حقانیت شیعه و رد شبهات

نقد وهابیت و اهل سنت | نقد آیین زرتشتی و باستان گرایان | نقد مسیحیت | وبلاگ شخصی فرشید شرفی

حقانیت شیعه و رد شبهات

نقد وهابیت و اهل سنت | نقد آیین زرتشتی و باستان گرایان | نقد مسیحیت | وبلاگ شخصی فرشید شرفی

حقانیت شیعه و رد شبهات

فرشید شرفی | پژوهشگر قرآن، حدیث، کلام و ادیان و مذاهب

* به علت کمبود وقت از ترجمه ی متون درخواستی جدا معذوریم

* شبهات و سوالات علمی خود را در قسمت نظرات ارسال کنید تا در صف سوالات قرار گرفته و به آن پاسخ داده شود (به سؤالات تکراری به هیچ وجه پاسخ داده نمی شود)

* برای دسترسی آسان به موضوعات مورد نظرتان، از قسمت " طبقه بندی موضوعی " استفاده کنید

* در صورت خرابی و یا لود نشدن تصاویر و مطالب به ما اطلاع دهید

* نقل و درج مطالب موجود در وبلاگ به نام شخص یا مؤسسه ای خاص در هر تارنمای اینترنتی و غیر از آن شرعا حرام می باشد (نقل همراه با ذکر منبع یا بدون اشاره به شخص و مؤسسه ای خاص جایز می باشد)

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
آخرین نظرات

خوف و اختفاء امام زمان از دشمنان ؛ نقص و عیب یا سنت الهی ؟ (قرطبی عالم و مفسر بزرگ اهل سنت پاسخ می دهد)



نواصب و دشمنان اهل بیت – علیهم السلام – همواره به عقیده ی حقه ی مهدویت اشکال می گرفته اند و از آن جایی که پاسخ علمی و محکمی در نقد اعتقاد شیعه در باب مهدویت نداشته اند، به خصوص در سال های اخیر رو به اهانت و تمسخر آورده اند تا شاید بتوانند جلوی گستش این عقیده ی نجات بخش و الهی را بگیرند.یکی از شبهات سست نواصب در این زمینه آن است که بر شیعیان اشکال می گیرند که امام زمان شما از دشمنانش می ترسد و از ترس آنان ظهور نمی کند و شما شیعیان یکی از عوامل تاخیر در ظهور امام زمان را بیمناکی ایشان بر جانش می دانید.ای شیعیان ! امام زمان شما ترسو است ! (العیاذ بالله) چگونه چنین فردی می تواند نیاز ها و حاجات شما را بر آورده سازد در حالی که خود بر جانش بیمناک است ؟



این شبهه ی سست که طرح آن در حقیقت نشان از تهریج و درماندگی نواصب – لعنة الله علیهم اجمعین – دارد ، پاسخ های متعددی داشته و بسیاری از علماء نیز به طور مفصل آن را پاسخ داده اند و ما در این مطلب قصد داریم تا پاسخی محکم آن هم از زبان قرطبی مفسر و عالم مشهور اهل سنت ارائه کنیم.



وَهَذِهِ الْآیَةُ تَرُدُّ عَلَى مَنْ قَالَ: إِنَّهُ لَا یُخَافُ، وَالْخَوْفُ مِنَ الْأَعْدَاءِ سُنَّةُ اللَّهِ فِی أَنْبِیَائِهِ وَأَوْلِیَائِهِ مَعَ مَعْرِفَتِهِمْ بِهِ وَثِقَتِهِمْ.

تفسیر القرطبی،ج11،ص202 ط دار الکتب المصریة

{ قرطبی می گوید } و این آیه به کسانی که می گویند او (پیامبران الهی و از جمله حضرت موسی) نمی ترسد پاسخ می دهد و ترسیدن از دشمنان سنت خداوند در انبیاء و اولیائش می باشد با وجود این که آنان خداوند را می شناسند و به او اعتماد دارند.

با این حساب یکی از پاسخ های محکم به این ادعای نواصب که قرطبی آن را مطرح کرده و ریشه ی قرآنی هم دارد (آیه ی 45 سوره ی طه) این است که ترس از دشمنان یکی از سنت های خداوند در بین پیامبران و اولیاء الهی است و نواصب با این ادعای خود در حقیقت سنت الهی را مورد تمسخر و اهانت قرار داده اند !

السلام علیک یا ابا صالح المهدی




رونوشت :


ندای سنت | پایگاه رسمی حوزه علمیه دارالعلوم زنگیان سراوان

اسلام تکس | بانک مقالات اسلامی و پاسخ به شبهات

کتابخانه عقیده

موافقین ۲ مخالفین ۰ ۹۴/۰۵/۲۸
فرشید شرفی | Farshid Sharafi

نظرات  (۲)

۲۹ مرداد ۹۴ ، ۱۳:۱۰ دوستدار ولایت
باسلام..
ببخشید علامه مجلسی کتابی دارد به نام مرآة العقول که در بررسی روایات کافی نوشته است..
آیا درباره کتابهای دیگر هم مثل {تهذیب الاحکام - امامی شیخ صدوق - الإستبصار و ..} کتابی نوشته هست برای تصحیح و تضعیف روایات؟؟؟؟؟؟
اگر هست لطفا اسم کتابها رو نام ببرید.. ممنون
پاسخ:
ملاذ الأخیار فی فهم تهذیب الأخبار : شرح و توضیح کتاب تهذیب شیخ طوسی

روضة المتقین فی شرح من لا یحضره الفقیه‏ : شرح و توضیح کتاب من لا یحضره الفقیه (این کتاب از مجلسی اول هست) که در شرح، برخی روایات رو با ذکر کیفیتشون بیان کرده.
۱۶ خرداد ۹۷ ، ۱۷:۱۷ محب اهل بیت
آفرین به شما شیعیان واقعی
پاسخ:
ممنون از شما.

موفق باشید.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
Flag Counter