حقانیت شیعه و رد شبهات

نقد وهابیت و اهل سنت | نقد آیین زرتشتی و باستان گرایان | نقد مسیحیت | وبلاگ شخصی فرشید شرفی

حقانیت شیعه و رد شبهات

نقد وهابیت و اهل سنت | نقد آیین زرتشتی و باستان گرایان | نقد مسیحیت | وبلاگ شخصی فرشید شرفی

حقانیت شیعه و رد شبهات

فرشید شرفی | پژوهشگر قرآن، حدیث، کلام و ادیان و مذاهب

* به علت کمبود وقت از ترجمه ی متون درخواستی جدا معذوریم

* شبهات و سوالات علمی خود را در قسمت نظرات ارسال کنید تا در صف سوالات قرار گرفته و به آن پاسخ داده شود (به سؤالات تکراری به هیچ وجه پاسخ داده نمی شود)

* برای دسترسی آسان به موضوعات مورد نظرتان، از قسمت " طبقه بندی موضوعی " استفاده کنید

* در صورت خرابی و یا لود نشدن تصاویر و مطالب به ما اطلاع دهید

* نقل و درج مطالب موجود در وبلاگ به نام شخص یا مؤسسه ای خاص در هر تارنمای اینترنتی و غیر از آن شرعا حرام می باشد (نقل همراه با ذکر منبع یا بدون اشاره به شخص و مؤسسه ای خاص جایز می باشد)

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
آخرین نظرات

علی بن سراج ؛ امام و حافظ ثقه ی شراب خوار اهل سنت !!!

پنجشنبه, ۵ شهریور ۱۳۹۴، ۰۷:۲۴ ب.ظ

علی بن سراج ؛ امام و حافظ ثقه ی شراب خوار اهل سنت !!!



دو نمونه از مواردی که مخالفین شیعه بسیار به آن افتخار می کنند و آن را جزو مسلمات خود می پندارند یکی تقدیس بیش از حد علمای خویش و دیگری تقدیس بیش از حد علم جرح و تعدیلشان می باشد غافل از آن که برای هر کدام از این موارد به قدری مصادیق زننده و عجیب وجود دارد که شاید اگر مخالفین شیعه از آن آگاه می بودند هیچ گاه نه به علمای خویش افتخار می کردند و نه به علم جرح و تعدیلشان !


از لطایف و ظرائف و جمع اضداد مکتب مخالفین شیعه آن است که عالم و امام و حافظ ثقة ی شراب خوار هم دارند !

علی بن سراج از جمله ی حفاظ احادیث و ائمه و محدثین اهل سنت می باشد که اهل شراب خواری بوده است و عجیب آن که برخی از علمای اهل سنت وی را مدح کرده اند و حتی او را با علم به شراب خوار بودنش توثیق هم کرده اند !!! (چنین علم جرح و تعدیلی جای افتخار کردن دارد ؟!)

جایگاه علی بن سراج در نزد اهل سنت :

عَلِیُّ بنُ سِرَاجٍ أَبُو الحَسَنِ بنُ أَبِی الأَزْهَرِ الحَرَشِیُّ : الإِمَامُ، الحَافِظُ البَارِعُ، أَبُو الحَسَنِ بنُ أَبِی الأَزْهَر الحَرَشِیّ مَوْلاَهُمُ المِصْرِیّ، صَاحِبُ التَّصَانِیْفِ، جَال وَکَتَبَ العَالِی وَالنَّازل.

سیر اعلام النبلاء،ج14،ص283 ط مؤسسة الرسالة

علی بن سراج المصری : حافظ متأخر متقن .....

لسان المیزان،ج5،ص542 ط دار البشائر الاسلامیة

عَلیّ بن سراج الْحَافِظ الإِمَام أَبُو الْحسن بن أبی الْأَزْهَر الْحَرَشِی مَوْلَاهُم الْبَصْرِیّ جمع وصنف روى عَنهُ الْإِسْمَاعِیلِیّ. قَالَ الدَّارَقُطْنِیّ کَانَ یحفظ الحَدِیث. وَقَالَ الْخَطِیب کَانَ عَارِفًا بأیام النَّاس حَافِظًا مَاتَ فِی ربیع الأول سنة ثَمَان وثلاثمائة.

