حقانیت شیعه و رد شبهات

نقد وهابیت و اهل سنت | نقد آیین زرتشتی و باستان گرایان | نقد مسیحیت | وبلاگ شخصی فرشید شرفی

حقانیت شیعه و رد شبهات

نقد وهابیت و اهل سنت | نقد آیین زرتشتی و باستان گرایان | نقد مسیحیت | وبلاگ شخصی فرشید شرفی

حقانیت شیعه و رد شبهات

فرشید شرفی | پژوهشگر قرآن، حدیث، کلام و ادیان و مذاهب

* به علت کمبود وقت از ترجمه ی متون درخواستی جدا معذوریم

* شبهات و سوالات علمی خود را در قسمت نظرات ارسال کنید تا در صف سوالات قرار گرفته و به آن پاسخ داده شود (به سؤالات تکراری به هیچ وجه پاسخ داده نمی شود)

* برای دسترسی آسان به موضوعات مورد نظرتان، از قسمت " طبقه بندی موضوعی " استفاده کنید

* در صورت خرابی و یا لود نشدن تصاویر و مطالب به ما اطلاع دهید

* نقل و درج مطالب موجود در وبلاگ به نام شخص یا مؤسسه ای خاص در هر تارنمای اینترنتی و غیر از آن شرعا حرام می باشد (نقل همراه با ذکر منبع یا بدون اشاره به شخص و مؤسسه ای خاص جایز می باشد)

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
آخرین نظرات

البانی سلفی و تواتر حدیث غدیر

يكشنبه, ۱۹ مهر ۱۳۹۴، ۱۲:۲۴ ب.ظ

البانی سلفی و تواتر حدیث غدیر


حدیث غدیر یکی از احادیث فوق تواتر می باشد که با این وجود عده ای از متعصبین و معاندین و نواصب (همچون ابن تیمیه و ابن حزم) در پی تشکیک در آن برآمده اند. از این رو به سخن البانی سلفی (بخاری عصر مخالفین شیعه) در مورد این حدیث اشاره می کنیم.

البانی سلفی در کتاب " سلسلة الاحادیث الصحیحة " بر تواتر حدیث غدیر تصریح کرده و عبارت " اللهم وال من والاه وعاد من عاداه " را نیز صحیح می داند.

وجملة القول أن حدیث الترجمة حدیث صحیح بشطریه، بل الأول منه متواتر عنه صلى الله علیه وسلم کما ظهر لمن تتبع أسانیده وطرقه، وما ذکرت منها کفایة.

سلسلة الأحادیث الصحیحة،ج4،ص343 ط مکتبة المعارف

رونوشت :

ندای سنت | پایگاه رسمی حوزه علمیه دارالعلوم زنگیان سراوان

اسلام تکس | بانک مقالات اسلامی و پاسخ به شبهات

کتابخانه عقیده

موافقین ۳ مخالفین ۰ ۹۴/۰۷/۱۹
فرشید شرفی | Farshid Sharafi

نظرات  (۳)

ببخشید خب جامعه عرب هنوزم اینجوریه بر مبنای ریش سفیدی هست.واقعا جناب علی با33سال سن پذیرفته نمیشدن.چون ساختار عشیره ای جامعه و..قبول نمی کرد.پیامبر اسلام هم قبول کنید تو از بین بردن برخی عادات جاهلیت موفق نبود.جیش اسامه رو هم که تجهیز کرد دیدید که با وجود تاکیدات فراوان پشتش رو خالی کردند چون اسامه کم سن بود. حالا چطور از این جامعه انتظار داشت جناب علی رو به خلافت قبول کنن؟
پاسخ:
اولا : خیر جامعه ی عرب در حال حاضر دچار تغییراتی شدن که شدت این تغییرات منطقه به منطقه متفاوت هست.

ثانیا : در بحث نص و امامت الهی وقتی دستور خداوند هست، دیدگاه های جاهلی جایگاهی نداره.اساسا اسلام اومد که دیدگاه های جاهلی رو کنار بزنه.این دیدگاه های جاهلی تا به امروز هم حتی در بین بسیاری از افراد مدعی روشن فکری وجود داره.

