حقانیت شیعه و رد شبهات

نقد وهابیت و اهل سنت | نقد آیین زرتشتی و باستان گرایان | نقد مسیحیت | وبلاگ شخصی فرشید شرفی

حقانیت شیعه و رد شبهات

نقد وهابیت و اهل سنت | نقد آیین زرتشتی و باستان گرایان | نقد مسیحیت | وبلاگ شخصی فرشید شرفی

حقانیت شیعه و رد شبهات

فرشید شرفی | پژوهشگر قرآن، حدیث، کلام و ادیان و مذاهب

* به علت کمبود وقت از ترجمه ی متون درخواستی جدا معذوریم

* شبهات و سوالات علمی خود را در قسمت نظرات ارسال کنید تا در صف سوالات قرار گرفته و به آن پاسخ داده شود (به سؤالات تکراری به هیچ وجه پاسخ داده نمی شود)

* برای دسترسی آسان به موضوعات مورد نظرتان، از قسمت " طبقه بندی موضوعی " استفاده کنید

* در صورت خرابی و یا لود نشدن تصاویر و مطالب به ما اطلاع دهید

* نقل و درج مطالب موجود در وبلاگ به نام شخص یا مؤسسه ای خاص در هر تارنمای اینترنتی و غیر از آن شرعا حرام می باشد (نقل همراه با ذکر منبع یا بدون اشاره به شخص و مؤسسه ای خاص جایز می باشد)

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
آخرین نظرات

 

 

ابن ملجم (لعنة الله علیه)، صحابی جلیل القدر پیامبر در نزد مخالفین شیعه !

 

مخالفین شیعه همواره ادعای حب صحابه را داشته و از این رو قاعده ای باطل با عنوان " عدالت تمامی صحابه " را ثابت و مسلم پنداشته اند و از این طریق بیش از صد و چهارده هزار نفر را داخل در صحابه کرده اند.جالب آن که برخی از علمای مخالفین (همچون بخاری) هر آن کس که پیامبر را دیده باشد، صحابی در نظر گرفته اند ! بر مبای وجود چنین قواعدی، بسیاری از افراد ناخالص و چه بسا منافقین و نواصب هم در صحابه داخل شده اند و کار به جایی رسیده که حتی فردی چون " عبد الرحمن بن ملجم مرادی " لعنة الله علیه ،قاتل امیر المومنین (ع)، از نظر مخالفین شیعه صحابی بوده و شرایط صحابی پیامبر را داشته است !

ذهبی در کتاب " تجرید اسماء الصحابة " که برای ذکر اسامی صحابه می باشد، نام " عبد الرحمن بن ملجم مرادی " (لعنة الله علیه) را در لیست صحابه آورده است !

3782 – عبد الرحمن بن ملجم المرادی قاتل امیر المؤمنین علی.ذکر ابن یونس انه قرأ علی معاذ بن جبل.

تجرید اسماء الصحابة،ج1،ص356 ط دار المعرفة

ابن حجر عسقلانی نیز او را در لیست صحابه آورده است !

[ 6412 ] عبد الرحمن بن ملجم المرادی ،أدرک الجاهلیة .....

الاصابة فی تمییز الصحابة،ج8،ص158 ط مرکز الهجر للبحوث

جالب آن که ابن حجر در ادامه بر این امر تصریح می کند که ابن ملجم (لعنة الله علیه) شرایط صحابی بودن را داراست اما می گوید درست نیست که نام او را در صحابه بیاوریم !

ذکره الذّهبیّ فی التجرید لکونه على الشرط، ولیس بأهل أن یذکر مع هؤلاء .....

الاصابة فی تمییز الصحابة،ج8،ص158 ط مرکز الهجر للبحوث

ذهبی او را در تجرید ذکر کرده چون شروط صحابی را داراست ولی اهلیت این را ندارد که با صحابه ذکر شود .....

ابن حجر در جایی دیگر از " الاصابة " نیز به این مطلب اشاره می کند :

وإنما ذکرته لأن الذهبی ذکر عبد الرحمن بن ملجم، لأن له إدراکا، وینبغی أن ینزه عنهما کتاب الصحابة .....

الاصابة فی تمییز الصحابة،ج9،ص351 ط مرکز الهجر للبحوث

و من نام این شخص { منظور ابن حجر " کنانة بن بشر " می باشد که جزو قاتلان عثمان بوده است } را در صحابه ذکر کردم چون ذهبی عبد الرحمن بن ملجم را در صحابه ذکر کرده چون پیامبر را درک کرده است و شایسته است که کتاب صحابه از نام آنان پاک شود .....

