حقانیت شیعه و رد شبهات

نقد وهابیت و اهل سنت | نقد آیین زرتشتی و باستان گرایان | نقد مسیحیت | وبلاگ شخصی فرشید شرفی

حقانیت شیعه و رد شبهات

نقد وهابیت و اهل سنت | نقد آیین زرتشتی و باستان گرایان | نقد مسیحیت | وبلاگ شخصی فرشید شرفی

حقانیت شیعه و رد شبهات

فرشید شرفی | پژوهشگر قرآن، حدیث، کلام و ادیان و مذاهب

* به علت کمبود وقت از ترجمه ی متون درخواستی جدا معذوریم

* شبهات و سوالات علمی خود را در قسمت نظرات ارسال کنید تا در صف سوالات قرار گرفته و به آن پاسخ داده شود (به سؤالات تکراری به هیچ وجه پاسخ داده نمی شود)

* برای دسترسی آسان به موضوعات مورد نظرتان، از قسمت " طبقه بندی موضوعی " استفاده کنید

* در صورت خرابی و یا لود نشدن تصاویر و مطالب به ما اطلاع دهید

* نقل و درج مطالب موجود در وبلاگ به نام شخص یا مؤسسه ای خاص در هر تارنمای اینترنتی و غیر از آن شرعا حرام می باشد (نقل همراه با ذکر منبع یا بدون اشاره به شخص و مؤسسه ای خاص جایز می باشد)

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
آخرین نظرات

احمد بن حنبل : یزید قاتل صحابه است!

سه شنبه, ۶ آبان ۱۳۹۳، ۱۰:۰۷ ب.ظ



احمد بن حنبل : یزید قاتل صحابه است! :


ابوبکر بن الخلال؛از علمای بزرگ اهل سنت،در کتاب السنة خویش نقل می کند :

أَخْبَرَنِی مُحَمَّدُ بْنُ عَلِیٍّ، قَالَ: ثَنَا مُهَنَّى، قَالَ: سَأَلْتُ أَحْمَدَ عَنْ یَزِیدَ بْنِ مُعَاوِیَةَ بْنِ أَبِی سُفْیَانَ، قَالَ: هُوَ فَعَلَ بِالْمَدِینَةَ مَا فَعَلَ؟ قُلْتُ: وَمَا فَعَلَ؟ قَالَ: قَتَلَ بِالْمَدِینَةِ مِنْ أَصْحَابِ النَّبِیِّ صَلَّى اللهُ عَلَیْهِ وَسَلَّمَ وَفَعَلَ، قُلْتُ: وَمَا فَعَلَ؟ قَالَ: نَهَبَهَا، قُلْتُ: فَیُذْکَرُ عَنْهُ الْحَدِیثُ؟ قَالَ: لَا یُذْکَرُ عَنْهُ الْحَدِیثُ، وَلَا یَنْبَغِی لِأَحَدٍ أَنْ یَکْتُبَ عَنْهُ حَدِیثًا، قُلْتُ لِأَحْمَدَ: وَمَنْ کَانَ مَعَهُ بِالْمَدِینَةِ حِینَ فَعَلَ مَا فَعَلَ؟ قَالَ: أَهْلُ الشَّامِ؟ قُلْتُ لَهُ: وَأَهْلُ مِصْرَ، قَالَ: لَا، إِنَّمَا کَانَ أَهْلُ مِصْرَ مَعَهُمْ فِی أَمْرِ عُثْمَانَ رَحِمَهُ اللَّهُ.

السنة لابی بکر بن الخلال،ج3،ص520،ح845 ط دار الرایة


مهنی نقل می کند که از احمد بن حنبل در مورد یزید بن معاویة سوال کردم و او گفت : او در مدینه چه کار که نکرد! گفتم چه کرد؟ گفت : در مدینه اصحاب پیامبر (ص) را کشت و چه کار که نکرد! گفتم چه کرد؟ گفت : مدینه را به غنیمت گرفت! گفتم : آیا از او حدیث نقل می شود؟ احمد بن حنبل گفت : حدیث از او نقل نمی شود و شایسته نیست که کسی از او حدیث بنویسد.به احمد گفتم : چه کسی با او در مدینه بود هنگامی که این کار ها را کرد؟ گفت : اهل شام؟ گفتم : و اهل مصر.گفت : نه،اهل مصر با آن ها در قضیه ی قتل عثمان حاضر بودند.







برای مشاهده با کیفیت بالا،روی عکس کلیک کنید



چند نکته و سوال :

1. به تصریح احمد بن حنبل،یزید بن معاویة قاتل بسیاری از اصحاب پیامبر در مدینه است.حال سوال ما این است که حکم کسی که تعداد زیادی از اصحاب پیامبر را به قتل برساند چیست؟ وقتی سب صحابه در بسیاری از موارد جواز قتل و تکفیر را فراهم میکند،قتل صحابه تکلیفش چه می شود؟!

2. یزید بن معاویة و لشکرش به مدینه حمله بردند و بسیاری از صحابه را به همراه خانواده هایشان قتل عام کردند و مدینه را غنیمت گرفتند.در حدیث معتبر که در " المعجم الکبیر " طبرانی نیز نقل شده است داریم :

حَدَّثَنَا عَبْدُ اللهِ بْنُ أَحْمَدَ بْنِ حَنْبَلٍ، وَالْحُسَیْنُ بْنُ إِسْحَاقَ التُّسْتَرِیُّ، قَالَا: ثنا مُعَاوِیَةُ بْنُ عَبْدِ اللهِ الزُّبَیْرِیُّ، حَدَّثَتْنَا عَائِشَةُ بِنْتُ الْمُنْذِرِ، قَالَتْ: حَدَّثَنَا هِشَامُ بْنُ عُرْوَةَ، عَنْ مُوسَى بْنِ عُقْبَةَ، عَنْ عَطَاءِ بْنِ یَسَارٍ، عَنِ السَّائِبِ بْنِ خَلَّادٍ، عَنْ رَسُولِ اللهِ صَلَّى اللهُ عَلَیْهِ وَسَلَّمَ أَنَّهُ قَالَ: اللهُمَّ مَنْ ظَلَمَ أَهْلَ الْمَدِینَةِ وَأَخَافَهُمْ، فَأَخِفْهُمْ , وَعَلَیْهِ لَعْنَةُ اللهِ وَالْمَلَائِکَةِ وَالنَّاسِ أَجْمَعِینَ، لَا یَقْبَلُ اللهُ مِنْهُ صَرْفًا وَلَا عَدْلًا.

المعجم الکبیر للطبرانی،ج7،ص144،ح6652 ط مکتبة العلوم و الحکم

پیامبر (ص) فرموده اند : خدایا،هر کس را که به اهل مدینه ظلم کرد و آنان را ترساند،بترسان و لعنت خدا و ملائکه و مردم همگی بر او باد.توبه و پشیمانی او نیز مورد قبول واقع نمی شود.

خب پس با این اوصاف یزید ملعون پیامبر و خداوند و ملائکه و مردم بوده و حتی اگر بر فرض محال توبه هم کرده باشد فایده ای به حالش ندارد.

3. یزید بن معاویة در نظر احمد بن حنبل اصلا اهلیت ندارد که از او حدیثی نقل شود یا مکتوب گردد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
Flag Counter