حقانیت شیعه و رد شبهات

نقد وهابیت و اهل سنت | نقد آیین زرتشتی و باستان گرایان | نقد مسیحیت | وبلاگ شخصی فرشید شرفی

حقانیت شیعه و رد شبهات

نقد وهابیت و اهل سنت | نقد آیین زرتشتی و باستان گرایان | نقد مسیحیت | وبلاگ شخصی فرشید شرفی

حقانیت شیعه و رد شبهات

فرشید شرفی | پژوهشگر قرآن، حدیث، کلام و ادیان و مذاهب

* به علت کمبود وقت از ترجمه ی متون درخواستی جدا معذوریم

* شبهات و سوالات علمی خود را در قسمت نظرات ارسال کنید تا در صف سوالات قرار گرفته و به آن پاسخ داده شود (به سؤالات تکراری به هیچ وجه پاسخ داده نمی شود)

* برای دسترسی آسان به موضوعات مورد نظرتان، از قسمت " طبقه بندی موضوعی " استفاده کنید

* در صورت خرابی و یا لود نشدن تصاویر و مطالب به ما اطلاع دهید

* نقل و درج مطالب موجود در وبلاگ به نام شخص یا مؤسسه ای خاص در هر تارنمای اینترنتی و غیر از آن شرعا حرام می باشد (نقل همراه با ذکر منبع یا بدون اشاره به شخص و مؤسسه ای خاص جایز می باشد)

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
آخرین نظرات

عمر بن الخطاب ، زبیر (صحابی) را عامل فساد و تباهی و خسران اصحاب پیامبر معرفی می کند !



یکی از افسانه هایی که مخالفین شیعه با تمام وجود آن را در کتب خود طرح کرده و به دفاع از آن می پردازند، عدالت تمامی اصحاب (صد و چهارده هزار نفر) می باشد که البته در این ادعا حتی یک دلیل معتبر و بدون نقص قرآنی یا روایی ندارند و تنها با تمسک به احساسات و تدلیس در نقل آیات و روایات و سانسور شدید اختلافات بین صحابه سعی می کنند آن را منطقی و صحیح جلوه دهند ! این ادعای باطل در حالی صورت می گیرد که اختلافات بسیار زیادی بین صحابه بوده ( تا حد تکفیر و قتل و جنگ و سب و لعن) که همه ی این اختلافات و حقائق تاریخی، نظریه ی افسانه ای عدالت تمامی اصحاب را ساقط می کند.
در این مطلب به بیان یکی از نمونه های ناقض عدالت صحابه از زبان عمر بن الخطاب می پردازیم.

وَحَدَّثَنَا أَبُو عَلِیٍّ الْحَافِظُ، ثنا الْهَیْثَمُ بْنُ خَلَفٍ الدُّورِیُّ، ثنا إِسْمَاعِیلُ بْنُ مُوسَى السُّدِّیُّ، ثنا عَبْدُ السَّلَامِ بْنُ حَرْبٍ، ثنا إِسْمَاعِیلُ بْنُ أَبِی خَالِدٍ، عَنْ قَیْسِ بْنِ أَبِی حَازِمٍ قَالَ: جَاءَ الزُّبَیْرُ إِلَى عُمَرَ بْنِ الْخَطَّابِ رَضِیَ اللَّهُ عَنْهُ یَسْتَأْذِنُهُ فِی الْغَزْوِ، فَقَالَ عُمَرُ: «اجْلِسْ فِی بَیْتِکَ فَقَدْ غَزَوْتَ مَعَ رَسُولِ اللَّهِ صَلَّى اللهُ عَلَیْهِ وَسَلَّمَ» ، قَالَ: فَرَدَّدَ ذَلِکَ عَلَیْهِ، فَقَالَ لَهُ عُمَرُ فِی الثَّالِثَةِ أَوِ الَّتِی تَلِیهَا: اقْعُدْ فِی بَیْتِکَ، فَوَاللَّهِ إِنِّی لَأَجِدُ بِطَرَفِ الْمَدِینَةِ مِنْکَ وَمِنْ أَصْحَابِکَ أَنْ تَخْرُجُوا، فَتُفْسِدُوا عَلَى أَصْحَابِ مُحَمَّدٍ صَلَّى اللهُ عَلَیْهِ وَسَلَّمَ.
[التعلیق - من تلخیص الذهبی] 4612 - صحیح

