حقانیت شیعه و رد شبهات

نقد وهابیت و اهل سنت | نقد آیین زرتشتی و باستان گرایان | نقد مسیحیت | وبلاگ شخصی فرشید شرفی

حقانیت شیعه و رد شبهات

نقد وهابیت و اهل سنت | نقد آیین زرتشتی و باستان گرایان | نقد مسیحیت | وبلاگ شخصی فرشید شرفی

حقانیت شیعه و رد شبهات

فرشید شرفی | پژوهشگر قرآن، حدیث، کلام و ادیان و مذاهب

* به علت کمبود وقت از ترجمه ی متون درخواستی جدا معذوریم

* شبهات و سوالات علمی خود را در قسمت نظرات ارسال کنید تا در صف سوالات قرار گرفته و به آن پاسخ داده شود (به سؤالات تکراری به هیچ وجه پاسخ داده نمی شود)

* برای دسترسی آسان به موضوعات مورد نظرتان، از قسمت " طبقه بندی موضوعی " استفاده کنید

* در صورت خرابی و یا لود نشدن تصاویر و مطالب به ما اطلاع دهید

* نقل و درج مطالب موجود در وبلاگ به نام شخص یا مؤسسه ای خاص در هر تارنمای اینترنتی و غیر از آن شرعا حرام می باشد (نقل همراه با ذکر منبع یا بدون اشاره به شخص و مؤسسه ای خاص جایز می باشد)

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
آخرین نظرات

قلقشندی (از علمای اهل سنت) و اعتقاد به ولایت تکوینی عمر بن الخطاب !



یکی از مطالبی که به واسطه ی آن مخالفین شیعه ، بر پیروان مکتب اهل بیت اشکال می کنند و آن را غلو و شرک می خوانند مساله ی ولایت تکوینی اهل بیت علیهم السلام می باشد.البته مخالفین شیعه در این اشکال ، از اعتقاد برخی از علمایشان به ولایت تکوینی عمر بن الخطاب غافل مانده اند !


قلقلشندی می نویسد :



والفاروق الشَّدید فِی الله بَأْسا واللین فِی الله جانبا والموفى للخلافة حَقًا والمؤدى للْإِمَامَة وَاجِبا والقائم فِی نصْرَة الدّین حق الْقیام حَتَّى عَمت فتوحه الْأَمْصَار مشارقا ومغاربا وأطاعته العناصر الْأَرْبَعَة إِذْ کَانَ لله طَائِعا وَمن الله خَائفًا وَإِلَى الله رَاغِبًا .....

مآثر الانافة فی معالم الخلافة،ج2،ص306 ط عالم الکتب
صبح الاعشی،ج9،ص314 ط المطبعة الامیریة

و عمر در راه خدا و گرفتن جانب خداوند شدید و سخت گیر بود و وفادار به خلافت و به جا آورنده ی تکالیف امامت و قائم در راه نصرت دین بود تا این که فتوحاتش شرق و غرب را در بر گرفت و عناصر اربعه (آب،خاک،هوا،آتش) از وی اطاعت کردند چون او مطیع خداوند و خائف از خداوند و راغب به او بود .....

بنا بر این عناصر اربعه (آب،خاک،هوا،آتش) که از نظر بسیاری از قدما تمامی دنیا ریشه در همین عناصر داشته، تحت اراده و کنترل و فرمان عمر بن الخطاب بوده اند و این عین اقرار به درجه ای بالا از ولایت تکوینی می باشد.
آیا مخالفین شیعه این عالم جلیل القدر خود را تکفیر خواهند کرد ؟!

جایگاه قلقشندی در نزد مخالفین شیعه :

أحمد بن علی بن أحمد الفزاریّ القلقشندی ثم القاهری: المؤرخ الأدیب البحاثة. ولد فی قلقشندة (من قرى القلیوبیة، بقرب القاهرة، سماها یاقوت قرقشندة) ونشأ وناب فی الحکم وتوفی فی القاهرة. وهو من دار علم، وفی أبنائه وأجداده علماء أجلاء.

