حقانیت شیعه و رد شبهات

نقد وهابیت و اهل سنت | نقد آیین زرتشتی و باستان گرایان | نقد مسیحیت | وبلاگ شخصی فرشید شرفی

حقانیت شیعه و رد شبهات

نقد وهابیت و اهل سنت | نقد آیین زرتشتی و باستان گرایان | نقد مسیحیت | وبلاگ شخصی فرشید شرفی

حقانیت شیعه و رد شبهات

فرشید شرفی | پژوهشگر قرآن، حدیث، کلام و ادیان و مذاهب

* به علت کمبود وقت از ترجمه ی متون درخواستی جدا معذوریم

* شبهات و سوالات علمی خود را در قسمت نظرات ارسال کنید تا در صف سوالات قرار گرفته و به آن پاسخ داده شود (به سؤالات تکراری به هیچ وجه پاسخ داده نمی شود)

* برای دسترسی آسان به موضوعات مورد نظرتان، از قسمت " طبقه بندی موضوعی " استفاده کنید

* در صورت خرابی و یا لود نشدن تصاویر و مطالب به ما اطلاع دهید

* نقل و درج مطالب موجود در وبلاگ به نام شخص یا مؤسسه ای خاص در هر تارنمای اینترنتی و غیر از آن شرعا حرام می باشد (نقل همراه با ذکر منبع یا بدون اشاره به شخص و مؤسسه ای خاص جایز می باشد)

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
آخرین نظرات

ابو المحاسن حنفی (از علمای اهل سنت) : هرکس عقل صحیح و سالم داشته باشد یزید را لعن می کند




مشاهده می شود که برخی از مخالفین شیعه کار را به جایی رسانیده اند که از لعن فرد پلید و خبیثی چون یزید منع می کنند و آن را نادرست می دانند. در این مطلب قول یکی از مورخین و محققین اهل سنت در مورد شخصیت یزید و لعن وی را برای شما نقل می کنیم.

قلت: وَقد لعن یزِید، وَأمر بلعنه وَهُوَ لَا یدْرِی؛ لکَونه کَانَ هُوَ الَّذِی ندب ابْن مرْجَانَة عبید الله بن زِیَاد لقتاله وحرضه على ذَلِک، وألزمه بِجمع العساکر لقِتَال الْحُسَیْن. وَلَا یشک من لَهُ ذوق وعقل صَحِیح أَن یزِید رَضِی بقتل الْحُسَیْن وسر بِمَوْتِهِ؛ فَهُوَ مَلْعُون على کل حَال وَبِکُل طَرِیق. إنتهى. وَلما ولی الْخلَافَة عَصَتْ عَلَیْهِ أهل الْمَدِینَة؛ لعدم أَهْلِیَّته مَعَ وجود الْحُسَیْن بن عَلیّ وأکابر الصَّحَابَة، فَبعث إِلَیْهِم جَیْشًا مَعَ مُسلم بن عقبَة؛ - وَمن ثمَّ سمى مُسْرِفًا - . وَأمره إِذا ظفر بهم أَن یُبِیح الْمَدِینَة للجند ثَلَاثَة أَیَّام یسفکون فِیهَا الدِّمَاء وَیَأْخُذُونَ الْأَمْوَال ویفجرون بِالنسَاء، وَإِذا فرغ من الْمَدِینَة یتَوَجَّه إِلَى مَکَّة لقِتَال عبد الله بن الزبیر. فَسَار مُسلم - الْمُسَمّى بمسرف - إِلَى الْمَدِینَة؛ [فقاتله أهل الْمَدِینَة] ؛ فقهرهم وأباحها للجند ثَلَاثَة أَیَّام - کَمَا أمره یزِید - . وَکَانَت عدَّة الْقَتْلَى بِالْمَدِینَةِ فِی هَذِه الکائنة عشرَة آلَاف إِنْسَان. قَالَه غیر وَاحِد. وَقَالَ ابْن الْجَوْزِیّ: إِنَّه حمل فِی هَذِه الْوَاقِعَة ألف إمرأة من غیر زوج، وافتض فِیهَا ألف بکر. إنتهى. ثمَّ سَار الْجَیْش إِلَى مَکَّة وحاصر بن الزبیر، وَرمى الْبَیْت الْحَرَام بالمنجنیق وَحَرقه بالنَّار.

