حقانیت شیعه و رد شبهات

نقد وهابیت و اهل سنت | نقد آیین زرتشتی و باستان گرایان | نقد مسیحیت | وبلاگ شخصی فرشید شرفی

حقانیت شیعه و رد شبهات

نقد وهابیت و اهل سنت | نقد آیین زرتشتی و باستان گرایان | نقد مسیحیت | وبلاگ شخصی فرشید شرفی

حقانیت شیعه و رد شبهات

فرشید شرفی | پژوهشگر قرآن، حدیث، کلام و ادیان و مذاهب

* به علت کمبود وقت از ترجمه ی متون درخواستی جدا معذوریم

* شبهات و سوالات علمی خود را در قسمت نظرات ارسال کنید تا در صف سوالات قرار گرفته و به آن پاسخ داده شود (به سؤالات تکراری به هیچ وجه پاسخ داده نمی شود)

* برای دسترسی آسان به موضوعات مورد نظرتان، از قسمت " طبقه بندی موضوعی " استفاده کنید

* در صورت خرابی و یا لود نشدن تصاویر و مطالب به ما اطلاع دهید

* نقل و درج مطالب موجود در وبلاگ به نام شخص یا مؤسسه ای خاص در هر تارنمای اینترنتی و غیر از آن شرعا حرام می باشد (نقل همراه با ذکر منبع یا بدون اشاره به شخص و مؤسسه ای خاص جایز می باشد)

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
آخرین نظرات

اعتراف محمد عبد الغفار (از شیوخ وهابی) : امام باقر و امام صادق علی بن ابی طالب را افضل صحابه می دانستند


" محمد حسن عبد الغفار " از وهابیون معاصر می باشد که در اعترافی جالب و البته همراه کردن این اعتراف با اندکی دروغ (!) می نویسد :



وقد کان عبد الله بن سبأ هو رأس الشیعة، ثم تشعبوا بعد ذلک فمنهم من هم أقرب إلى أهل السنة والجماعة مثل: محمد الباقر وجعفر الصادق رضی الله عنهم وأرضاهم، وإن کانوا یفضلون علیاً على أبی بکر وعمر فهم یقولون: خلافة أبی بکر صحیحة، وخلافة عمر صحیحة بإجماع المسلمین، لکن علی أفضل منهم .....

http://shamela.ws/browse.php/book-37435#page-16


http://audio.islamweb.net/audio/Fulltxt.php?audioid=179243

عبد الله بن سبا راس شیعه بود و بعد از آن شیعیان شعبه شعبه شدند و بعضی از آن ها به اهل سنت و جماعت نزدیک تر هستند مانند محمد باقر و جعفر صادق رضی الله عنهم و ارضاهم هرچند که علی را بر ابوبکر و عمر برتری می دادند می گفتند : خلافت ابوبکر صحیح است و خلافت عمر به اجماع مسلمین صحیح است اما علی افضل از آنان است .....

محمد حسن عبد الغفار وهابی در این اعتراف به چند نکته ی مهم اشاره می کند که به آن اشاره می کنیم :

الف) امام باقر (ع) و امام صادق (ع) شیعه بوده اند و نکته ی مهم آن است که منظور از شیعه در این جا شیعه به معنای رایج امروزی می باشد چرا که این وهابی در ابتدا عبد الله بن سبا را به عنوان راس شیعه معرفی می کند حال آن که می دانیم شیعه در عرف متقدمین (که صرفا محبت امیر المومنین و افضل دانستن ایشان می باشد) ارتباطی با عبد الله بن سبا ندارد.

ب) نتیجه ای که از (الف) می گیریم آن است که با شیعه بودن امام باقر و امام صادق علیهما السلام این بزرگواران هیج ارتباطی با منهج اهل سنت و جماعت ندارند و ادعای باطل برخی مبنی بر الصاق ایشان به اهل سنت و جماعت دروغی بیش نیست.

ج) امام باقر و امام صادق علیهما السلام امیر المومنین (ع) را افضل صحابه می دانسته اند.