المستدرک على الصحیحین،ج3،ص129،ح4612 ط دار الکتب العلمیة
حیاة الصحابة،ج2،ص267 ط موسسة الرسالة
اتحاف الجماعة بما جاء فی الفتن والملاحم واشراط الساعة،ج1،ص139 ط دار الصمیعی للنشر والتوزیع

قیس بن ابی حازم می گوید زبیر پیش عمر بن الخطاب آمد در حالی که از او برای جنگیدن اجازه می گرفت.عمر گفت : در خانه ات بنشین ؛ تو همراه رسول الله (ص) قبلا جنگیده ای.عمر بن الخطاب این سخن را برای زبیر در مرتبه ی سوم یا بیشتر تکرار کرد و گفت : در خانه ات بنشین که به خداوند سوگند من می بینم که تو و اصحابت در اطراف مدینه خارج می شوید و در بین اصحاب محمد (ص) باعث فساد و تباهی و خسران می شوید.

سند روایت معتبر است و ذهبی آن را تصحیح کرده است.

ملاحظه می کنید که عمر بن الخطاب با تاکید بسیار زیاد قسم می خورد که زبیر و اصحاب زبیر باعث فساد و تباهی و خسران در بین اصحاب پیامبر (ص) خواهند شد و البته این حقیقتی است که محقق هم شد.
اکنون آیا مخالفین شیعه کاسه ی داغ تر از آش (!!!) می شوند و می گویند تمامی صحابه با یکدیگر روابط حسنه داشته اند ؟! عمر بن الخطاب یک صحابی جلیل القدر در نزد مخالفین شیعه یعنی زبیر بن العوام را عامل فساد و تباهی اصحاب پیامبر (ص) می داند اما ظاهرا مخالفین شیعه که آن زمان را هم درک نکرده اند از خود صحابه جلو تر می افتند و همه چیز را انکار می کنند ! آیا با وجود چنین نمونه های تاریخی محکم و معتبری ، مساله ی عدالت صحابه قابل طرح و دفاع است ؟!

موافقین ۲ مخالفین ۰ ۹۴/۰۵/۱۸
فرشید شرفی | Farshid Sharafi

نظرات  (۹)

۱۸ مرداد ۹۴ ، ۱۵:۵۶ محب اهل بیت علیهم السلام
ممنون برادر خسته نباشی روایت عالی بود مخصوصا جواب کسانی که میگویند عشره مبشره صحیح است.. واقعا عجیب است که با این همه روایات صحیح وقتی عمر به زبیر میگه تو و اصحابت در بین اصحاب محمد (ص) عامل فساد میشوید..
احسنت برادر.. ولی نمیدونم چرا باز وهابی ها گوششون به این روایات بدهگار نیست و روایات جعلی رو به صحیح ترجیح میدن ... مگر میشه دونفر بهشتی یکدیگرو اینطوری معرفی کنند..

یه سوال درمورد نرم افزار جامع الاحادیث داشتم.. در این نرم افزار تمامی کتب شیعه به همراه ترجمه آمده؟؟
نرم افزار رو خریداری کردم..
پاسخ:
خواهش میکنم

در مورد نرم افزار جامع الاحادیث میتونید از ویدئوهای آموزشی اون استاده کنید که پاسخ تمام سوالاتتون در اون هست :

http://www.aparat.com/noorsoft


در مورد ترجمه هم فقط ترجمه ی بعضی از بخش ها موجود است ها و غالبا بدون ترجمه هستش.
۱۸ مرداد ۹۴ ، ۱۶:۴۲ محب اهل بیت علیهم السلام
نرم افزاری وجود داره که کتب های اصلی شیعه رو به همراه ترجمه و تفسیر باشه؟؟
پاسخ:
به همراه ترجمه بعید میدونم چون اکثر کتاب ها به زبان عربی هستند.
۲۴ مرداد ۹۴ ، ۱۲:۴۲ محب اهل بیت علیهم السلام
سلام برادر خسته نباشی.. روایتی هست که پیامبر میفرماید خداوند مرا به دوستی چهار نفر امر کرده : علی ، ابوذر ، مقداد ، سلمان.. این روایت رو حاکم تصحیح کرده و ترمذی هم گفته حسن غریب. البانی هم ضعیف دانسته.. میشه یه روایت صحیح در این مورد نقل کنید.. یکی از دوستانم گفت در نرم افزار جوامع الکلم روایت حسن است.. میشه یک عکس از ارزیابی نرم افزار رو برام بزارید؟؟
پاسخ:
وعلیکم السلام

