حقانیت شیعه و رد شبهات

نقد وهابیت و اهل سنت | نقد آیین زرتشتی و باستان گرایان | نقد مسیحیت | وبلاگ شخصی فرشید شرفی

حقانیت شیعه و رد شبهات

نقد وهابیت و اهل سنت | نقد آیین زرتشتی و باستان گرایان | نقد مسیحیت | وبلاگ شخصی فرشید شرفی

حقانیت شیعه و رد شبهات

فرشید شرفی | پژوهشگر قرآن، حدیث، کلام و ادیان و مذاهب

* به علت کمبود وقت از ترجمه ی متون درخواستی جدا معذوریم

* شبهات و سوالات علمی خود را در قسمت نظرات ارسال کنید تا در صف سوالات قرار گرفته و به آن پاسخ داده شود (به سؤالات تکراری به هیچ وجه پاسخ داده نمی شود)

* برای دسترسی آسان به موضوعات مورد نظرتان، از قسمت " طبقه بندی موضوعی " استفاده کنید

* در صورت خرابی و یا لود نشدن تصاویر و مطالب به ما اطلاع دهید

* نقل و درج مطالب موجود در وبلاگ به نام شخص یا مؤسسه ای خاص در هر تارنمای اینترنتی و غیر از آن شرعا حرام می باشد (نقل همراه با ذکر منبع یا بدون اشاره به شخص و مؤسسه ای خاص جایز می باشد)

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
آخرین نظرات

کلام عبد العزیز الراجحی (از علمای وهابی معاصر) در مورد حدیث غدیر و عبارت " اللهم وال من والاه "




حدیث غدیر یکی از احادیث فوق تواتر می باشد که با این وجود عده ای از متعصبین و معاندین و نواصب (همچون ابن تیمیه) در پی تشکیک در آن برآمده اند و برخی نیز عبارات خاصی از آن (مانند اللهم وال من والاه) را منکر شده اند.

نظر عبد العزیز بن عبد الله الراجحی (از علمای وهابی معاصر) در مورد حدیث غدیر را با یکدیگر می خوانیم.

عبد العزیز الراجحی پس از آن که به یکی از اسانید ضعیف حدیث غدیر ( که عبارت " اللهم وال من والاه و عاد من عاداه " نیز در آن موجود است) می رسد می گوید :

هذا الحدیث ضعیف من أجل علی بن زید بن جدعان، لکن متن الحدیث صحیح، فالولایة ثابتة لـ علی رضی الله عنه، وقوله: (اللهم وال من والاه، وعاد من عاداه) لا شک أن من والى علیاً فهو مؤمن ومن عاداه فهو منافق، وما حصل من الحروب بین الصحابة لا ینافی الولایة؛ لأنهم کلهم إخوة متوالون، لکن اختلفوا فی الاجتهاد، فالحروب والخلافات التی حصلت لا تنافی الولایة؛ لأنها حصلت باجتهاد منهم رضی الله عنهم .....

http://shamela.ws/browse.php/book-36998#page-97


http://audio.islamweb.net/audio/Fulltxt.php?audioid=189309

این حدیث به دلیل وجود " علی بن زید " ضعیف است اما متن حدیث صحیح است و ولایت برای علی رضی الله عنه ثابت است و قول " اللهم وال من والاه وعاد من عاداه " شکی نیست که هرکس علی را دوست بدارد مومن است و هرکس با او دشمنی کند منافق است و آن چه از جنگ ها بین صحابه رخ داده است با ولایت منافات ندارد چرا که همه ی آنان برادران و دوست یکدیگرند اما در اجتهاد دچار اختلاف شدند پس جنگ ها و اختلافاتی که بین آنان اتفاق افتاد با ولایت منافاتی ندارد چرا که با اجتهاد آنان رخ داده است رضی الله عنهم .....

ملاحظه می کنید که به تصریح این عالم وهابی ، حدیث غدیر به همراه عبارت " اللهم وال من والاه وعاد من عاداه " صحیح است و ثابت اما جالب آن که همین عالم وهابی در ادامه برای دفاع از برخی از صحابه دچار تناقض شده و می گوید با وجود صحت عبارت " اللهم وال من والاه وعاد من عاداه " ایرادی بر صحابه ای که با امیر المومنین جنگیدند و دچار اختلاف شدند وارد نیست و اجتهاد کرده اند !!! الله اکبر ! چگونه اجتهاد در برابر نص صریح و ثابت و صحیحی که این عالم وهابی نیز آن را صحیح خوانده ممکن و مقبول است ! این دسته از صحابه می دانستند که پیامبر فرموده اند " اللهم وال من والاه وعاد من عاداه " اما با این وجود با امیر المومنین دشمنی کردند و با ایشان جنگیدند ! (طبیعتا با دعای پیامبر (ص) تمامی کسانی که با امیر المومنین دشمنی کردند و با ایشان جنگیدند مورد غضب خداوند می باشند)

الحمد لله الذی جعلنا من المتمسکین بولایة مولانا امیر المومنین .....

رونوشت :

ندای سنت | پایگاه رسمی حوزه علمیه دارالعلوم زنگیان سراوان

اسلام تکس | بانک مقالات اسلامی و پاسخ به شبهات

کتابخانه عقیده

موافقین ۲ مخالفین ۰ ۹۴/۰۷/۱۵
فرشید شرفی | Farshid Sharafi

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
Flag Counter