ثالثا : حتی از دید عشیره ای اون زمان هم بخواهیم نگاه کنیم امیر المومنین از سایرین به مراتب جلو تر بودن.چون «قرشی» و «هاشمی» و پسر عموی پیامبر و شوهر دختر پیامبر بودند.

رابعا : صحابه و سایرین به اعلم بودن امیر المومنین معترف بوده اند.

خامسا : شکی نیست که تمامی انبیای الهی و ائمه ی اهل بیت در به ثمر رسوندن هدف اصلی (تشکیل حکومت عدل الهی) به هدف نرسیدن و موفق نشدن! اما این به اون معنا نیست که عیب و تقصیر از اهل بیت هست! اتفاقا اهل بیت و در راس اهل بیت ، پیامبر (ص) بیش از حد لازم حتی خودشون رو به مشقت انداختن (تا جایی که خداوند در قرآن به پیامبر فرمود اینقدر خود رو به سختی مینداز) اما به دلیل نفاق منافقین و سست عنصری عده ای و خیانت خائنین هدف محقق نشد.چه کسانی حکومت عدل علوی رو زمین زدند ؟ عده ای ساده لوح (امثال ابو موسی اشعری) و عده ای هم منافق و خائن.

سادسا : در مورد جیش اسامه هم دقیقا مطلبی که در بالا نوشتم صدق میکنه! چه کسانی جیش اسامه رو همراهی نکردن ؟! همون هایی که در غصب خلافت و به راه انداختن جنگ های داخلی نقش داشتند.

سابعا : اصل بر دستور خداوند هست و نه خواست مردم.درست هست که اقبال مردمی برای پیشبرد اهداف مهم هست اما اون چیزی که تعیین کننده است دستور خداوند است.مثلا اگر تمام مردم دنیا جمع بشوند که شراب باید حلال باشه! خب این اصلا مود قبول قرار نمیگیره.به علاوه با مقایسه ی همون مدت کوتاه حکومت امیر المومنین با سایر حکومت ها مشخص هست که وضع عمومی مردم در کدوم دوره خوب بود و در کدوم دوره این اختلاس گران بودند که همه کاره بودند و اموال جمع کردند.این نمیشه که سه نفر با معیارهای دنیوی در مدت حکومتشون حکومت کنن و اختلاس گرها و جمع کنندگان اموال و غارتگران بیت المال تربیت بشن و انتظار داشته باشیم در 5 سال حکومت که شروعش با مقابله ی با این هاست همه چی درست بشه و هیچ جنگی هم راه نیفته!
چرا حرف بی سند میزنی؟ در زمان حضرت عمر سیل خراج و غنیمت به مدینه روان شد.اینقدر که برای تقسیمش بین مسلمانان دیوان تشکیل دادن.سطح رفاه زندگی مردم بالا رفت.در زمان علی رض همه هزینه ها برای جنگ های داخلی و کشتن مسلمانان می شد.
پاسخ:
حرف بی سند نیست ! عین حقائق تاریخ هست ! شما چرا همیشه دوست دارید در رویا و خواب و خیال سیر کنید ؟! اون همه جنایات و غارت اموال مردم اسمش میشه رفاه ؟! این که عائشة بر ضد امام زمان خودش خروج میکنه و همینطور معاویة و جنگ راه میندازن تقصیر امیر المومنین هست ؟! عائشة که بر امام زمان خودش خروج کرد و همینطور معاویه به نص کتب شما بر مرگ جاهلی از دنیا رفته اند.
چرا از خوارج نمیکی که شیعیان خود علی رض بودن.؟
در حدی نیستی که از حضرت عایشه رض حرف بزنی.
ما به حق رسیدیم و این شمایید که کلا متوهم هستید و خودتون رو ناجیه می دونید.
اینم بدون ما هیچ برادری با شما نداریم و نخواهیم داشت.
پاسخ:
اتفاقا بعصی از خوارج از صحابه بودند ! مثلا ابن ملجم طبق تعریف اهل تسنن صحابی هست و به اعتراف علمای اهل تسنن! در ضمن علمای شما خوارج رو که الد اعداء امیر المومنین بودن توثیق و مدح کرده اند ! بدتر از این هم داریم ؟! بعد شما ادعای حب اهل بیت دارید !!!

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
Flag Counter