حقانیت شیعه و رد شبهات

نقد وهابیت و اهل سنت | نقد آیین زرتشتی و باستان گرایان | نقد مسیحیت | وبلاگ شخصی فرشید شرفی

حقانیت شیعه و رد شبهات

نقد وهابیت و اهل سنت | نقد آیین زرتشتی و باستان گرایان | نقد مسیحیت | وبلاگ شخصی فرشید شرفی

حقانیت شیعه و رد شبهات

فرشید شرفی | پژوهشگر قرآن، حدیث، کلام و ادیان و مذاهب

* به علت کمبود وقت از ترجمه ی متون درخواستی جدا معذوریم

* شبهات و سوالات علمی خود را در قسمت نظرات ارسال کنید تا در صف سوالات قرار گرفته و به آن پاسخ داده شود (به سؤالات تکراری به هیچ وجه پاسخ داده نمی شود)

* برای دسترسی آسان به موضوعات مورد نظرتان، از قسمت " طبقه بندی موضوعی " استفاده کنید

* در صورت خرابی و یا لود نشدن تصاویر و مطالب به ما اطلاع دهید

* نقل و درج مطالب موجود در وبلاگ به نام شخص یا مؤسسه ای خاص در هر تارنمای اینترنتی و غیر از آن شرعا حرام می باشد (نقل همراه با ذکر منبع یا بدون اشاره به شخص و مؤسسه ای خاص جایز می باشد)

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
آخرین نظرات

نووی (از علمای بزرگ اهل سنت) : طبق عقیده ی اهل سنت، علی بن ابی طالب در تمامی جنگ هایش بر حق بوده است


یکی از مسائلی که در تاریخ اسلام بسیار به آن پرداخته شده و بسیاری از علمای مخالفین شیعه سعی در مخفی نگاه داشتن آن کرده اند و سکوت و یا انکار را در مورد آن ترجیح داده اند، جنگ هایی است که در زمان امیر المومنین علیه السلام بین ایشان و برخی از افراد سرشناس صحابه (صحابی در نزد اهل سنت) به وقوع پیوست. نکته ی مهم آن است که خود علمای اهل سنت بر خلاف آن که عوامشان را از تکلم در مورد این جنگ ها باز می دارند و یا سعی می کنند دو طرف را مجتهد و صاحب اجر و پاداش معرفی کنند (!!!) به این حقیقت مسلم اعتراف کرده اند که اجماع اهل سنت آن است که در تمامی این جنگ ها حق با امیر المومنین علیه الصلاة والسلام بوده است.
محیی الدین نووی می نویسد :

وَکَانَ عَلِیٌّ رَضِیَ اللَّهُ عَنْهُ هُوَ الْمُحِقُّ الْمُصِیبُ فِی تِلْکِ الْحُرُوبِ هَذَا مَذْهَبُ أَهْلِ السُّنَّةِ .....

صحیح مسلم بشرح النووی،ج18،ص11 ط المطبعة المصریة بالازهر

و علی رضی الله عنه همان کسی است که در آن جنگ ها بر حق و صواب بود و این عقیده، مذهب اهل سنت است .....

این قول نووی را بسیاری از علماء و محققین مخالفین شیعه در کتب خود از باب تایید و توضیح نقل کرده و بر آن صحه گذاشته اند.

با این وجود ثابت می گردد که طبق عقیده ی اهل سنت، مخالفین و دشمنان امیر المومنین (ع) در جنگ های جمل و صفین و نهروان بر طریق باطل بوده اند و البته طبق عقیده ی اهل سنت وضع بسیار وخیمی دارند چرا که طبق عقیده ی مخالفین شیعه خروج بر حاکم (ولو حاکم فاسق و ظالم) گناهی بزرگ و عملی حرام می باشد و کسی که بر حاکم خروج کند و از بیعتش خارج گردد با مرگ جاهلی از دنیا می رود و در قیامت نیز حجتی در برابر خداوند ندارد !

حَدَّثَنَا مُسَدَّدٌ، حَدَّثَنَا عَبْدُ الوَارِثِ، عَنِ الجَعْدِ، عَنْ أَبِی رَجَاءٍ، عَنِ ابْنِ عَبَّاسٍ، عَنِ النَّبِیِّ صَلَّى اللهُ عَلَیْهِ وَسَلَّمَ، قَالَ: مَنْ کَرِهَ مِنْ أَمِیرِهِ شَیْئًا فَلْیَصْبِرْ، فَإِنَّهُ مَنْ خَرَجَ مِنَ السُّلْطَانِ شِبْرًا مَاتَ مِیتَةً جَاهِلِیَّةً.

صحیح البخاری،ج9،ص47،ح7053 ط دار طوق النجاة

ابن عباس می‌گوید: رسول خدا صلی الله علیه وسلم فرمود: کسی که از حاکمش آزرده شده باشد، باید صبر کند. به درستی‌که هر کس از سلطانش به اندازه یک وجب دور شود، به مرگ جاهلی از دنیا رفته است.