طبقات الحفاظ للسیوطی،ص320 ط دار الکتب العلمیة

علی بن سراج الحَرَشی، أبو الحسن المصری : قال ابن یونس : مصری سکن بغداد، أقام بها مدة وبها حدث، وکان فَهِماً بالحدیث والأخبار، وکان عندهم ثقة فی الحدیث.

الثقات ممن لم یقع فی الکتب الستة،ج7،ص209 ط مرکز النعمان للبحوث والدراسات الإسلامیة

وکذا وصفه الذهبی بالحفظ والإتقان والإمامة .....

المعجم فی اسامی شیوخ أبی بکر الإسماعیلی،ج3،ص749

وقال الذهبی: الإمام الحافظ البارع صاحب التصانیف، جال وکتب العالی والنازل. وقال أیضا حافظ متأخر متقن.

ارشاد القاضی والدانی الی تراجم شیوخ الطبرانی،ص430 ط دار الکیان

تا این جا ملاحظه نمودید که علی بن سراج از حفاظ و محدثین و ائمه ی اهل سنت می باشد که حتی برخی از علای اهل سنت از وی تمجید کرده و حتی وی را توثیق هم نموده اند.


اما داستان وقتی جالب می شود که بدانید این امام حافظ از شاربین خمر بوده و عادت به نوشیدن شراب و مست شدن داشته است !

وسألتُه عن علیِّ بنِ سِراجٍ المِصریِّ ؟ فقال: کان یَعرِفُ ویَفهمُ، ولم یکنْ بذاک؛ فإنَّه کان یَشربُ المُسکِرَ ویَسکَرُ.

سؤالات السلمی للدارقطنی،ص209

ملاحظه می کنید که دارقطنی می گوید این امام و حافظ !!! شراب می نوشید و مست می شد !

سمعت محمد بن مظفر الحافظ یقول رأیت علی بن سراج المصری سکران على ظهر رجل یحمله من ماخور وسألت الدارقطنی عن علی بن سراج المصری فقال هو صالح وقیل إنه ربما تناول الشراب وسکر.

سؤالات حمزة بن یوسف السهمی،ص223 ط مکتبة المعارف

شنیدم که محمد بن المظفر حافظ { از علمای اهل سنت } می گفت علی بن سراج را در حالت مستی دیدم که بر پشت مردی بود که او را از میخانه حمل می کرد و از دارقطنی در مورد علی بن سراج پرسیدم و او گفت : صالح است { درجه ای از درجات توثیق راوی } و گفته شده که چه بسا او شراب و مست کننده می نوشد.

عَلیّ بن سراج الْمصْرِیّ حَافظ مُتَأَخّر لکنه یشرب الْمُسکر.

المغنی فی الضعفاء،ج2،ص16 ط ادارة إحیاء التراث الإسلامی

علی بن سراج مصری حافظ متاخر اما مست کننده می نوشد.

حدثنی أبو الحسن علی بن سراج المصری ببغداد وکان مستهترا بالشرب حافظا .....

المعجم فی أسامی شیوخ أبی بکر الإسماعیلی،ج3،ص749

ابو الحسن علی بن سراج مصری در بغداد برای من حدیث گفت در حالی که او بسیار شراب می نوشید .....

