حقانیت شیعه و رد شبهات

نقد وهابیت و اهل سنت | نقد آیین زرتشتی و باستان گرایان | نقد مسیحیت | وبلاگ شخصی فرشید شرفی

حقانیت شیعه و رد شبهات

نقد وهابیت و اهل سنت | نقد آیین زرتشتی و باستان گرایان | نقد مسیحیت | وبلاگ شخصی فرشید شرفی

حقانیت شیعه و رد شبهات

فرشید شرفی | پژوهشگر قرآن، حدیث، کلام و ادیان و مذاهب

* به علت کمبود وقت از ترجمه ی متون درخواستی جدا معذوریم

* شبهات و سوالات علمی خود را در قسمت نظرات ارسال کنید تا در صف سوالات قرار گرفته و به آن پاسخ داده شود (به سؤالات تکراری به هیچ وجه پاسخ داده نمی شود)

* برای دسترسی آسان به موضوعات مورد نظرتان، از قسمت " طبقه بندی موضوعی " استفاده کنید

* در صورت خرابی و یا لود نشدن تصاویر و مطالب به ما اطلاع دهید

* نقل و درج مطالب موجود در وبلاگ به نام شخص یا مؤسسه ای خاص در هر تارنمای اینترنتی و غیر از آن شرعا حرام می باشد (نقل همراه با ذکر منبع یا بدون اشاره به شخص و مؤسسه ای خاص جایز می باشد)

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
آخرین نظرات

ازدواج دختر عبد الله بن جعفر (صحابی) با حجاج بن یوسف ناصبی خونریز (پاسخی نقضی به شبهه ی ازدواج ام کلثوم و عمر)


یکی از شبهاتی که مخالفین همواره آن را مطرح می سازند ، مساله ی ازدواج ام کلثوم و عمر بن الخطاب می باشد که هدف اصلی آنان از طرح این ادعا، بیان فضیلتی برای عمر و اثبات وجود روابط حسنه و محبت بین امیر المومنین علی بن ابی طالب علیه السلام و خلیفه ی دوم است.

ما در این مطلب به بیان نمونه ای نقضی می پردازیم که اصل و اساس هدف مخالفین را نشانه گرفته و ساقط خواهد نمود !

حَدَّثَنَا عَبْدُ الصَّمَدِ، حَدَّثَنَا حَمَّادُ بْنُ سَلَمَةَ، عَنِ ابْنِ أَبِی رَافِعٍ عَنْ عَبْدِ اللهِ بْنِ جَعْفَرٍ، أَنَّهُ زَوَّجَ ابْنَتَهُ مِنَ الْحَجَّاجِ بْنِ یُوسُفَ، فَقَالَ لَهَا: إِذَا دَخَلَ بِکِ فَقُولِی: " لَا إِلَهَ إِلا اللهُ الْحَلِیمُ الْکَرِیمُ، سُبْحَانَ اللهِ رَبِّ الْعَرْشِ الْعَظِیمِ، الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِینَ " وَزَعَمَ أَنَّ رَسُولَ اللهِ صَلَّى اللهُ عَلَیْهِ وَسَلَّمَ کَانَ إِذَا حَزَبَهُ أَمْرٌ قَالَ هَذَا قَالَ حَمَّادٌ: فَظَنَنْتُ أَنَّهُ قَالَ: " فَلَمْ یَصِلِ الَیْهَا.