حَدَّثَنَا عُبَیْدُ اللهِ بْنُ مُعَاذٍ الْعَنْبَرِیُّ، حَدَّثَنَا أَبِی، حَدَّثَنَا عَاصِمٌ وَهُوَ ابْنُ مُحَمَّدِ بْنِ زَیْدٍ، عَنْ زَیْدِ بْنِ مُحَمَّدٍ، عَنْ نَافِعٍ، قَالَ: جَاءَ عَبْدُ اللهِ بْنُ عُمَرَ إِلَى عَبْدِ اللهِ بْنِ مُطِیعٍ حِینَ کَانَ مِنْ أَمْرِ الْحَرَّةِ مَا کَانَ، زَمَنَ یَزِیدَ بْنِ مُعَاوِیَةَ، فَقَالَ: اطْرَحُوا لِأَبِی عَبْدِ الرَّحْمَنِ وِسَادَةً، فَقَالَ: إِنِّی لَمْ آتِکَ لِأَجْلِسَ، أَتَیْتُکَ لِأُحَدِّثَکَ حَدِیثًا سَمِعْتُ رَسُولَ اللهِ صَلَّى اللهُ عَلَیْهِ وَسَلَّمَ یَقُولُهُ: سَمِعْتُ رَسُولَ اللهِ صَلَّى اللهُ عَلَیْهِ وَسَلَّمَ یَقُولُ: «مَنْ خَلَعَ یَدًا مِنْ طَاعَةٍ، لَقِیَ اللهَ یَوْمَ الْقِیَامَةِ لَا حُجَّةَ لَهُ، وَمَنْ مَاتَ وَلَیْسَ فِی عُنُقِهِ بَیْعَةٌ، مَاتَ مِیتَةً جَاهِلِیَّةً.

صحیح مسلم،ج3،ص1478،ح1851 ط دار إحیاء التراث العربی

عبد الله بن عمر به سوی عبد الله بن مطیع آمد؛ همان زمانی که واقعه حره در زمان یزید اتفاق افتاد. عبد الله بن مطیع گفت: برای ابو عبد الرحمن بالش بگذارید تا تکیه بگذارید. ابن عمر گفت: من نیامده ام تا بنشینم؛ آمده ام تا این که سخنی را که از رسول خدا صلی الله علیه وسلم شنیدم بیان کنم. حضرت فرمود: کسی که دست از اطاعت حاکمی بردارد، روز قیامت بدون حجت و دستاویز خداوند را ملاقات می کند و کسی که بدون بیعت بمیرد همانند مرگ جاهلیت مرده است.

الحمد لله الذی جعلنا من المتمسکین بولایة مولانا امیر المومنین .....

مطلب مرتبط :

ابو منصور اسفرائینی (از علمای بزرگ اهل سنت) : به اجماع اهل سنت علی بن ابی طالب در تمامی جنگ ها بر حق بوده است

رونوشت :

ندای سنت | پایگاه رسمی حوزه علمیه دارالعلوم زنگیان سراوان

اسلام تکس | بانک مقالات اسلامی و پاسخ به شبهات

کتابخانه عقیده

موافقین ۲ مخالفین ۰ ۹۴/۰۶/۱۳
فرشید شرفی | Farshid Sharafi

نظرات  (۴)

۱۴ شهریور ۹۴ ، ۱۸:۱۲ دوستدار ولایت
شرح حال أبو بلال الأشعری الکوفی رو بگید.. و آیا ثقه هست یا نه
پاسخ:
در بهترین حالت شاید بشه در پایین ترین درجات وثاقت قرارش داد ولی چندان قابل احتجاج نیست و برای متابعت بیشتر به درد میخوره.
۱۴ شهریور ۹۴ ، ۲۲:۳۶ دوستدار ولایت
تعریف روایت موثقه رو بگید و در چه موقعی میشه این نوع روایات رو قبول کرد؟؟؟

پاسخ:
روایت موثق روایتی هست که سندش متصل هست و رواتش هم تماما ثقه هستن اما یکی یا بیشتر راوی غیر امامی داره و در صورتی که معارض صحیح نداشته باشه یا مخالف اصول ثابت و قطعی در نزد شیعه نباشه مورد قبول واقع میشه.
۱۵ شهریور ۹۴ ، ۱۶:۳۹ دوستدار ولایت
ببخشید برادر شما لینک دانلود کتاب محمد عمر سربازی رو دارید :
http://upload7.ir/images/85641511596480903552.jpg
پاسخ:
این کتاب ها برای دانلود وجود نداره باید از کتاب فروشی هایی که می فروشند تهیه کرد.
۱۵ شهریور ۹۴ ، ۱۷:۰۶ دوستدار ولایت
خیلی ممنون برادر  ببخشید یک روایتی چند روز پیش در برنامه شامله به چشم خود که از نظر سندی علمای اهل سنت تصحیح کرده بودند ولی الان نمیدونم در کدام کتاب هست...
 روایت به این صورت بود : قال رسول الله المهدی الطاووس اهل الجنه..
میشه این روایت رو مطرح کنید در کدام کتاب هست؟؟؟
پاسخ:
دقیق اطلاع ندارم ولی ظاهرا ابن صباغ مالکی در الفصول المهمه آورده و در مورد سندش هم اطلاعی ندارم.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
Flag Counter