در منابع زیر نیز به شراب خواری او اشاره شده است :

الإیماء الى زوائد الأمالی والأجزاء،ج4،ص10 ط اضواء السلف

الثقات ممن لم یقع فی الکتب الستة،ج7،ص209 ط مرکز النعمان للبحوث والدراسات الإسلامیة

تاریخ الاسلام للذهبی،ج7،ص136 ط دار الغرب الاسلامی

تاریخ بغداد،ج13،ص385 ط دار الغرب الاسلامی

تذکرة الحفاظ للذهبی،ج2،ص756 ط دار الکتب العلمیة

تراجم رجال الدارقطنی فی سننه،ص305 ط دار الآثار

ذیل دیوان الضعفاء والمتروکین وخلق من المجهولین وثقات فیهم لین،ص49 ط مکتبة النهضة الحدیثة

سیر اعلام النبلاء،ج14،ص283 ط موسسة الرسالة

طبقات علماء الحدیث،ج2،ص472 ط موسسة الرسالة

اصل داستان شراب خواری این امام حافظ بارع !!! را دارقطنی و محمد بن المظفر جزما نقل کرده اند و ذهبی و خطیب بغدادی و سایرین نیز ضمن تایید ،آن را در کتب خویش نقل کرده اند.عجب از کسانی که با وجود علم به شراب خوار بودن این شخص او را توثیق کرده اند و این مساله ای است غیر قابل باور که چه طور یک فرد شراب خوار حرفه ای !!! توثیق می شود در حالی که شراب خواری عدالت را از اساس ساقط می کند ؟!

دارقطنی با به کار بردن " کان یحفظ الحدیث " و " صالح " و ذهبی با وصف علی بن سراج به " امام ،حافظ،بارع،متقن " درجه ای ای وثاقت و توثیق را برای این امام شراب خوار !!! ساقط از عدالت قائل شده اند و ابن یونس مصری نیز به وثاقت او در نزد برخی از علماء مخالفین شیعه اشاره کرده و ابو الفداء سودونی نیز نام وی را در کتاب ثقات خویش آورده و او را توثیق کرده است ! واقعا جای سوال است که این افراد چگونه با علم به شراب خوار بودن امام و حافظ و محدثشان وی را توثیق کرده اند ؟!

از تدلیس و توجیه شعیب الارنووط و اکرم البوشی تا تصریح ابن عماد حنبلی و ابن حجر عسقلانی !

شعیب الارنووط و اکرم البوشی که دوست نداشته اند شخصی از علماء و حفاظ و ائمه ی اهل سنت به شراب خواری معرفی گردد، سعی می کنند تا کمی برای علی بن سراج آبرو بخرد و کار وی را توجیه کند ! این محققین وهابی می نویسند :

شعیب الارنووط و اکرم البوشی (محقق جلد چهاردهم کتاب سیر اعلام النبلاء) با دیدن این حقیقت تلخ، سعی در توجیه آن داشته اند و البته ناکام مانده اند ! این محققین وهابی می نویسند :

ربما کان یشرب الطلاء المختلف فیه، أما أن یشرب ما هو متفق على تحریمه، فیستعبد صدوره من مثله.

سیر اعلام النبلاء،ج14،ص284 ط موسسة الرسالة

چه بسا طلاء مختلف فیه را می نوشیده است اما این که آن چه را که حرام بودنش متفقه علیه است بنوشد صدورش از مثل چنین فردی بعید است.

اما ظاهرا این محققین وهابی خود را به جهل زده اند و همچون سلفشان تدلیس و تلبیس را در پیش گرفته اند و داستانی را که محمد بن المظفر نقل کرده و تصریح دارقطنی بر نوشیدن مسکرات از جانب این امام و حافظ را نادیده گرفته اند !

همچنین ابن حجر عسقلانی با استناد به داستانی که محمد بن المظفر نقل کرده ، تصریح بر شراب خواری و مست شدن علی بن سراج می کند :

قلت: هذا ینفی احتمال کونه کان یشرب النبیذ المختلف فیه.

لسان المیزان،ج5،ص542 ط مکتب المطبوعات الاسلامیة

من { ابن حجر عسقلانی } می گویم : این داستان احتمال این که او نبیذ مختلف فیه را می نوشیده نفی می کند.

