قلقشندی (از علمای اهل سنت) و اعتقاد به ولایت تکوینی عمر بن الخطاب !
قلقشندی (از علمای اهل سنت) و اعتقاد به ولایت تکوینی عمر بن الخطاب !
یکی از مطالبی که به واسطه ی آن مخالفین شیعه ، بر پیروان مکتب اهل بیت اشکال می کنند و آن را غلو و شرک می خوانند مساله ی ولایت تکوینی اهل بیت علیهم السلام می باشد.البته مخالفین شیعه در این اشکال ، از اعتقاد برخی از علمایشان به ولایت تکوینی عمر بن الخطاب غافل مانده اند !
قلقلشندی می نویسد :
والفاروق الشَّدید فِی الله بَأْسا واللین فِی الله جانبا والموفى للخلافة حَقًا والمؤدى للْإِمَامَة وَاجِبا والقائم فِی نصْرَة الدّین حق الْقیام حَتَّى عَمت فتوحه الْأَمْصَار مشارقا ومغاربا وأطاعته العناصر الْأَرْبَعَة إِذْ کَانَ لله طَائِعا وَمن الله خَائفًا وَإِلَى الله رَاغِبًا .....
مآثر الانافة فی معالم الخلافة،ج2،ص306 ط عالم الکتب
صبح الاعشی،ج9،ص314 ط المطبعة الامیریة
و عمر در راه خدا و گرفتن جانب خداوند شدید و سخت گیر بود و وفادار به خلافت و به جا آورنده ی تکالیف امامت و قائم در راه نصرت دین بود تا این که فتوحاتش شرق و غرب را در بر گرفت و عناصر اربعه (آب،خاک،هوا،آتش) از وی اطاعت کردند چون او مطیع خداوند و خائف از خداوند و راغب به او بود .....
بنا بر این عناصر اربعه (آب،خاک،هوا،آتش) که از نظر بسیاری از قدما تمامی دنیا ریشه در همین عناصر داشته، تحت اراده و کنترل و فرمان عمر بن الخطاب بوده اند و این عین اقرار به درجه ای بالا از ولایت تکوینی می باشد.
آیا مخالفین شیعه این عالم جلیل القدر خود را تکفیر خواهند کرد ؟!
جایگاه قلقشندی در نزد مخالفین شیعه :
أحمد بن علی بن أحمد الفزاریّ القلقشندی ثم القاهری: المؤرخ الأدیب البحاثة. ولد فی قلقشندة (من قرى القلیوبیة، بقرب القاهرة، سماها یاقوت قرقشندة) ونشأ وناب فی الحکم وتوفی فی القاهرة. وهو من دار علم، وفی أبنائه وأجداده علماء أجلاء.
الاعلام للزرکلی،ج1،ص177 ط دار العلم للملایین
أبو العباس أحمد بن علی بن أحمد الجمالی الفزاری القلقشندی ثم القاهری الشافعی. صاحب صبح الأعشى. م سنة 821 هـ رحمه الله تعالى. کان علامة بالأنساب.
طبقات النسابین،ص151 ط دار الرشد
رونوشت :
ندای سنت | پایگاه رسمی حوزه علمیه دارالعلوم زنگیان سراوان
اسلام تکس | بانک مقالات اسلامی و پاسخ به شبهات
کتابخانه عقیده
علامه حلی و انجام دادن تیمم با فرج زنان شیعه.(العیاذ بالله)
علامه حلی یکی از نابغه های شیعه و اولین آیت الله شیعه میباشد.
این شیخ مبارک میگوید که میشود تیمم با فرج زن هم انجام داد!!!
یعنی: در اجزای مسح صورت با یک دست اشکال وجود دارد و اگر بگوییم لمس کردن فرج زن صورت گرفته به این شکل که دستش را بر فرج زنی که بر آن خاک نشسته بزند تیمم صحیح است چون اولین رکن مسح است.
صفحه ی اسکن شده از کتاب:
http://islamicdoc.org/Multimedia/fbook/52/52_1.htm#208
باید سوال کرد که چطور میشود با فرج زن تیمم کرد؟
مگر علامه حلی نمیدانست که لمس عورت خود باعث باطل شدن وضو میشود؟