ابن الملقن شافعی نیز بر صحابی بودن ابن ملجم (طبق مبانی مخالفین شیعه) تصریح می کند :

قَتَلُهُ عبد الرحمن بن ملجم الفاتک، وإن ذکر فی الصحابة.

التوضیح لشرح الجامع الصحیح،ج20،ص304 ط دار النوادر، دمشق – سوریا

علی بن ابی طالب را عبد الرحمان بن ملجم نا جوانمرد به شهادت رساند هرچند که نامش در صحابه ذکر شده است.

ملاحظه می کنید که طبق مبانی مخالفین شیعه، فرد خبیث و لعینی همچون ابن ملجم نیز در صحابه داخل می شود ! آیا مخالفین شیعه حاضرند ابن ملجم (لعنة الله علیه) را نیز عادل می خوانند و بر او ترضی می کنند ؟!

 

 














































موافقین ۲ مخالفین ۰ ۹۴/۰۴/۱۴
فرشید شرفی | Farshid Sharafi

نظرات  (۴)

۱۴ تیر ۹۴ ، ۲۳:۴۲ محب اهل بیت علیهم السلام
سلام برادر تاعات قبول.. و همچنین شب ضربت خوردن امیرالمومنین علیهم السلام را بهتون تسلیت میگم..
یک سوال داشتم. اینکه تفسیر قمی نزد علما حجت نیست درست است ولی بنده درمورد ایشون مطالعه کردم .. ایشون از مشایخ مرحوم کلینی بوده و همچنین برخی از روایاتی که در این تفسیر ذکر شده در کتاب کافی هم هست و نجاشی درمورد قمی می نویسد : علی بن ابراهیم، ابوالحسن قمی در نقل حدیث ثقه، دارای ثبت، مورد اعتماد و صحیح المذهب است و روایات فراوانی شنیده و کتاب‌هایی از جمله کتاب تفسیر و ... نگاشته است رجال نجاشی ص260 و علمای زیادی ایشون رو توثیق کردند مثل شیخ طوسی و دیگران.. با این وجود چطور کتاب تفسیر قمی بنز دعلماد ارزش ندارد؟؟؟؟
پاسخ:
وعلیکم السلام والرحمة | به همچنین

خود شخص علی بن ابراهیم از ثقات و اجلاء امامیه هست و وثاقتش امری مشهور و ثابت هست اما در مورد کتاب تفسیرش چند نکته هست که باید به اون دقت بشه.یکی این که تقریبا همه ی علماء و محققین این رو قبول دارن که علی بن ابراهیم کتاب تفسیر داشته اما سوال اصلی این هست که آیا کتابی که امروزه به کتاب تفسیر قمی مشهور هست همون کتاب تفسیر هست یا خیر ؟ قرائن و شواهد زیاد و محکمی وجود داره که این کتاب اصلا اون کتاب نیست.از سند کتاب فعلی گرفته تا برخی از اقوال و متون موجود در کتاب تفسیر فعلی و بخشی از کتاب تفسیر فعلی، تفسیر ابی الجارود زیدی هست که متهم به کذب هم هست.

به هر جهت از نظر علمای محقق ( و نه اخباری مسلک ) این کتاب، فی نفسه حجت نیست.

اون دسته از روایاتی که در تفسیر قمی هست و در کافی هم هست طبیعتا قابل اعتماد هستند چرا که وضع نقل روایات تفسیری علی بن ابراهیم در زمان شیخ کلینی با وضع امروز ما متفاوت هست.
۱۵ تیر ۹۴ ، ۱۸:۲۷ محب اهل بیت علیهم السلام
سلام لطفا متن رو ترجمه کنید..

تظاهر الأمة على علی علیه السلام بعد رسول الله صلى الله علیه وآله قال سلیم : وحدثنی علی بن أبی طالب علیه السلام قال : کنت أمشی مع رسول الله صلى الله علیه وآله فی بعض طرق المدینة . فأتینا على حدیقة فقلت : یا رسول الله ، ما أحسنها من حدیقة قال : ما أحسنها ولک فی الجنة أحسن منها . ثم أتینا على حدیقة أخرى ، فقلت : یا رسول الله ، ما أحسنها من حدیقة قال : ما أحسنها ولک فی الجنة أحسن منها . حتى أتینا على سبع حدائق ، أقول : یا رسول الله ، ما أحسنها ویقول : لک فی الجنة أحسن منها . علی علیه السلام الشهید الوحید الفرید فلما خلا له الطریق اعتنقنی ، ثم أجهش باکیا فقال : بأبی الوحید الشهید فقلت : یا رسول الله ، ما یبکیک ؟ فقال : ضغائن فی صدور أقوام لا یبدونها لک إلا من بعدی ، أحقاد بدر وترات أحد . قلت : فی سلامة من دینی ؟ قال : فی سلامة من دینک .