تخریج حدیث :

http://library.islamweb.net/hadith/hadithServices.php?type=1&cid=3059&sid=1841
۲۴ مرداد ۹۴ ، ۱۲:۵۴ محب اهل بیت علیهم السلام
سند این روایت به چه صورته؟؟؟ آیا روایت مرسله؟؟
روایت شماره ١٠١٦  و ١٠١٧  :
http://lib.eshia.ir/71664/1/431
 
و همچنین روایت در مستدرک الوسائل :
4 - العیاشی فی تفسیره: عن عمر بن یزید بیاع السابری، عن أبی عبد الله (علیه السلام) فی قول الله عزوجل:. (لیس علیکم جناح أن تبتغوا فضلا من رکم) [1]. یعنی الرزق إذا أحل الرجل من إحرامه، وقضى، فلیشتر ولیبع فی الموسم
http://lib.eshia.ir/11015/10/166

و همچنین روایت در تفسیر العیاشی :
http://lib.eshia.ir/12013/1/96



پاسخ:
روایت ضعیف هست. (مرسل)
۲۴ مرداد ۹۴ ، ۱۲:۵۷ محب اهل بیت علیهم السلام
و همچنین سند این روایت : ( روایت شماره ١٣١٣ و ١٣١٤ و ١٣١٥  ) که وهابیون بهش استناد میکنن
http://lib.eshia.ir/71664/1/497

پاسخ:
1314 و 1315 مرسلا نقل شده

روایت 1315 هم از تفسیر قمی هست که حجت نیست اما روایت مطرح شده هیچ اشکالی نداره چرا که وقتی امام معصوم میگن " صلاة العصر " این رو از باب توضیح منظور صلاة الوسطی گفتن نه از باب دخول در آیه و با مراجعه ی به متن های دیگه هم این ثابت میشه.

نکته ی دیگه هم این که اضافه کردن " صلاة العصر " مانند اون از باب اضافه کردن صحابه در مصاحف بوده و از باب قرائات نه از باب نزول قرآن به این متن و لفظ و خود امام معصوم (ع) همبه این مطلب اشاره کرده اند :