علاوه بر این تصریح محکم ابن حجر عسقلانی ، برخی دیگر از علمای اهل سنت نیز گذشته از تصریح بر شراب خوار بودن این عالم و امام اعل سنت وی را به دلیل شراب خواری از عدالت ساقط کرده و تضعیفش کرده اند !

ابو الطیب منصوری در کتابش پس از معرفی علی بن سراج طبق اقوال علمای اهل سنت، در نهایت این امام و حافظ را به دلیل شراب خوار بودن متروک می داند :

قلت: (متروک لشربه المسکر، وإن کان حافظا).

إرشاد القاصی والدانی إلى تراجم شیوخ الطبرانی،ص430 ط دار الکیان

می گویم : او به دلیل شرب مسکر متروک است هرچند که حافظ است.

همچنین ابن ناصر الدین دمشقی وی را به دلیل شرب مسکرات خارج از عدالت می داند :

ثم علی بن سراج المصری * حوله شرابه ففر

بدیعة البیان عن موت الاعیان،ص135 ط دار ابن الاثیر

علی بن سراج المصری الحافظ: بعد الثلاثمائة، ضعف لشربه المسکر.

ذیل دیوان الضعفاء،ص49 ط مکتبة النهضة الحدیثة

همچنین ابن عماد حنبلی وی را به دلیل شرب خمر فاسق دانسته و از عدالت خارج می کند :

وفیها توفی الحافظ أبو الحسن علی بن سراج بن أبی الأزهر المصری وکان من الضعفاء لفسقه بشرب المسکر.

شذرات الذهب فی اخبار من ذهب،ج4،ص38 ط دار ابن کثیر

قطعا تضعیف این امام و محدیث و حافظ اهل سنت کاری است صحیح چرا که شرب خمر از عوامل طعن در عدالت راوی است و وی را از عدالت ساقط می کند اما تعجب ما آن است که برخی از علمای بزرگ اهل سنت چنین شخصی را اکرام و تمجید کرده و با علم به شراب خوار بودنش وی را توثیق هم کرده اند !!! و البته موضوع عجیب دیگر آن است که چگونه یک عالم و امام و حافظ و محدث به خودش اجازه می دهد تا شراب و مسکرات بنوشد ؟!

حَدَّثَنَا أَبُو الرَّبِیعِ الْعَتَکِیُّ، وَأَبُو کَامِلٍ، قَالَا: حَدَّثَنَا حَمَّادُ بْنُ زَیْدٍ، حَدَّثَنَا أَیُّوبُ، عَنْ نَافِعٍ، عَنِ ابْنِ عُمَرَ، قَالَ: قَالَ رَسُولُ اللهِ صَلَّى اللهُ عَلَیْهِ وَسَلَّمَ: کُلُّ مُسْکِرٍ خَمْرٌ، وَکُلُّ مُسْکِرٍ حَرَامٌ، وَمَنْ شَرِبَ الْخَمْرَ فِی الدُّنْیَا فَمَاتَ وَهُوَ یُدْمِنُهَا لَمْ یَتُبْ، لَمْ یَشْرَبْهَا فِی الْآخِرَةِ.

صحیح مسلم،ج3،ص1587،ح2003 ط دار إحیاء التراث العربی

پیامبر (ص) فرمودند : هر مسکری خمر است و هر مسکری حرام است و هرکس در دنیا شراب بنوشد و بمیرد در حالی که نوشیدن شراب را دادمه می داده است، در آخرت آن را نمی نوشد.

حَدَّثَنَا أَبُو بَکْرِ بْنُ أَبِی شَیْبَةَ، وَمُحَمَّدُ بْنُ الصَّبَّاحِ، قَالَا: حَدَّثَنَا مُحَمَّدُ بْنُ سُلَیْمَانَ بْنِ الْأَصْبَهَانِیِّ، عَنْ سُهَیْلٍ، عَنْ أَبِیهِ، عَنْ أَبِی هُرَیْرَةَ، قَالَ: قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللهُ عَلَیْهِ وَسَلَّمَ: مُدْمِنُ الْخَمْرِ، کَعَابِدِ وَثَنٍ.