الاعلام للزرکلی،ج1،ص177 ط دار العلم للملایین

أبو العباس أحمد بن علی بن أحمد الجمالی الفزاری القلقشندی ثم القاهری الشافعی. صاحب صبح الأعشى. م سنة 821 هـ رحمه الله تعالى. کان علامة بالأنساب.

طبقات النسابین،ص151 ط دار الرشد

رونوشت :

ندای سنت | پایگاه رسمی حوزه علمیه دارالعلوم زنگیان سراوان

اسلام تکس | بانک مقالات اسلامی و پاسخ به شبهات

کتابخانه عقیده

موافقین ۲ مخالفین ۰ ۹۴/۰۶/۱۸
فرشید شرفی | Farshid Sharafi

نظرات  (۱)

وهابی می گوید:
علامه حلی و انجام دادن تیمم با فرج زنان شیعه.(العیاذ بالله) 



یکی از عجایب مذهب شیعه فقه خرافاتی آن است. و چیزی که بسیار ازار دهنده است این است که میگویند مکتب ما مکتب اهل بیت است و فقه ما فقه اهل بیت. و ما را نیز دعوت به قبول کردن چنین فقهی میکنند.

علامه حلی یکی از نابغه های شیعه و اولین آیت الله شیعه میباشد.

این شیخ مبارک میگوید که میشود تیمم با فرج زن هم انجام داد!!!

 وفی أجزاء مسح الوجه بکف واحد إشکال . ولو قلنا أن مس الفرج حدث لو ضرب یده  على فرج امرأة علیه تراب ، صح التیمم ، لأن أول الأرکان المسح لا النقل 


نهایة الإحکام - العلامة الحلی ج 1 ص 208

یعنی: در اجزای مسح صورت با یک دست اشکال وجود دارد و اگر بگوییم لمس کردن فرج زن صورت گرفته به این شکل که دستش را بر فرج زنی که بر آن خاک نشسته بزند تیمم صحیح است چون اولین رکن مسح است.

صفحه ی اسکن شده از کتاب:




این هم لینک صفحه ی اینترنتی کتاب از سایت شیعه:


باید سوال کرد که چطور میشود با فرج زن تیمم کرد؟

مگر علامه حلی نمیدانست که لمس عورت خود باعث باطل شدن وضو میشود؟

این تراب چطور در چنین مکانی قرار میگیرد اصلا؟

لطفا یک شیعه این رذایل اخلاقی علامه حلی را توجیه کند که به چه معنیست؟

منتظرم....
پاسخ:
این شبهه ی مسخره رو قبلا هم جواب دادیم و باز هم خلاصه اشاره میکنم :

اولا نواصب تدلیس کرده اند چون نه علامه حلی گفته با فرج زن تیمم میشه کرد و نه ایشون گفته زنان شیعه ! لمس فرج زن در مکتب شیعه حرام هست مگر همسر و علاوه بر این علامه ی حلی می فرمایند اگر غبار بر فرج بنشیند نه این که با خود فرج تیمم بشه !

ثانیا : این مطلب در بیان مقام حکم هست نه در مقام صدور حکم به این معنی که علامه ی حلی چون میخوان بگن در تیمم اصل بر لمس غبار هست ایشون از باب مثال و برای تاکید بر این اصل میگن حتی اگر غبار بر فرج زن هم باشه اشکالی نداره چون اصل در لمس غبار هست.

ثالثا : این حکم هم در مذاهب عامه هست که بعضیاشون میگن حتی اگر مردی که وضو داره به بدن همسرش دست بزنه وضوش باطل میشه !!!!!!! و ما چنین حکمی نداریم و این مخالف هم چون جهل داشته به فقه شیعه همچین حرفی زده. (اصل مطلب اینه که کلام علامه حلی در مقام بیان حکم هست نه در مقام افتاء که بگه مثلا برید این کار رو بکنید)

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
Flag Counter