مسند احمد،ج3،ص285و286،ح1762 ط موسسة الرسالة  [تعلیق الأرنؤوط : إسناده حسن]


مسند احمد،ج2،ص372،ح1762 ط دار الحدیث  [تعلیق أحمد محمد شاکر : إسناده صحیح]


عمل الیوم واللیلة،ص410و411،ح643و646 ط موسسة الرسالة  [تعلیق الدکتور فاروق حمادة : هذا الإسناد (646) حسن]


السنن الکبری للنسائی،ج9،ص239و2ص240،ح10404و10405و10407 ط موسسة الرسالة

ابن ابی رافع از عبد الله بن جعفر – رضی الله عنه – نقل می کند که او دخترش را به ازدواج حجاج بن یوسف درآورد و به دخترش گفت هنگامی که حجاج بر تو وارد شد بگو : " لَا إِلَهَ إِلا اللهُ الْحَلِیمُ الْکَرِیمُ، سُبْحَانَ اللهِ رَبِّ الْعَرْشِ الْعَظِیمِ، الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِینَ " و گمان کرد که رسول الله (ص) هرگاه امری وی را اندوهگین می ساخت این را می گفت. حماد می گوید : گمان می کنم که وی گفت : حجاج به او نرسید.

طبق این روایت معتبر، عبد الله بن جعفر بن ابی طالب – رضی الله عنه – که در نزد مخالفین شیعه نیز صحابی ای جلیل القدر به شمار می آید دخترش را به ازدواج یک فرد خبیث خونریز ناصبی در آورده است ! اکنون می گوییم :

آیا این که شخصی دخترش را به ازدواج مردی دربیاورد، الزاما دلالت بر محبت بین طرفین و جلالت قدر می کند ؟! آیا چنین ازدواجی برای حجاج بن یوسف – لعنة الله علیه – فضیلت به حساب می آید ؟! آیا چنین ازدواجی وی را ماجور می سازد ؟! آیا چنین ازدواجی نشان دهنده ی محبت بین حجاج – لعنة الله علیه – و عبد الله بن جعفر – رضی الله عنه – می باشد ؟! آیا مخالفین راضی می شوند تا به عبد الله بن جعفر صحابی (رض) طعن بزنند و غیرت و شجاعت وی را محل شک و تردید قرار دهند ؟! دقیقا همین مطالب در مورد ازدواج ام کلثوم و عمر بن الخطاب (بر فرض پذیرش) می تواند صدق کند !

عَبْدُ اللهِ بنُ جَعْفَرِ بنِ أَبِی طَالِبٍ الهَاشِمِیُّ : عَبْدِ مَنَافٍ بنِ عَبْدِ المُطَّلِبِ بنِ هَاشِمٍ. السَّیِّدُ، العَالِمُ، أَبُو جَعْفَرٍ القُرَشِیُّ، الهَاشِمِیُّ، الحَبَشِیُّ المَوْلِدِ، المَدَنِیُّ الدَّارِ، الجَوَادُ ابْنُ الجَوَادِ ذِی الجَنَاحَیْنِ. لَهُ: صُحْبَةٌ، وَرِوَایَةٌ، عِدَادُهُ فِی صِغَارِ الصَّحَابَةِ ..... وَکَانَ کَبِیْرَ الشَّأْنِ، کَرِیْماً، جَوَاداً، یَصْلُحُ لِلإِمَامَةِ.

سیر اعلام النبلاء،ج3،ص456 ط موسسة الرسالة

الحَجَّاجُ بنُ یُوْسُفَ الثَّقَفِیُّ : أَهْلَکَهُ اللهُ: فِی رَمَضَانَ، سَنَةَ خَمْسٍ وَتِسْعِیْنَ، کَهْلاً. وَکَانَ ظَلُوْماً، جَبَّاراً، نَاصِبِیّاً، خَبِیْثاً، سَفَّاکاً لِلدِّمَاءِ، وَکَانَ ذَا شَجَاعَةٍ، وَإِقْدَامٍ، وَمَکْرٍ، وَدَهَاءٍ، وَفَصَاحَةٍ، وَبَلاَغَةٍ، وَتعَظِیْمٍ لِلْقُرَآنِ.