عَلِیُّ بْنُ إِبْرَاهِیمَ عَنْ أَبِیهِ عَنْ حَمَّادِ بْنِ عِیسَى وَ مُحَمَّدُ بْنُ یَحْیَى عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدِ بْنِ عِیسَى وَ مُحَمَّدُ بْنُ إِسْمَاعِیلَ عَنِ الْفَضْلِ بْنِ شَاذَانَ جَمِیعاً عَنْ حَمَّادِ بْنِ عِیسَى عَنْ حَرِیزٍ عَنْ زُرَارَةَ قَالَ: سَأَلْتُ أَبَا جَعْفَرٍ ع عَمَّا فَرَضَ اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ مِنَ الصَّلَاةِ فَقَالَ خَمْسُ صَلَوَاتٍ فِی اللَّیْلِ وَ النَّهَارِ فَقُلْتُ فَهَلْ سَمَّاهُنَّ وَ بَیَّنَهُنَّ فِی کِتَابِهِ قَالَ نَعَمْ قَالَ اللَّهُ تَعَالَى لِنَبِیِّهِ ص- أَقِمِ الصَّلاةَ لِدُلُوکِ الشَّمْسِ إِلى‏ غَسَقِ اللَّیْلِ وَ دُلُوکُهَا زَوَالُهَا فَفِیمَا بَیْنَ دُلُوکِ الشَّمْسِ إِلَى غَسَقِ اللَّیْلِ أَرْبَعُ صَلَوَاتٍ سَمَّاهُنَّ اللَّهُ وَ بَیَّنَهُنَّ وَ وَقَّتَهُنَّ وَ غَسَقُ اللَّیْلِ هُوَ انْتِصَافُهُ ثُمَّ قَالَ تَبَارَکَ وَ تَعَالَى وَ قُرْآنَ الْفَجْرِ إِنَّ قُرْآنَ الْفَجْرِ کانَ مَشْهُوداً فَهَذِهِ الْخَامِسَةُ وَ قَالَ اللَّهُ تَعَالَى فِی ذَلِکَ أَقِمِ الصَّلاةَ طَرَفَیِ النَّهارِ «2» وَ طَرَفَاهُ الْمَغْرِبُ وَ الْغَدَاةُ وَ زُلَفاً مِنَ اللَّیْلِ وَ هِیَ صَلَاةُ الْعِشَاءِ الْآخِرَةِ وَ قَالَ تَعَالَى حافِظُوا عَلَى الصَّلَواتِ وَ الصَّلاةِ الْوُسْطى‏ وَ هِیَ صَلَاةُ الظُّهْرِ وَ هِیَ أَوَّلُ صَلَاةٍ صَلَّاهَا رَسُولُ اللَّهِ ص وَ هِیَ وَسَطُ النَّهَارِ وَ وَسَطُ الصَّلَاتَیْنِ بِالنَّهَارِ صَلَاةِ الْغَدَاةِ وَ صَلَاةِ الْعَصْرِ وَ فِی بَعْضِ الْقِرَاءَةِ حافِظُوا عَلَى الصَّلَواتِ وَ الصَّلاةِ الْوُسْطى‏ صَلَاةِ الْعَصْرِ- وَ قُومُوا لِلَّهِ قانِتِینَ قَالَ وَ نَزَلَتْ هَذِهِ الْآیَةُ یَوْمَ الْجُمُعَةِ وَ رَسُولُ اللَّهِ ص فِی سَفَرِهِ فَقَنَتَ فِیهَا رَسُولُ اللَّهِ ص وَ تَرَکَهَا عَلَى حَالِهَا فِی السَّفَرِ و الْحَضَرِ وَ أَضَافَ لِلْمُقِیمِ رَکْعَتَیْنِ وَ إِنَّمَا وُضِعَتِ الرَّکْعَتَانِ اللَّتَانِ أَضَافَهُمَا النَّبِیُّ ص یَوْمَ الْجُمُعَةِ لِلْمُقِیمِ لِمَکَانِ الْخُطْبَتَیْنِ مَعَ الْإِمَامِ فَمَنْ صَلَّى یَوْمَ الْجُمُعَةِ فِی غَیْرِ جَمَاعَةٍ فَلْیُصَلِّهَا أَرْبَعَ رَکَعَاتٍ کَصَلَاةِ الظُّهْرِ فِی سَائِرِ الْأَیَّام‏.

این از باب توضیح و همچنین تعدد قرائات و قرائات رایج بوده.
۲۴ مرداد ۹۴ ، ۱۳:۰۵ محب اهل بیت علیهم السلام
دست شما درد نکنه برادر :
جواب این روایت هم چیه؟؟
- أبى رحمه الله قال: حدثنا سعد بن عبد الله عن احمد بن محمد بن عیسى عن علی بن حدید وعبد الرحمان بن ابى نجران عن حماد بن عیسى عن حریز بن عبد الله السجستانی، عن زرارة بن اعین قال: سئل أبو جعفر (ع) عما فرض الله عزوجل من الصلاة؟ قال خمس صلوات فی اللیل والنهار قال: قلت هل سماهن الله وبینهن فی کتابه؟ قال نعم قال الله تبارک وتعالى لنبیه صلى الله علیه وآله أقم الصلاة لدلوک الشمس إلى غسق اللیل) ودلوکها زوالها ففیما بین دلوک الشمس إلى غسق اللیل أربع صلوات سماهن الله وبینهن ووقتهن وغسق اللیل انتصافه ثم قال (وقرآن الفجر إن قرآن الفجر کان مشهودا) فهذه الخامسة وقال فی ذلک اقم الصلاة طرفی النهار وزلفا من اللیل وطرفاه المغرب والغداة وزلفا من اللیل وهى صلاة العشاء الآخرة وقال: حافظوا على الصلوات والصلاة الوسطى وهی صلاة الظهر وهى اول صلاة صلاها رسول الله صلى الله علیه وآله وهى وسط صلاتین بالنهار صلاة الغداة وصلاة العصر وقال فی بعض القراءة حافظوا على الصلوات والصلاة الوسطى وصلاة العصر وقوموا لله قانتین فی صلاة العصر قال وانزلت هذه الآیة یوم الجمعة ورسول الله صلى الله علیه وآله فی سفر فقنت فیها وترکها على حالها وأضاف للمقیم رکعتین وانما وضعت الرکعتان أضافهما رسول الله صلى الله علیه وآله یوم الجمعة لمکان الخطبتین فمن صلاها وحده ففلیصلها أربعا کصلاة الظهر فی سایر الایام. قال وقت العصر یوم الجمعة فی وقت الظهر فی سایر الایام.
علل الشرائع نویسنده : الشیخ الصدوق جلد : 2 صفحه : 355
http://lib.eshia.ir/10107/2/355

