حقانیت شیعه و رد شبهات

حقانیت شیعه و رد شبهات

ابراهیم بن شیبة الایرانی

* به علت کمبود وقت از ترجمه ی متون درخواستی جدا معذوریم

* شبهات و سوالات علمی خود را در قسمت نظرات ارسال کنید تا در صف سوالات قرار گرفته و به آن پاسخ داده شود (به سؤالات تکراری به هیچ وجه پاسخ داده نمی شود)

* برای دسترسی آسان به موضوعات مورد نظرتان، از قسمت " طبقه بندی موضوعی " استفاده کنید

* در صورت خرابی و یا لود نشدن تصاویر به ما اطلاع دهید

* نقل و درج مطالب موجود در وبلاگ به نام شخص یا مؤسسه ای خاص در هر تارنمای اینترنتی و غیر از آن شرعا حرام می باشد (نقل همراه با ذکر منبع یا بدون اشاره به شخص و مؤسسه ای خاص جایز می باشد)

طبقه بندي موضوعي
آخرين مطالب
پربيننده ترين مطالب
مطالب پربحث‌تر
آخرين نظرات

ابن ناصر الدین دمشقی (از علمای اهل سنت) : به اتفاق علمای اهل سنت علی بن ابی طالب در شب هجرت پیامبر در بستر ایشان خوابید


یکی از فضائل امیر المومنین علیه السلام، خوابیدن ایشان در بستر پیامبر (ص) در شب هجرت ایشان می باشد که برخی از نواصب – لعنهم الله – سعی در تضعیف این مطلب داشته اند. ابن ناصر الدین دمشقی از علماء و مورخین اهل سنت می باشد (و از محبین ابن تیمیه نیز به شمار می رود) که این مساله را امری ثابت و مشهور و متفق علیه در بین علمای اهل سنت می داند.

او در وصف بخشی از داستان هجرت پیامبر (ص) می نویسد :

وقام علی عن فراشه فلما دنوا منه عرفوه، فقالوا له : أین صاحبک ؟ قال : لا أدری أورقیبا کنت علیه ،أمرتموه بالخروج فخرج، فانتهروه فضربوه وأخرجوه إلى المسجد فحبسوه ساعة ثم ترکوه، ونجى الله رسوله من مکرهم.

جامع الآثار فی السیر ومولد المختار،ج4،ص268و269 ط الاوقاف – قطر

علی بن ابی طالب به جای پیامبر در بستر خوابید و هنگامی که به او نزدیک شدند وی را شناختند و گفتند : دوستت کجاست؟ گفت : نمی دانم مگر من نگهبان او بودم ؟ شما دستور خروج به او دادید و او خارج شد.پس بر علی بن ابی طالب قریاد برآوردند و او را زدند و به مسجد بردند و یک ساعت او را در آن جا حبس کردند و سپس رهایش کردند و خداوند رسولش را از مکر آنان نجات داد.

ابن ناصر الدین پس از نقل داستان می نویسد :

وهذه القصة مشهورة معروفة متفق على معناها بین المحدثین والإخباریین والمفسرین .....

جامع الآثار فی السیر ومولد المختار،ج4،ص269 ط الاوقاف – قطر

و این داستان در بین محدثین و اهل اخبار و مفسرین مشهور و معروف و متفق علیه است .....

ترجمه ی ابن ناصر الدین دمشقی :

محمد بن عبد الله (أبی بکر) بن محمد ابن أحمد بن مجاهد القیسی الدمشقیّ الشافعیّ، شمس الدین، الشهیر بابن ناصر الدین: حافظ للحدیث، مؤرخ. أصله من حماة. ولد فی دمشق، وولی مشیخة دار الحدیث الأشرفیة (سنة 837) وقتل شهیدا فی إحدى قرى دمشق.

الاعلام للزرکلی،ج6،ص236و237 ط دار العلم للملایین

محمد بن عبد الله (أبی بکر) بن محمد ابن أحمد بن مجاهد بن یوسف القیسی الدمشقی، شمس الدین، الشهیر بابن ناصر الدین : حافظ للحدیث، من فقهاء الشافعیة. أصله من حماة، ولد فی دمشق، وأخذ عن شیوخها والقادمین إلیها، ورحل فسمع بحلب وبعلبک ومکة والمدینة ومصر. وصار حافظ الشام غیر منازع.

معجم المفسرین من صدر الإسلام وحتى العصر الحاضر،ج2،ص561 ط مؤسسة نویهض الثقافیة للتألیف والترجمة والنشر

سلام الله علیک یا امیر المومنین .....

رونوشت :

ندای سنت | پایگاه رسمی حوزه علمیه دارالعلوم زنگیان سراوان

اسلام تکس | بانک مقالات اسلامی و پاسخ به شبهات

کتابخانه عقیده

موافقين ۴ مخالفين ۰ ۹۴/۰۹/۲۲
فرشید ایرانی | Farshid Irani

نظرات (۲)

سلام بی زحمت این شبهه رو هم ای کاش با این مقاله زیبا جواب میدادید.

که اگر امیرالمومنین علیه السلام دارای علم غیب بود.پس دیگر فضیلتی برای امیرالمومنین علیه السلام به حساب نمی آید

تشکر از زحمات بی حساب شما.یا علی مدد
پاسخ:
ان شاء الله.
۲۵ آذر ۹۴ ، ۱۰:۵۸ دانشنامه دفاعی
سلام علیکم
دیشب مطلب را مرور کردم دیدم آنطور که بایسته است نمی‌توانم روی آن تمرکز کنم.
از این و برای اینکه حق قلم ادا شود امروز دوباره آن را مطالعه قرار دادم.
برداشت بنده این است؛ خداوند آگاه است و می‌دانست که حضر امیرالمؤمنین تا پای جای برای حضرت رسول الله جان فشانی خواهند کرد. پس نیاز به معجزت یا ماموریت دادن به غیر بشر و... نیست.
اما وقتی آقا رسول الله با آن شخص وارد غار شدند ...!
بسیار عالی
اجرتان با اربابمان حسین علیه السلام
پاسخ:
وعلیکم السلام. سلامت باشید.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
Flag Counter