سنن ابن ماجة ،ج2،ص1120،ح3375 ط دار احیاء الکتب العربیة  [ تعلیق الألبانی : حسن ]

پیامبر (ص) فرمودند : کسی که بر شرب خمر مداومت می ورزد مانند عبادت کننده ی بت است.

حَدَّثَنَا هِشَامُ بْنُ عَمَّارٍ قَالَ: حَدَّثَنَا سُلَیْمَانُ بْنُ عُتْبَةَ قَالَ: حَدَّثَنِی یُونُسُ بْنُ مَیْسَرَةَ بْنِ حَلْبَسٍ، عَنْ أَبِی إِدْرِیسَ، عَنْ أَبِی الدَّرْدَاءِ، عَنِ النَّبِیِّ صَلَّى اللهُ عَلَیْهِ وَسَلَّمَ قَالَ: لَا یَدْخُلُ الْجَنَّةَ، مُدْمِنُ خَمْرٍ.

سنن ابن ماجة،ج2،ص1120،ح3376 ط دار احیاء الکتب العربیة  [ تعلیق الألبانی : صحیح ]

پیامبر (ص) فرمودند : هرکس بر شرب خمر مداومت ورزد وارد بهشت نمی شود.

حَدَّثَنَا عَلِیُّ بْنُ مُحَمَّدٍ، وَمُحَمَّدُ بْنُ إِسْمَاعِیلَ، قَالَا: حَدَّثَنَا وَکِیعٌ قَالَ: حَدَّثَنَا عَبْدُ الْعَزِیزِ بْنُ عُمَرَ بْنِ عَبْدِ الْعَزِیزِ، عَنْ عَبْدِ الرَّحْمَنِ بْنِ عَبْدِ اللَّهِ الْغَافِقِیِّ، وَأَبِی طُعْمَةَ مَوْلَاهُمْ أَنَّهُمَا، سَمِعَا ابْنَ عُمَرَ، یَقُولُ: قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللهُ عَلَیْهِ وَسَلَّمَ: لُعِنَتِ الْخَمْرُ عَلَى عَشَرَةِ أَوْجُهٍ: بِعَیْنِهَا، وَعَاصِرِهَا، وَمُعْتَصِرِهَا، وَبَائِعِهَا، وَمُبْتَاعِهَا، وَحَامِلِهَا، وَالْمَحْمُولَةِ إِلَیْهِ، وَآکِلِ ثَمَنِهَا، وَشَارِبِهَا، وَسَاقِیهَا.

سنن ابن ماجة،ج2،ص1121،ح3380 ط دار احیاء الکتب العربیة  [ تعلیق الألبانی : صحیح ]

پیامبر (ص) فرمودند : خمر از ده وجه لعن شده است : مامور و مراقب آن، فشار دهنده ی انگور برای گرفتن عصاره اش و فروشنده ی آن و خریدار آن و حمل کننده ی آن و کسی که به شراب به سویش حمل می گردد و کسی که پول آن را می خورد و نوشنده ی آن و ساقی آن.



آیا این امام و حافظ و محدث نیز ملعون است ؟ قضاوت با شما !

لینک اسکن کتب (به دلیل جلوگیری از کند شدن لود صفحه،لینک ها را قرار داده ایم) :