 

برنامج النبی علیه السلام لعلی صلى الله علیه وآله فأبشر یا علی ، فإن حیاتک وموتک معی ، وأنت أخی وأنت وصیی وأنت صفیی ووزیری ووارثی والمؤدی عنی ، وأنت تقضی دینی وتنجز عداتی عنی ، وأنت تبرء ذمتی وتؤدی أمانتی وتقاتل على سنتی الناکثین من أمتی والقاسطین والمارقین ، وأنت منی بمنزلة هارون من موسى ، ولک بهارون أسوة حسنة إذ استضعفه قومه وکادوا یقتلونه . فاصبر لظلم قریش إیاک وتظاهرهم علیک ، فإنک بمنزلة هارون من موسى ومن تبعه وهم بمنزلة العجل ومن تبعه . وإن موسى أمر هارون حین استخلفه علیهم : إن ضلوا فوجد أعوانا أن یجاهدهم بهم ، وإن لم یجد أعوانا أن یکف یده ویحقن دمه ولا یفرق بینهم .


کتاب سلیم بن قیس الهلالی، ص: 136


و یه خواهش دیگر هم ازتون داشتم.. لطفا فضائل اهل بیت و بخصوص فضائل امیرالمومنین علیه السلام رو از کتب خودمون با تصویر کتاب کتیبه کنید.. چون اکثر فضائل امیرالمومنین رو این پیروان سقیفه مطرح نکردند .. و ما هم فقط نباید فظائل اهل بیت رو در کتب مخالفین بخونیم خوب است از کتب معتبر خودمون هم در این زمینه استناد کنیم.. ممنون برادر
پاسخ:
وعلیکم السلام

دانلود ترجمه ی فارسی کتاب سلیم :

http://www.irpdf.com/book-6105.html

در مورد فضائل معصومین و به طور کلی معارف شیعی هم ان شاء الله مطالب رو آماده میکنم و قرار میدم.
۱۶ تیر ۹۴ ، ۱۳:۵۳ محب اهل بیت علیهم السلام
بابت معرفی کتاب سلیم ممنون عالی بود..
اگر ممکن است این روایت عیون الاخبار شیخ صدوق رو ترجمه کنید :

یا علی من قتلک فقد قتلنی ومن أبغضک فقد أبغضنی ومن سبک فقد سبنی لأنک منى کنفسی روحک من روحی وطینتک من طینتی ان الله تبارک وتعالى خلقنی وإیاک واصطفانی وإیاک واختارنی للنبوة واختارک للإمامة فمن أنکر إمامتک فقد أنکر نبوتی یا علی أنت وصیی وأبو ولدى وزوج ابنتی وخلیفتی على أمتی فی حیاتی وبعد موتى امرک امرى ونهیک نهیی أقسم بالذی بعثنی بالنبوة وجعلنی خیر البریة انک لحجه الله على خلقه وأمینه على سره وخلیفته على عباده .


