حقانیت شیعه و رد شبهات

نقد وهابیت و اهل سنت | نقد آیین زرتشتی و باستان گرایان | نقد مسیحیت | وبلاگ شخصی فرشید شرفی

حقانیت شیعه و رد شبهات

نقد وهابیت و اهل سنت | نقد آیین زرتشتی و باستان گرایان | نقد مسیحیت | وبلاگ شخصی فرشید شرفی

حقانیت شیعه و رد شبهات

فرشید شرفی | پژوهشگر قرآن، حدیث، کلام و ادیان و مذاهب

* به علت کمبود وقت از ترجمه ی متون درخواستی جدا معذوریم

* شبهات و سوالات علمی خود را در قسمت نظرات ارسال کنید تا در صف سوالات قرار گرفته و به آن پاسخ داده شود (به سؤالات تکراری به هیچ وجه پاسخ داده نمی شود)

* برای دسترسی آسان به موضوعات مورد نظرتان، از قسمت " طبقه بندی موضوعی " استفاده کنید

* در صورت خرابی و یا لود نشدن تصاویر و مطالب به ما اطلاع دهید

* نقل و درج مطالب موجود در وبلاگ به نام شخص یا مؤسسه ای خاص در هر تارنمای اینترنتی و غیر از آن شرعا حرام می باشد (نقل همراه با ذکر منبع یا بدون اشاره به شخص و مؤسسه ای خاص جایز می باشد)

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
آخرین نظرات

اعتراف غزالی (از علمای بزرگ و مشهور اهل سنت) به بیعت شکنی عمر و غصب خلافت امیر المومنین


از جمله ی افرادی که به غصب خلافت امیر المومنین (ع) و بیعت شکنی عمر بن الخطاب اعتراف کرده اند، غزالی از علمای بزرگ اهل سنت می باشد.

وأجمع الجماهیر على متن الحدیث من خطبته فی یوم عید غدیر خم باتفاق الجمیع وهو یقول: «من کنت مولاه فعلی مولاه» فقال عمر بخ بخ یا أبا الحسن لقد أصبحت مولای ومولى کل مولى فهذا تسلیم ورضى وتحکیم ثم بعد هذا غلب الهوى تحب الریاسة وحمل عمود الخلافة وعقود النبوة وخفقان الهوى فی قعقعة الرایات واشتباک ازدحام الخیول وفتح الأمصار وسقاهم کأس الهوى فعادوا إلى الخلاف الأول: فنبذوه وراء ظهورهم واشتروا به ثمناً قلیلا.

مجموعة رسائل الامام الغزالی،ص483 ط المکتبة التوفیقیة

جمهور مسلمانان بر متن حدیث خطبه ی پیامبر (ص) در روز غدیر خم اتفاق دارند. پیامبر (ص) فرمودند: هر کس که من مولا و سرپرست او هستم، على مولا و سرپرست او است. پس عمر به به على (ع) گفت: تبریک، تبریک، اى ابوالحسن، تو اکنون مولا و رهبر من و هر مولاى دیگرى هستی. این سخن عمر نشان از تسلیم و رضایت اوست ؛ اما بعدا عمر تحت تأثیر هواى نفس و علاقه به ریاست و رهبرى خودش قرار گرفت و استوانه خلافت را از مکان اصلى تغییر داد و با لشکر کشى‌ها، برافراشتن پرچم‌ها و گشودن سرزمین‌هاى دیگر، راه امت را به اختلاف و بازگشت به دوران اختلافات اولیه (عصر جاهلیت) هموار کرد و از مصادیق این سخن شد: (فنبذوه وراء ظهورهم واشتروا به ثمناً قلیلا). پس، آن [عهد] را پشتِ سرِ خود انداختند و در برابر آن، بهایى ناچیز به دست آوردند، و چه بد معامله‏اى کردند.

تخبط و تعجب و دروغ ذهبی در مورد غزالی :

ذهبی که از این کلام غزالی تعجب کرده می نویسد :

وَسَرَدَ کَثِیْراً مِنْ هَذَا الکَلاَم الفَسْلِ الَّذِی تَزعمُهُ الإِمَامِیَّة، وَمَا أَدْرِی مَا عُذْرُهُ فِی هَذَا؟ وَالظَّاهِر أَنَّهُ رَجَعَ عَنْهُ، وَتبع الحَقَّ، فَإِنَّ الرَّجُل مِنْ بُحُوْرِ العِلْمِ – والله أعلم - .

سیر اعلام النبلاء،ج19،ص328 ط موسسة الرسالة

غزالی بسیار از این کلام سست را که شیعه ی امامیه به آن اعتقاد دارد بیان کرده و نمی دانم عذر و بهانه اش در این مورد چیست ؟ و ظاهر آن است که از این کلام برگشته است و از حق پیروی کرده که او از بحور علم است – والله اعلم - .

البته در این جا ذهبی برای دل خوشی خودش متوسل به دروغ بستن بر غزالی شده و بایستی بگوییم رغم انف ذهبی و اتباع ذهبی هیچ دلیلی مبنی بر بازگشت غزالی از این کلامش وجود ندارد و به طور کلی روش ذهبی در توجیه بسیاری از اقوال این چنینی آن است که می گوید فلان شخص از قولش بازگشته یا توبه کرده است !

قضاوت با صاحبان انصاف .....

الحمد لله الذی جعلنا من المتمسکین بولایة مولانا امیر المومنین

رونوشت :

ندای سنت | پایگاه رسمی حوزه علمیه دارالعلوم زنگیان سراوان

اسلام تکس | بانک مقالات اسلامی و پاسخ به شبهات

کتابخانه عقیده

نظرات  (۳)

۰۴ مهر ۹۴ ، ۱۵:۵۲ یا علی مدد
سلام...از مطالبتون خیلی استفاده کردم خدا خیرتون بده...عزیز فقط نیاز شدید به کتاب مسند فاطمه سیوطی دارم..لطفی بکن و آپلودش کن..خیر ببینی.....یا علی مرتضی مدد
۰۵ مهر ۹۴ ، ۰۳:۰۷ ابراهیم بن شیبة الایرانی
دانلود مسند فاطمه سیوطی :

http://s3.picofile.com/file/8214256818/MuSnAd.pdf.html
۰۵ مهر ۹۴ ، ۱۰:۳۰ محب اهل بیت
ممنون برادر دستت درد نکنه خدا خیرت بده ....

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
Flag Counter