پاسخ:
در پاسخ های قبلی اشاره شد.(مشابه همین روایات در کتب مخالفین هم وارد شده)
۲۴ مرداد ۹۴ ، ۱۳:۰۹ محب اهل بیت علیهم السلام
یعنی تمامی آدرس هایی که دادم مرسله؟؟؟
خیلی ممنون برادر این وهابیون همیشه به روایات ضعیف استناد میکنند.. یا علی
پاسخ:
بله.
۲۴ مرداد ۹۴ ، ۱۳:۱۳ محب اهل بیت علیهم السلام
شبهه وهابیون : شهادت فرش و تازیانه و الاغ به امامت

ابن شهر آشوب: «وَ فِیهِ‏ فِی تَفْسِیرِ قَوْلِهِ تَعَالَى‏ إِنَّ الَّذِینَ کَفَرُوا سَواءٌ عَلَیْهِمْ‏ أَنَّهُ قَالَ مَالِکُ بْنُ الصَّیْفِ أُرِیدُ أَنْ یَشْهَدَ بِسَاطِی بِنُبُوَّتِکَ وَ قَالَ أَبُو لُبَابَةَ بْنُ عَبْدِ الْمُنْذِرِ أُرِیدُ أَنْ یَشْهَدَ سَوْطِی ....
مناقب آل أبی طالب علیهم السلام(لابن شهرآشوب)، ج‏1، ص: 93 .



پاسخ:
اولا : چه اشکال داره که جمادات و حیوانات هم به امامت شهادت بدن ؟ چه استبعاد عقلی ای داره ؟ مثل این میمونه که بیان قرآن رو مسخره کنن که حضرت سلیمان با مورچه حرف زده !

ثانیا : مشابه این مطلب در کتب خودشون هم زیاد هست و من فقط و فقط یکیش رو از صحیح بخاری میارم :

حَدَّثَنَا عَبْدُ العَزِیزِ بْنُ عَبْدِ اللَّهِ، حَدَّثَنَا مُحَمَّدُ بْنُ جَعْفَرٍ، عَنْ عَمْرِو بْنِ أَبِی عَمْرٍو، مَوْلَى المُطَّلِبِ بْنِ حَنْطَبٍ، أَنَّهُ سَمِعَ أَنَسَ بْنَ مَالِکٍ رَضِیَ اللَّهُ عَنْهُ، یَقُولُ: خَرَجْتُ مَعَ رَسُولِ اللَّهِ صَلَّى اللهُ عَلَیْهِ وَسَلَّمَ، إِلَى خَیْبَرَ أَخْدُمُهُ، فَلَمَّا قَدِمَ النَّبِیُّ صَلَّى اللهُ عَلَیْهِ وَسَلَّمَ، رَاجِعًا وَبَدَا لَهُ أُحُدٌ، قَالَ: «هَذَا جَبَلٌ یُحِبُّنَا وَنُحِبُّهُ» ثُمَّ أَشَارَ بِیَدِهِ إِلَى المَدِینَةِ، قَالَ: اللَّهُمَّ إِنِّی أُحَرِّمُ مَا بَیْنَ لاَبَتَیْهَا، کَتَحْرِیمِ إِبْرَاهِیمَ مَکَّةَ، اللَّهُمَّ بَارِکْ لَنَا فِی صَاعِنَا وَمُدِّنَا.

پیامبر فرموده اند ما کوه احد رو دوست داریم و کوه احد هم ما رو دست داره. خب وقتی کوه میتونه حس دوستی و عشق نسبت به انسان داشته باشه پس جمادات هم درک و فهم این مسائل رو دارن و مخالفین حق اعتراض ندارن.
۲۴ مرداد ۹۴ ، ۱۳:۴۱ محب اهل بیت علیهم السلام
احسن برادر خدا خیرت بده..

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
Flag Counter