http://s6.picofile.com/file/8208827750/000.jpg

http://s3.picofile.com/file/8208827834/001.png

http://s6.picofile.com/file/8208827868/002.png

http://s3.picofile.com/file/8208828026/000.jpg

http://s6.picofile.com/file/8208828068/001.png

http://s6.picofile.com/file/8208828092/002.png

http://s3.picofile.com/file/8208828200/001.png

http://s3.picofile.com/file/8208828234/002.png

http://s6.picofile.com/file/8208828284/003.png

http://s3.picofile.com/file/8208828400/001.png

http://s3.picofile.com/file/8208828426/002.png

http://s6.picofile.com/file/8208828534/000.jpg

http://s6.picofile.com/file/8208828568/001.png

http://s6.picofile.com/file/8208828592/002.png

http://s3.picofile.com/file/8208828676/001.png

http://s6.picofile.com/file/8208828700/002.png

http://s6.picofile.com/file/8208828792/000.jpg

http://s6.picofile.com/file/8208828818/001.png

http://s3.picofile.com/file/8208828834/002.png

http://s6.picofile.com/file/8208829100/001.png

http://s3.picofile.com/file/8208829134/002.png

http://s3.picofile.com/file/8208829168/003.png

http://s3.picofile.com/file/8208829184/004.png

http://s3.picofile.com/file/8208829342/000.jpg

http://s3.picofile.com/file/8208829350/001.png

http://s3.picofile.com/file/8208829384/002.png

http://s3.picofile.com/file/8208829526/001.png

http://s3.picofile.com/file/8208829550/002.png

http://s6.picofile.com/file/8208829768/000.jpg

http://s3.picofile.com/file/8208829776/001.png

http://s6.picofile.com/file/8208829792/002.png

http://s3.picofile.com/file/8208829850/003.png

http://s6.picofile.com/file/8208829950/001.png

http://s3.picofile.com/file/8208829976/002.png

http://s3.picofile.com/file/8208829992/003.png

http://s3.picofile.com/file/8208830084/000.jpg

http://s3.picofile.com/file/8208830118/001.png

http://s3.picofile.com/file/8208830142/002.png

http://s3.picofile.com/file/8208830192/003.png

http://s3.picofile.com/file/8208830384/001.png

http://s6.picofile.com/file/8208830418/002.png

http://s6.picofile.com/file/8208830568/001.png

http://s6.picofile.com/file/8208830584/002.png

http://s3.picofile.com/file/8208830684/000.jpg

http://s3.picofile.com/file/8208830700/001.png

http://s6.picofile.com/file/8208830742/002.png

http://s6.picofile.com/file/8208830942/001.png

http://s3.picofile.com/file/8208830950/002.png

http://s3.picofile.com/file/8208832018/2015_08_17_22_37_43.png

اسکن کتب با توضیحات فارسی :

http://s6.picofile.com/file/8208831268/0001.png

http://s6.picofile.com/file/8208831350/0002.png

http://s6.picofile.com/file/8208831392/0003.png

http://s3.picofile.com/file/8208831442/0004.png

http://s6.picofile.com/file/8208831450/0005.png

http://s3.picofile.com/file/8208831492/0006.png

http://s3.picofile.com/file/8208831534/0007.png

http://s3.picofile.com/file/8208831576/0008.png

http://s6.picofile.com/file/8208831600/0009.png

http://s3.picofile.com/file/8208831626/00010.png

http://s6.picofile.com/file/8208831718/00011.png

http://s3.picofile.com/file/8208831742/00012.png

http://s6.picofile.com/file/8208831818/00013.png

http://s6.picofile.com/file/8208831868/00014.png

http://s6.picofile.com/file/8208831926/00015.png

http://s6.picofile.com/file/8208831968/00016.png

http://s6.picofile.com/file/8208831992/00017.png

دانلود اسکن کتب :

http://s6.picofile.com/file/8208914942/0321.rar.html

دانلود اسکن کتب با توضیحات فارسی :

http://s6.picofile.com/file/8208915176/00321.rar.html

رونوشت :

ندای سنت | پایگاه رسمی حوزه علمیه دارالعلوم زنگیان سراوان

اسلام تکس | بانک مقالات اسلامی و پاسخ به شبهات

کتابخانه عقیده

موافقین ۲ مخالفین ۰ ۹۴/۰۶/۰۵
فرشید شرفی | Farshid Sharafi

نظرات  (۶)