اما این وهابی به چند دروغ نیز متمسک شده که به اختصار به آن ها اشاره می کنیم :

الف) این وهابی " عبد الله بن سبا " را راس شیعه دانسته حال آن که هم در وجود چنین شخصی از اساس اختلاف است و برخی از محققین شیعه و سنی چنین شخصی را موهوم و مجعول دانسته اند و حتی بر فرض وجود ، عبد الله بن سبا در نزد شیعه ملعون و مطرود است.

ب) این وهابی ادعا کرده که امام باقر (ع) و امام صادق (ع) به صحت خلافت ابوبکر و عمر اعتقاد داشته اند حال آن که این ادعا نیز دروغی است که ریشه ی آن به نواصب بنی امیه بر می گردد و دلیل محکمی بر این امر وجود ندارد به خصوص آن که این امامان بزرگوار در بسیاری از موارد در تقیه بوده اند.

ج) ادعای وهابی آن است که امام باقر (ع) و امام صادق (ع) امیر المومنین (ع) را افضل از صحابه می دانسته اند اما خلافت ابوبکر و عمر را هم قبول داشته اند ! لازمه ی چنین تفکری آن است که بگوییم این امامان بزرگوار خلافت و امامت دون افضل را با وجود فرد افضل صحیح و بدون مشکل داسنته اند حال آن که هیچ عقل سلیمی قبول نمی کند که با وجود فرد افضل، دون افضل خلیفه و امام شود و این نوع از خلافت در نزد هیچ صاحب عقلی صحیح و مقبول نیست. (کاملا مخالف عقل است)

کشف دروغ ابن تیمیة :

اما نکته ی جالب دیگری که بایستی به آن اشاره کنیم این است که با این اعتراف از جانب محمد حسن عبد الغفار ، دروغی از اقیانوس اکاذیب ابن تیمیة ( و به تبعش دروغ بسیاری از شیوخ وهابی و سلفی) کشف می گردد.

ابن تیمیه می گوید :

وَالنَّقْلُ الثَّابِتُ عَنْ جَمِیعِ عُلَمَاءِ أَهْلِ الْبَیْتِ مِنْ بَنِی هَاشِمٍ مِنَ التَّابِعِینَ، وَتَابِعِیهِمْ مِنْ وَلَدِ الْحُسَیْنِ بْنِ عَلِیٍّ، وَوَلَدِ الْحَسَنِ، وَغَیْرِهِمَا أَنَّهُمْ کَانُوا یَتَوَلَّوْنَ أَبَا بَکْرٍ وَعُمَرَ، وَکَانُوا یُفَضِّلُونَهُمَا عَلَى عَلِیٍّ، وَالنُّقُولُ عَنْهُمْ ثَابِتَةٌ مُتَوَاتِرَةٌ.

منهاج السنة النبویة،ج7،ص396 ط جامعة الامام محمد بن سعود

و نقل ثابت از همه ی علماء اهل بیت از بنی هاشم از تابعین و تابعین آنان از فرزندان حسین بن علی و فرزندان حسن و غیر آن دو آن است که ابوبکر و عمر را دوست داشتند و ولایت آنان را قبول داشتند و آن ها را بر علی برتری می دادند و این نقل ها از آنان ثابت و متواتر است.

این هم یکی از اکاذیب ابن تیمیة می باشد که البته طبق عاادت همیشگی اش در دروغگویی، اقوال خود را به تواتر و اجماع و ثوابت متصل می سازد تا کسی به آن شک نکند اما غافل از آن که شیخی از شیوخ وهابی معاصر قول او را از اساس ساقط کرده است !

رونوشت :

ندای سنت | پایگاه رسمی حوزه علمیه دارالعلوم زنگیان سراوان

اسلام تکس | بانک مقالات اسلامی و پاسخ به شبهات

کتابخانه عقیده

موافقین ۲ مخالفین ۰ ۹۴/۰۷/۰۱
فرشید شرفی | Farshid Sharafi

نظرات  (۱)

سلام علیکم
پیشنهاد می کنم کتابی با موضوع دروغ های ابن تیمیه در منهاج السنة تألیف کنید تا معلوم شود که سلفیت بر چه چیزی تکیه کرده اند .
یا علی
پاسخ:
وعلیکم السلام.

ممنون از پیشنهادتون.ان شاء الله.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
Flag Counter