پاسخ:
یا علی هرکس تو را بکشد گویی مرا کشته است و هرکس بغض تو را در دل داشته باشد گویی بغض مرا در دل دارد وهرکس تو را سب کند گویی مرا سب کرده است چون تو از من هستی و مانند من هستی روحت از روح من است و طینتت از طینت من است.خداوند تبارک و تعالی من و تو را آفرید و برگزید و مرا برای نبوت انتخاب کرد و تو را برای امامت.پس هرکس امامت تو را انکار کند، نبوت من را انکار کرده است.ای علی،تو وصی من و پدر فرزندم و همسر دخترم و خلیفه ام در امتم در حیات من و پس از مرگم هستی.امر تو امر من و نهی تو نهی من است.به خداوندی که مرا به نبوت فرستاد و مرا خیر البریة قرار داد قسم می خورم که تک حجت او بر خلقش و امین سرش و خلیفه اش بر بندگان هستی.
من از شما می خواهم لطفا به این روایت که ثابت می‌کند حسن عسکری علیه السلام عقیم بوده پاسخ بدین
👇👇👇👇👇
اثبات عقیم بودن حسن عسکری علیه السلام از کافی کلینی
زندگانى حضرت ابى محمد حسن بن على امام یازدهم علیهماالسلام *
بَابُ مَوْلِدِ أَبِی مُحَمَّدٍ الْحَسَنِ بْنِ عَلِیٍّ ع
اصول کافى جلد 2 صفحه 430 روایت 1
رووا عن أحمد بن عبید الله بن خاقان أنه قال أن الحسن العسکری : لما إعتل بعث السلطان إلى أبیه أن ابن الرضا قد إعتل ، فرکب من ساعته فبادر إلى دار الخلافة ، ثم رجع مستعجلاً ومعه خمسة من خدم أمیر المؤمنین کلهم من ثقاته وخاصته ، وفیهم نحریر فأمرهم بلزوم دار الحسن وتعرف خبره وحاله ، وبعث إلى نفر من المتطببین فأمرهم بالإختلاف إلیه وتعاهده صباحاً مساء ، فلما کان بعد یومین أو ثلاثة أخبر بأنه قد ضعف ، فأمر المتطببین بلزوم داره، وبعث إلى القاضی فأحضرهوأمره أن یختار من أصحابه عشرة ممن یوثق به فی دینه وأمانته وورعه ، فأحضرهم فبعث إلى دار الحسن وأمرهم بلزوم لیلاً ونهاراً ،
فلم یزالوا هناک حتى توفی علیه السلام فصارت سر من رأى ضجة واحدة، وبعث السلطان إلى داره من فتشها وفتش حجرها وختم على جمیع ما فیها طلبوا أثر ولده ، وجاؤا بنساء یعرفن الحمل ،فدخلن إلى جواریه ینظرن إلیهن ، فذکر بعضهم أن هناک جاریةبها حمل فجعلت فی حجره ووکل بها نحریر الخادم وأصحابه ونسوة معهم ، ثم أخذوا بعد ذلک بتهیئتهوعطلت الأسواق ورکبت بنو هاشم والقواد وسائر الناس إلى جنازته ، فکانت سر من رأى یومئذ شبیها بالقیامة ،
فلما فرغوا من تهیئته بعث السلطان إلى أبی عیسى بن المتوکل فأمره بالصلاة علیه ، فلما وضعت الجنازة للصلاة علیه دنا أبو عیسى منه فکشف عن وجهه فعرضه على بنی هاشم من العلویة والعباسیة والقضاة والمعدلین وقال : هذا الحسن بن علی بن محمدبن الرضا مات حتف أنفه على فراشه حضره من حضر من خدم أمیر المؤمنین وثقاته فلان وفلان ومن القضاة فلان وفلان ومن المتطببین فلان وفلان ، ثم غطى وجهه وأمر بحمله من وسط داره ودفن فی البیت الذی دفن فیه أبوه.
ولما دفن أخذ السلطان والناس فی طلب ولده وکثر التفتیش فی المنازل والدور ، وتوقفوا عن قسمة میراثه ، ولم یزل الذین وکلوا بحفظ الجاریة التی توهم علیها الحمل لازمین حتى تبین بطلان الحمل ، فلما تبین بطل الحمل عنهن قسم میراثه بین أمه وأخیه جعفر وادعت أمه وصیته وثبت ذلک عند القاضی.
و مصادر دیگر:
کتاب الحجة من الکافی ص 505
پاسخ:
نقل کننده ی اصلی این داستان " أَحْمَدُ بْنُ عُبَیْدِ اللَّهِ بْنِ خَاقَان‏ " هست که از درباریان عباسیون و از نواصب بوده و دشمنی شدیدی هم با اهل بیت داشته باشه و در نتیجه این داستان و روایت اصلا صحیح نیست.

نکته ی دیگه هم این که بر ولادت امام زمان تصریح شده به عنوان نمونه :

 مُحَمَّدُ بْنُ یَحْیَى عَنْ أَحْمَدَ بْنِ إِسْحَاقَ عَنْ أَبِی هَاشِمٍ الْجَعْفَرِیِّ قَالَ: قُلْتُ لِأَبِی مُحَمَّدٍ ع جَلَالَتُکَ تَمْنَعُنِی مِنْ مَسْأَلَتِکَ فَتَأْذَنُ لِی أَنْ أَسْأَلَکَ فَقَالَ سَلْ قُلْتُ یَا سَیِّدِی هَلْ لَکَ وَلَدٌ فَقَالَ نَعَمْ فَقُلْتُ فَإِنْ حَدَثَ بِکَ حَدَثٌ فَأَیْنَ أَسْأَلُ عَنْهُ قَالَ بِالْمَدِینَة. (الکافی،
ج1،ص328،ح2)

نکته ی پایانی هم این که وجود مبارک امام زمان به وسیله ی امام حسن عسکری (ع) تنها به خواص و نزدیکان اطلاع داده شه و وجود ایشون از نواصب و عوام دور نگه داشته شده تا دست اون ها به امام زمان نرسه.همین نواصب بودن که تک تک معصومین رو به شهادت رسوندن .....

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
Flag Counter