۰۵ شهریور ۹۴ ، ۲۲:۵۳ دوستدار ولایت
سلام برادر خسته نباشی :
سند روایت لطفا بررسی کنید :
حدثنا الحسین بن محمد بن عامر عن معلى بن محمد عن محمد بن جمهور عن عبد الله بن عبد الرحمن عن الهیثم بن واقد عن مقرن
پاسخ:
سند ضعیف هست.
۰۵ شهریور ۹۴ ، ۲۳:۲۸ دوستدار ولایت
خسته نباشی برادر درباره این روایت سند صحیح در کتب اهل سنت وجود داره ؟؟
«مَا رُفِعَ حَجَرٌ بِإِیلِیَاءَ لَیْلَةَ قُتِلَ عَلِیٍّ إِلَّا وَوَجَدَ تَحْتَهُ دَمٌ عَبِیطٌ»
المستدرک حاکم
پاسخ:
نیاز به بررسی تفصیلی در کتب اهل سنت از طریق نرم افزار ها داره که بنده فعلا متاسفانه وقتش رو ندارم اما در مورد امام حسین علیه السلام با طرق معتبر روایت شده.
۰۶ شهریور ۹۴ ، ۰۱:۵۴ دوستدار ولایت
رجال این روایت ثقه هستند ؟؟ { امامی شیخ صدوق }
حدثنا أبی ( رحمه الله ) ، قال : حدثنا علی بن محمد بن قتیبة ، عن حمدان ابن سلیمان ، عن نوح بن شعیب ، عن محمد بن إسماعیل ، عن صالح ، عن علقمة ...
پاسخ:
هر چند که سند جای بحث کوچیک داره اما میشه این سند رو در درجه ی حسن قرار داد. (علقمة بن محمد رو برخی توثیق نکرده اند و مجهول دونسته اند اما برخی او رو بر مبنای حسن حالش قابل اعتماد دونسته اند)
۰۶ شهریور ۹۴ ، ۱۸:۰۰ دوستدار ولایت
خیلی ممنون برادر زحمت کشیدید... و یک تقاضای دیگه دارم... میدونم وقت ندارید فقط اگه بشه این یک روایت رو برام ترجمه کنید ممنون میشم چون خیلی بهش احتیاج دارم.. زنده باشید برادر ..
لطفا قسمت مشخص شده رو ترجمه کنید :
http://uupload.ir/files/j8lf_1111.jpg

پاسخ:
هذا مما قام الاجماع علیه وتواترت به الأخبار : این چیزی است که بر آن اجماع شده و اخبار و روایات در مورد آن به تواتر رسیده است.
۰۶ شهریور ۹۴ ، ۱۹:۰۸ دوستدار ولایت
بله این رو میدونم برادر لطفا از اول روایت ترجمه بشه :
از قسمت { فعلم انه (ص) یطلب منه } تا  { الی ربه ، }
پاسخ:
پس دانسته شد که از پیامبر به دلیل علمش به سوال فرد سوال کننده طلب دعا برای برآورده شدن حاجات می شود همانطور که در زمان حیاتش اینگونه بوده  و - همانطور که وارد شده - با وجود قدرتش بر به دست آوردن آن چه از او درخواست شده و شفاعتش به درگاه خداوند و این که در هر خیری به او قبل از این که پیامبر به این عالم بیاید و در دوران حیاتش و پس از حیاتش به او توسل می شود و همچنین در قیامت از او به درگاه خداوند طلب شفاعت می شود .....

* همونطوری که در بخش سمت چپ وبلاگ هم هست به درخواست ترجمه پاسخ داده نمیشه (به دلیل مشغله ی زیاد) اما این دفعه استثنائا در خدمتتون بودم. | موفق باشید
۰۶ شهریور ۹۴ ، ۲۳:۱۸ دوستدار ولایت
بله برادر متوج بودم... خدا حفظتون کنه.. موفق باشید .
پاسخ:
خیلی ممنون ؛ سلامت باشید.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
Flag Counter