حقانیت شیعه و رد شبهات

نقد وهابیت و اهل سنت | نقد آیین زرتشتی و باستان گرایان | نقد مسیحیت | وبلاگ شخصی فرشید شرفی

حقانیت شیعه و رد شبهات

نقد وهابیت و اهل سنت | نقد آیین زرتشتی و باستان گرایان | نقد مسیحیت | وبلاگ شخصی فرشید شرفی

حقانیت شیعه و رد شبهات

فرشید شرفی | پژوهشگر قرآن، حدیث، کلام و ادیان و مذاهب

* به علت کمبود وقت از ترجمه ی متون درخواستی جدا معذوریم

* شبهات و سوالات علمی خود را در قسمت نظرات ارسال کنید تا در صف سوالات قرار گرفته و به آن پاسخ داده شود (به سؤالات تکراری به هیچ وجه پاسخ داده نمی شود)

* برای دسترسی آسان به موضوعات مورد نظرتان، از قسمت " طبقه بندی موضوعی " استفاده کنید

* در صورت خرابی و یا لود نشدن تصاویر و مطالب به ما اطلاع دهید

* نقل و درج مطالب موجود در وبلاگ به نام شخص یا مؤسسه ای خاص در هر تارنمای اینترنتی و غیر از آن شرعا حرام می باشد (نقل همراه با ذکر منبع یا بدون اشاره به شخص و مؤسسه ای خاص جایز می باشد)

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
آخرین نظرات

بن عثیمین وهابی و اعتراض به قرآن کریم !

پنجشنبه, ۱۵ مرداد ۱۳۹۴، ۰۹:۵۹ ب.ظ

 

 

بن عثیمین وهابی و اعتراض به قرآن کریم !

 

وهابیون همواره خود را از پیشگامان فهم قرآن و احترام به کلام خداوند می دانند و این ادعای آنان در شرایطی صورت می گیرد که به جرات می توان وهابیون را دور ترین افراد از قرآن کریم و تعالیم آن دانست.در راستای تبیین یکی از این نمونه ها، به بیان اعتراض عجیب بن عثیمین وهابی – خذله الله – به یکی از آیات قرآن کریم می پردازیم.

ومن هنا نعرف خطأ وجهل من یکتب على بعض الأعمال: {وَقُلِ اعْمَلُوا فَسَیَرَى اللَّهُ عَمَلَکُمْ وَرَسُولُهُ} بعد موت الرسول صلى الله علیه وسلم وتعذر رؤیته، فالله یرى، ولکن رسوله لا یرى، فلا تجوز کتابته لأنه کذب علیه صلى الله علیه وسلم.

القول المفید علی کتاب التوحید،ج2،ص542 ط دار ابن الجوزی


و از این جا خطا و جهل کسانی که در بعضی از کار ها پس از وفات پیامبر (ص) می نویسند " وَقُلِ اعْمَلُوا فَسَیَرَى اللَّهُ عَمَلَکُمْ وَرَسُولُهُ " (سوره ی توبه،آیه ی 105) و برای رویت پیامبر عذر و بهانه می آورند را در می یابیم.خداوند می بیند اما پیامبرش نمی بیند پس نوشتن این آیه جائز نیست چون دروغ بستن بر پیامبر (ص) است.

 

مطابق استدلال باطل و خنده دار بن عثیمین وهابی، پس بایستی به طور کلی این بخش از آیه از قرآن کریم حذف شود و چاپ آن نیز جائز نیست و نباید آن را قرائت کرد چرا که دروغ بستن بر خداوند است و خود خداوند در کتابش دروغ گفته (العیاذ بالله) ! آری وهابیون این گونه و به همین راحتی به قرآن کریم طعن وارد می کنند و آیات را این گونه از اعتبار ساقط کرده و آن را مطرود و قدیمی و کهنه می دانند !











موافقین ۲ مخالفین ۰ ۹۴/۰۵/۱۵
فرشید شرفی | Farshid Sharafi

نظرات  (۱)

سلام علیکم
بی زحمت این متن را برام ترجمه کنید.ابن تیمیه میگه:

 وَإِذَا کَانَ الرَّجُلُ مُتَّبِعًا لِأَبِی حَنِیفَةَ أَوْ مَالِکٍ أَوْ الشَّافِعِیِّ أَوْ أَحْمَد : وَرَأَى فِی بَعْضِ الْمَسَائِلِ أَنَّ مَذْهَبَ غَیْرِهِ أَقْوَى فَاتَّبَعَهُ کَانَ قَدْ أَحْسَنَ فِی ذَلِکَ وَلَمْ یَقْدَحْ ذَلِکَ فِی دِینِهِ . وَلَا عَدَالَتِهِ بِلَا نِزَاعٍ ؛ بَلْ هَذَا أَوْلَى بِالْحَقِّ وَأَحَبُّ إلَى اللَّهِ وَرَسُولِهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَیْهِ وَسَلَّمَ مِمَّنْ یَتَعَصَّبُ لِوَاحِدِ مُعَیَّنٍ غَیْرِ النَّبِیِّ صَلَّى اللَّهُ عَلَیْهِ وَسَلَّمَ کَمَنْ یَتَعَصَّبُ لِمَالِکِ أَوْ الشَّافِعِیِّ أَوْ أَحْمَد أَوْ أَبِی حَنِیفَةَ وَیَرَى أَنَّ قَوْلَ هَذَا الْمُعَیَّنِ هُوَ الصَّوَابُ الَّذِی یَنْبَغِی اتِّبَاعُهُ دُونَ قَوْلِ الْإِمَامِ الَّذِی خَالَفَهُ .
فَمَنْ فَعَلَ هَذَا کَانَ جَاهِلًا ضَالًّا ؛ بَلْ قَدْ یَکُونُ کَافِرًا ؛ فَإِنَّهُ مَتَى اعْتَقَدَ أَنَّهُ یَجِبُ عَلَى النَّاسِ اتِّبَاعُ وَاحِدٍ بِعَیْنِهِ مِنْ هَؤُلَاءِ الْأَئِمَّةِ دُونَ الْإِمَامِ الْآخَرِ فَإِنَّهُ یَجِبُ أَنْ یُسْتَتَابَ فَإِنْ تَابَ وَإِلَّا قُتِلَ
پاسخ:
وعلیکم السلام

وقتی که شخص ،پیرو ابوحنیفه یا مالک یا شافعی یا احمد بن حنبل باشد و در برخی از مسائل ببیند که مذهب غیر از او قوی تر است و از او پیروی کند بهتر است و این در دینش و عدالتش اصلا قدحی وارد نمی کند بلکه این به حق سزاوار تر است و در نزد رسول خدا محبوب تر است از کسی که برای یک شخص معین غیر از پیامبر تعصب به خرج می دهد مانند کسی که برای مالک یا شافعی یا احمد بن حنبل یا ابوحنیفه تعصب به خرج می دهد و معتقد است که قول این شخص معین همان قول درستی است که پیروی از آن شایسته است نه پیروی از قول امامی که با او مخالفت کرده است.پس هرکس این کار را بکند جاهل و ضال (گمراه) است بلکه کافر است.او هرگاه که اعتقاد داشته باشد که بر مردم پیروی از یک شخص معین از این ائمه به عینه واجب است نه امام دیگر واجب است که چنین شخصی توبه داده شود و اگر توبه کرد که هیچ و الا باید کشته شود.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
Flag Counter