حقانیت شیعه و رد شبهات

نقد وهابیت و اهل سنت | نقد آیین زرتشتی و باستان گرایان | نقد مسیحیت | وبلاگ شخصی فرشید شرفی

حقانیت شیعه و رد شبهات

نقد وهابیت و اهل سنت | نقد آیین زرتشتی و باستان گرایان | نقد مسیحیت | وبلاگ شخصی فرشید شرفی

حقانیت شیعه و رد شبهات

فرشید شرفی | پژوهشگر قرآن، حدیث، کلام و ادیان و مذاهب

* به علت کمبود وقت از ترجمه ی متون درخواستی جدا معذوریم

* شبهات و سوالات علمی خود را در قسمت نظرات ارسال کنید تا در صف سوالات قرار گرفته و به آن پاسخ داده شود (به سؤالات تکراری به هیچ وجه پاسخ داده نمی شود)

* برای دسترسی آسان به موضوعات مورد نظرتان، از قسمت " طبقه بندی موضوعی " استفاده کنید

* در صورت خرابی و یا لود نشدن تصاویر و مطالب به ما اطلاع دهید

* نقل و درج مطالب موجود در وبلاگ به نام شخص یا مؤسسه ای خاص در هر تارنمای اینترنتی و غیر از آن شرعا حرام می باشد (نقل همراه با ذکر منبع یا بدون اشاره به شخص و مؤسسه ای خاص جایز می باشد)

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
آخرین نظرات

خبر دادن امیر المومنین (ع) از شهادت امام حسین (ع) در کربلاء و گریستن بر مصیبت ایشان [مصادر شیعه]




قبلا از مصادر مخالفین روایاتی را نقل کردیم که در آن ها پیامبر (ص) و امیر المومنین (ع) از شهادت امام حسین (ع) در کربلاء خبر داده بودند و بر مصیبت ایشان قبل از وقوع واقعه ی کربلاء اشک ریخته بودند.

اکنون مشابه همان روایات را از لسان اهل بیت – علیهم السلام – در مصادر شیعه ی امامیه – انار الله برهانهم – با سند صحیح نقل می کنیم.

وَ عَنْهُ، عَنْ عَبْدِ اللَّهِ، عَنْ جَعْفَرِ بْنِ مُحَمَّدٍ، عَنْ أَبِیهِ قَال‏ : «مَرَّ عَلِیٌّ بِکَرْبَلَاءَ فِی اثْنَیْنِ مِنْ أَصْحَابِهِ. قَالَ: فَلَمَّا مَرَّ بِهَا تَرَقْرَقَتْ عَیْنَاهُ لِلْبُکَاءِ، ثُمَّ قَالَ: هَذَا مُنَاخُ رِکَابِهِمْ، وَ هَذَا مُلْقَى رِحَالِهِمْ، وَ هَاهُنَا تُهَرَاقُ دِمَاؤُهُمْ طُوبَى لَکَ مِنْ تُرْبَةٍ عَلَیْکَ تُهَرَاقُ دِمَاءُ الْأَحِبَّة.

قرب الاسناد،ص26،ح87 ط موسسة آل البیت علیهم السلام لاحیاء التراث
کامل الزیارات،ص453،ح12 ط نشر الفقاهة
بحار الانوار،ج44،ص258،ح8 ط دار احیاء التراث العربی
بحار الانوار،ج101،ص116،ح44 ط دار احیاء التراث العربی

امام باقر علیه السلام می فرمایند : وقتى امیر المؤمنین علیه السّلام در بین گروهى از اصحابشان به کربلاء عبور نمودند چشمهاى مبارکشان غرق در اشک شد و سخت گریستند سپس فرمودند : اینجا محل خواباندن مرکب‏هایشان بوده، و اینجا محل گذاردن اثاثشان مى‏باشد و اینجا خون‏هایشان مى‏ریزد، سپس به تربت آن جا خطاب کرده و فرمودند : خوشا به حالت اى تربت که بر روى تو خون‏هاى دوستان خدا مى‏ریزد.

