وَسَلَّمَ: " إِنِّی تَارِکٌ فِیکُمُ الثَّقَلَیْنِ، أَحَدُهُمَا أَکْبَرُ مِنَ الْآخَرِ: کِتَابُ اللهِ حَبْلٌ مَمْدُودٌ مِنَ السَّمَاءِ إِلَى الْأَرْضِ، وَعِتْرَتِی أَهْلُ بَیْتِی، وَإِنَّهُمَا لَنْ یَفْتَرِقَا حَتَّى یَرِدَا عَلَیَّ الْحَوْضَ.

مسند احمد،ج3،ص59

حَدَّثَنَا نَصْرُ بْنُ عَبْدِ الرَّحْمَنِ الکُوفِیُّ قَالَ: حَدَّثَنَا زَیْدُ بْنُ الحَسَنِ، عَنْ جَعْفَرِ بْنِ مُحَمَّدٍ، عَنْ أَبِیهِ، عَنْ جَابِرِ بْنِ عَبْدِ اللَّهِ، قَالَ: رَأَیْتُ رَسُولَ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَیْهِ وَسَلَّمَ فِی حَجَّتِهِ یَوْمَ عَرَفَةَ وَهُوَ عَلَى نَاقَتِهِ القَصْوَاءِ یَخْطُبُ، فَسَمِعْتُهُ یَقُولُ: " یَا أَیُّهَا النَّاسُ إِنِّی تَرَکْتُ فِیکُمْ مَا إِنْ أَخَذْتُمْ بِهِ لَنْ تَضِلُّوا: کِتَابَ اللَّهِ، وَعِتْرَتِی أَهْلَ بَیْتِی " وَفِی البَابِ عَنْ أَبِی ذَرٍّ، وَأَبِی سَعِیدٍ، وَزَیْدِ بْنِ أَرْقَمَ، وَحُذَیْفَةَ بْنِ أَسِیدٍ وهَذَا حَدِیثٌ حَسَنٌ غَرِیبٌ مِنْ هَذَا الوَجْهِ.

سنن الترمذی،ج6،ص124،ح3786 ط دار الغرب الاسلامی

1761 - یا أیها الناس! إنی قد ترکت فیکم ما إن أخذتم به لن تضلوا، کتاب الله وعترتی أهل بیتی.

سلسلة الاحادیث الصحیحة،ج4،ص355،ح1761 ط مکتبة المعارف

ترجمه ی محمد حسین یعقوب :

http://shamela.ws/index.php/author/2582

محمد حسین یعقوب (أبو العلاء السلفی)

رونوشت :

ندای سنت | پایگاه رسمی حوزه علمیه دارالعلوم زنگیان سراوان

اسلام تکس | بانک مقالات اسلامی و پاسخ به شبهات

کتابخانه عقیده

موافقین ۳ مخالفین ۰ ۹۴/۱۰/۱۵
فرشید شرفی | Farshid Sharafi

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
Flag Counter