مورد اللطافة فی من ولی السلطنة والخلافة،ص67 ط دار الکتب المصریة

من (ابو المحاسن حنفی) می گویم : یزید لعن شده است و به لعن او امر شده در حالی که او خودش نمی داند چرا که او خودش همان کسی بود که عبید الله بن زیاد را به جنگ با حسین فراخواند و عبید الله بن زیاد را بر این کار تحریک کرد و او را به جمع لشکر برای جنگ با حسین ملزم کرد.و کسی که صاحب ذوق و عقلی صحیح باشد شک نمی کند که یزید به قتل حسین راضی گشت و از مرگ وی شادمان گشت پس او به هر حال و طریقی ملعون است. و هنگامی که یزید خلیفه شد اهل مدینه به دلیل عدم اهلیت یزید برای خلافت با وجود کسانی مثل حسین بن علی و بزرگان صحابه ، از او نافرمانی کردند و یزید سپاهی را به فرماندهی مسلم بن عقبه به مدینه فرستاد و از آن پس مسرف نامیده شد. [ مقصود اسراف در کشت و کشتار و جنگ است ] و یزید به مسلم بن عقبه دستور داد تا هنگامی که بر اهل مدینه پیروز شد سه روز مدینه را برای سربازانش مباح کند تا در آن خونریزی کنند و اموال را غارت کنند و به زنان تجاوز کنند و هنگامی که از مدینه فارغ شود برای جنگ با عبد الله بن زبیر به مکه برود. مسلم بن عقبه – مسمی به مسرف – به مدینه رفت و اهل مدینه با وی جنگیدند و مسلم بن عقبه بر آنان مسلط شد و سه روز مدینه را برای سربازانش مباح کرد – همانطور که یزید به وی دستور داد – و تعداد کشتگان در مدینه در این واقعه ده ها هزار انسان بود و چند نفر این را گفته اند. و ابن الجوزی گفته است که در این واقعه هزار زن از تجاوز باردار شدند و هزار دختر باکره بکارتشان زائل شد.سپس لشکر یزید به مکه رفت و ابن الزبیر را محاصره کرد و کعبه را با منجنیق هدف قرار داد و آن را به آتش کشید.

مطالبی که از نظرتان گذشت، توصیف بخشی از جنایات یزید بن معاویة – لعنة الله علیهما – بود که البته نواصب و برخی از متعصبین سعی در انکار آن دارند اما به قول ابو المحاسن حنفی کسی که عقل سالمی داشته باشد ، منکر خباثت و ملعون بودن یزید با وجود چنین اعمالی نخواهد شد.

ترجمه ی ابو المحاسن حنفی :

http://shamela.ws/index.php/author/679

رونوشت :

ندای سنت | پایگاه رسمی حوزه علمیه دارالعلوم زنگیان سراوان

اسلام تکس | بانک مقالات اسلامی و پاسخ به شبهات

کتابخانه عقیده

موافقین ۳ مخالفین ۰ ۹۴/۰۸/۰۸
فرشید شرفی | Farshid Sharafi

نظرات  (۲)

۱۰ آبان ۹۴ ، ۰۱:۱۱ عاشق عباس (ع)
این روایت صحیح هست ولی من برای رجالیون سند توثیقی پیدا نکردم :

روایت شماره 11

http://lib.eshia.ir/15033/1/116


پاسخ:
مضامین این روایت از قطعیات و اخبار مستفیض و متواتر هستو در منابع شیعه و سنی نقل شده و نیازی به سند نداریم.
۱۶ آبان ۹۴ ، ۱۳:۴۹ سجّاده . . .
اللهم العن اول ظالم ظلم حق محمد و آل محمد ص

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
Flag Counter