السلام علیک یا ابا عبد الله الحسین | اللهم العن یزید بن معاویة

بررسی سند روایت :

عنه (محمد بن عیسی بن عبید)

11513 – 11509 – 11536 – محمد بن عیسی بن عبید بن یقطین : بن موسى من أصحاب الرضا ، والهادی ، والعسکری ( ع ) ظاهر العدالة جلیل ثقة. کثیر الروایة روى عن أبی جعفر الثانی (ع).

المفید من معجم رجال الحدیث،ص564

عبد الله بن میمون

7187 – 7185 – 7197 – عبد الله بن میمون بن الأسود : القداح یبری القداح ، مولى بنی مخزوم ، ووصفه الشیخ بالمکی أیضا - ثقة - له کتب – .....

المفید من معجم رجال الحدیث،ص351

جعفر بن محمد

امام صادق علیه السلام

ابیه

امام باقر علیه السلام

مشابه همین روایت در مصادر اهل سنت با سند معتبر :

http://al-shia.blog.ir/post/41

http://al-shia.blog.ir/post/42

رونوشت :

ندای سنت | پایگاه رسمی حوزه علمیه دارالعلوم زنگیان سراوان

اسلام تکس | بانک مقالات اسلامی و پاسخ به شبهات

کتابخانه عقیده

موافقین ۳ مخالفین ۰ ۹۴/۰۸/۰۵
فرشید شرفی | Farshid Sharafi

نظرات  (۵)

۰۶ آبان ۹۴ ، ۰۲:۵۴ عاشق عباس (ع)
لینک دانلود بحارالانوار رو زحمت بکشید.. ممنون

مولف کتاب کامل الزیارات خودشون در مقدمه فرمودن من در این کتاب تنها از افراد ثقه روایت کرده ام و حتی آیت الله خوئی هم این گفته ابن قولویه رو تائید کردند..

پاسخ:
بحار الانوار :

http://www.4shared.com/folder/06IU-zfF/__online.html

آیت الله خوئی از قول به وثاقت تمام رجال کامل الزیارات برگشته اند و همچنین در مورد توثیق عام رجال کامل الزیارات اختلاف هست.برخی تمام رجال رو توثیق عام کرده اند و برخی نیز فقط شیوخ محمد بن قولویه رو و برخی هم اصلا توثیق نکرده اند و عبارت محمد بن قولویه رو دلیلی بر توثیق ندیده اند.
۰۷ آبان ۹۴ ، ۱۵:۱۸ عاشق عباس (ع)

این روایت پیامبر (ص) درمورد حضرت امیر (ع) در کدام کتاب و به چند طرق از صحابه نقل شده ؟؟

یا علی حربک حربی و سلمک سلمی

پاسخ:
مجموع روایاتی که در کتب اهل سنت در مورد 5 تن با چنین مضمونی روایت شده که " من حاربکم حاربنی و من سالمکم سالمنی " در حد استفاضه که تواتر می باشد و ان شاء الله در آینده مطلبی را در این موضوع قرار خواهیم داد.
۰۸ آبان ۹۴ ، ۲۱:۲۹ عاشق عباس (ع)
شبهه وهابی :

ایا علی معصوم هستش ؟!
جواب از خود امام علی:
اﻣﺎﻡ ﻋﻠﻲ ﻣﻴﻔﺮﻣﺎﻳﺪ :( ﻓﺎﻧﻲ ﻟﺴﺖ ﻓﻲ ﻧﻔﺴﻲ اﻥ اﺧﻂﻲ ﻭﻻﺁﻣﻦ ﺫﻟﻚ ﻣﻦ ﻓﻌﻠﻲ) :ﻣﻦ ﺧﻮﺩﻡ ﺭاﺑﺎﻻﺗﺮ اﺯ اﻥ ﻧﻤﻴﺪاﻧﻢ ﻛﻪ ﺧﻂﺎﻧﻜﻨﻢ ﻭﻛﺎﺭﻡ اﺯ ﺧﻂﺎ ﺩﺭاﻣﺎﻥ ﺑﺎﺷﺪ.
اﻟﺒﻼﻏﻪ ﺷﺮﺡ ﻓﻴﺾ اﻻﺳﻼﻡ ﻛﻼﻡ 216