سیر اعلام النبلاء،ج4،ص343 ط موسسة الرسالة

رونوشت :

ندای سنت | پایگاه رسمی حوزه علمیه دارالعلوم زنگیان سراوان

اسلام تکس | بانک مقالات اسلامی و پاسخ به شبهات

کتابخانه عقیده

موافقین ۳ مخالفین ۰ ۹۴/۱۰/۰۴
فرشید شرفی | Farshid Sharafi

نظرات  (۳)

بسیار عالی.ممنون
باسلام لطفا به این شبهه وهابی پاسخ بدید..

در بحارالانوار به نقل از کتاب امالی شیخ مفید

علی بن أبی طالب  نحو العالیة فلقیه ثابت بن قیس بن شماس فقال : ما شأنک یا أبا الحسن فقال : أرادوا أن یحرقوا على بیتی وأبوبکر على المنبر یبایع له لا یدفع عن ذلک ولا ینکر ...

در موقع هجوم به خانه فاطمه زهرا س حضرت علی فرار کرد بیرون ....


لطفا این روایت رو بررسی کنید و اینکه آیا حضرت علی ع در آن موقع اصلا از خانه اش بیرون آمد یا خیر ..
پاسخ:
وعلیکم السلام

وهابی ناصبی احمق از کجای این روایت فرار استنباط کرده ؟! امیر المومنین از خونه خارج شدن تا به سمت ابوبکر برن. (البته روایت از جهت سندی معتبر نیست ولی در متن هم اشکالی از این جهت نیست و ادعای وهابی فقط و فقط دروغ و تدلیس هست)

 مروان بن عثمان گوید: چون مردم با ابى بکر بیعت کردند، على (ع) و زبیر و مقداد داخل منزل حضرت فاطمه (ع) شدند و از بیرون آمدن خوددارى نمودند. عمر بن خطّاب گفت: خانه را بروى آنان آتش زنید. در این هنگام زبیر شمشیر بدست بیرون شد، ابو بکر گفت: این سگ را بگیرید، مهاجمان باو حمله آوردند، پاى زبیر لغزید و بزمین خورد و شمشیر از دستش افتاد ابو بکر گفت: شمشیر او را به سنگ بزنید، و آن را به سنگ کوبیدند تا شکست.
علىّ بن ابى طالب (ع) از منزل بسوى دهات نجد بیرون شد و در راه با ثابت بن قیس بن شمّاس برخورد نمود. ثابت گفت: اى ابا الحسن چه شده؟ فرمود:
مى‏خواهند خانه‏ام را بر من آتش بزنند و ابو بکر بر فراز منبر نشسته و مشغول بیعت گرفتن از مردم است، و نه از این حمله‏ها جلوگیرى مى‏کند و نه محکوم مى‏نماید.
ثابت گفت: هرگز دست از تو برندارم تا در راه دفاع از تو کشته شوم.پس با هم بمدینه باز گشتند، چون بمنزل رسیدند، دیدند فاطمه (ع) کنار درب ایستاده و خانه از مهاجمین خالى شده است و آن حضرت صدا مى‏زند: هرگز قومى را زشت برخوردتر از شما سراغ ندارم، شما پیکر رسول خدا (ص) را نزد ما رها ساخته و میان خود مصمّم شدید که حکومت را تنها از آن خود بدارید و ما را به امارات نگمارید، و هیچ از ما در این باره نظر خواهى نکردید، و بسر ما آوردید آنچه آوردید، و هیچ حقّى براى ما در نظر نگرفتید.

فراری ابوبکر و عمر و عثمان هستند که سرعت صفر و صد آن ها در جنگ ها بسیار بالا بود !
لطفا ضعیف بودن روایت رو بگید.. ممنون
پاسخ:
ابْنِ أَبِی هِلَال‏ : مجهول   خَالِدِ بْنِ یَزِید : مجهول    ابْنُ لَهِیعَة : مجهول   سَعِیدُ بْنُ عُفَیْر : مجهول    أَبُو بَکْرٍ أَحْمَدُ بْنُ مَنْصُورٍ الرَّمَادِی‏ : مجهول

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
Flag Counter