(ﻓﺎﻧﻲ ﻟﺴﺖ ﺁﻣﻦ اﻥ اﺧﻂﻲ) : ﻫﻤﺎﻧﺎ ﻣﻦ اﺯ ﺧﻂﺎﻛﺮﺩﻥ ﺩﺭاﻣﺎﻥ ﻧﻴﺴﺘﻢ.
اﻟﺸﻴﻌﻪ ج 1 ص 136 ﭼﺎﭖ ﺑﻴﺮﻭﺕ
پاسخ:
بسم الله .....

وهابی اگر عقل و انصاف و سواد میداشت مطلبی که تماما تایید عقیده ی شیعه هست رو به عنوان شبهه مطرح نمی کرد و عبارت رو نمی برید ! عقیده ی شیعه در باب عصمت این هست که فرد معصوم از تمام معاصی و خطاها معصوم هستش و این به اذن الله سبحانه و تعالی هست و لطف خداست بر فرد معصوم که چنان بینش و ایمانی از جانب خداوند داره که صاحب عصمت هست. این خطبه ی امیر المومنین هم دقیقا به همین اشاره میکنه اما وهابی مدلس بقیه ی عبارت رو نیاورده :

ٍ فَإِنِّی لَسْتُ فِی نَفْسِی بِفَوْقِ مَا أَنْ أُخْطِئَ وَ لَا آمَنُ ذَلِکَ مِنْ فِعْلِی إِلَّا أَنْ یَکْفِیَ اللَّهُ مِنْ نَفْسِی مَا هُوَ أَمْلَکُ بِهِ مِنِّی‏

 زیرا من برتر از آن نیستم که خطا کنم، و در کار خویش از آن ایمن نباشم، مگر آنکه خداوند مرا از آنچه که از من بدان تواناتر و مسلط تر است نگاه‏ دارى کند.

قسمت رنگی همون چیزی هست که وهابی مدلس نیاورده ! امیر المومنین دارن میفرمایند اگر اون خواست خداوند و نگاه داری خداوند نباشه من هم مرتکب خطا میشم و این چیزی جز تایید عقیده ی شیعه در باب عصمت نیست. (امیر المومنین دارن میگن اگر عصمت الهی نمیبود دچار خطا میشدم)

البته این عبارت امیر المومنین توضیحات خیلی مفصل تری هم داره که فکر میکنم همین یه دونه کفایت کنه.
سلام

ایت الله خوئی در کجا از قول به وثاقت تمام رجال کامل برگشته اند چون انچه که مطرح است ایشان تصریح کرده اند یعنی صریح گفته اند همه رجالش ثقه هست حالا در کجا تغییر این عقیده داده اند؟
پاسخ:
وعلیکم السلام. آیت الله خوئی ابتدا بر این نظر بودند اما بعدا از این نظرشون رجوع کردند.تغییر رای آیت الله خوئی در مورد رجال کامل الزیارات خیلی مشهور هست و صرفا قائل به وثاقت مشایخ ابن قولویه هستند.
بزگواری کنید مشهور بودن سخن ایشان را مستند پاسخ دهید بزگوار
پاسخ:
برای مطالعه ی بیشتر میتونید به کتب رجالی و سخنرانی ها و دروس رجالی اساتید مراجعه کنید.شیخ محمد جواهری هم در مقدمه ی " المفید من معجم رجال الحدیث " به این مطلب اشاره کرده اند :

الرابع : توثیق جعفر بن محمد بن قولویه العام لکل من روى فی کامل زیاراته قول قد رجع السید الأستاذ عنه .....

المفید من معجم رجال الحدیث،ص3

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
Flag Counter