حقانیت شیعه و رد شبهات

نقد وهابیت و اهل سنت | نقد آیین زرتشتی و باستان گرایان | نقد مسیحیت | وبلاگ شخصی فرشید شرفی

حقانیت شیعه و رد شبهات

نقد وهابیت و اهل سنت | نقد آیین زرتشتی و باستان گرایان | نقد مسیحیت | وبلاگ شخصی فرشید شرفی

حقانیت شیعه و رد شبهات

فرشید شرفی | پژوهشگر قرآن، حدیث، کلام و ادیان و مذاهب

* به علت کمبود وقت از ترجمه ی متون درخواستی جدا معذوریم

* شبهات و سوالات علمی خود را در قسمت نظرات ارسال کنید تا در صف سوالات قرار گرفته و به آن پاسخ داده شود (به سؤالات تکراری به هیچ وجه پاسخ داده نمی شود)

* برای دسترسی آسان به موضوعات مورد نظرتان، از قسمت " طبقه بندی موضوعی " استفاده کنید

* در صورت خرابی و یا لود نشدن تصاویر و مطالب به ما اطلاع دهید

* نقل و درج مطالب موجود در وبلاگ به نام شخص یا مؤسسه ای خاص در هر تارنمای اینترنتی و غیر از آن شرعا حرام می باشد (نقل همراه با ذکر منبع یا بدون اشاره به شخص و مؤسسه ای خاص جایز می باشد)

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
آخرین نظرات

 

 

عبد الرحمن بن محمد زهری (از راویان ثقه ی مخالفین شیعه) حاجت گرفتن با زیارت قبر !

 

یکی از مسائلی که وهابیون بر شیعه اشکال می کنند، مساله ی زیارت قبور و دعا در نزد قبور است و اگر شیعیان بگویند دعا کردن در نزد قبور معصومین و اهل بیت علیهم السلام و بزرگان مستجاب است، آن را غلو و دروغ می خوانند در حالی که بسیاری از علمای اهل سنت در طول تاریخ چنین عقیده ای داشته اند و دست به این کار زده اند.یکی از این افراد، عبد الرحمن بن محمد زهری از راویان ثقة در نزد مخالفین شیعه می باشد :

أَخْبَرَنِی أَبُو إسحاق إِبْرَاهِیم بْن عُمَر البرمکی، قَالَ: حَدَّثَنَا أَبُو الفضل عبید الله بْن عَبْد الرَّحْمَنِ بْن مُحَمَّد الزهری، قَالَ: سمعت أَبِی یقول: قبر معروف الکرخی مجرب لقضاء الحوائج، ویقال: إنه من قرأ عنده مائة مرة قُلْ هُوَ اللَّهُ أَحَدٌ وسأل الله تعالى ما یرید قضى الله له حاجته.

تاریخ بغداد،ج1،ص445 ط دار الغرب الاسلامی

عبد الرحمن بن محمد زهری می گوید قبر معروف کرخی برای گرفتن حاجات مجرب است و گفته می شود اگر کسی صد مرتبه در نزد قبرش سوره ی توحید بخواند و از خداوند بخواهد، حاجتش را برآورده می کند.

خطیب بغدادی در مورد " عبد الرحمن بن محمد زهری " می گوید :

عبد الرحمن بن مُحَمَّد بن عبید اللَّه بن سعد بْنُ إِبْرَاهِیمَ بن سعد بْنُ إِبْرَاهِیمَ بن عبد الرحمن بن عوف أبو مُحَمَّد الزهری ..... وکان ثقة.

تاریخ بغداد،ج11،ص587 ط دار الغرب الاسلامی

همین مطلب را ابو طاهر سلفی (از بزرگان اهل سنت) با واسطه ی کمتر و از پسر عبد الله بن محمد زهری نقل کرده است.(سند هر دو نقل،معتبر است)

آیا مخالفین شیعه راوی ثقه ی خود را هم اهل بدعت می خوانند یا فقط اهل بدعت خواندن شیعه را آموخته اند ؟! چگونه خطیب بغدادی که خود این روایت را هم نقل کرده است این فرد را توثیق می کند؟ چگونه هیچکدام از روات خودشان به این عمل اعتراض نکرده اند ؟! آیا عبد الرحمن بن محمد که قبر معروف کرخی را برای رفع حاجات مجرب می داند اهل بدعت و قبرپرست است ؟

البته قبلا از قول ابو عبد الله محاملی (از علمای اهل سنت) نیز نقل کردیم که او می گوید قبر معروف کرخی حاجت می دهد !

http://al-shia.blog.ir/post/131

 

 
















موافقین ۲ مخالفین ۰ ۹۴/۰۴/۱۰
فرشید شرفی | Farshid Sharafi

نظرات  (۶)

۱۲ تیر ۹۴ ، ۱۹:۴۱ محب اهل بیت علیهم السلام
باسلام تاعاتتون قبول برادر ..
این عبارت پیامبر در منابع اهل سنت با سند صحیح وجود داره؟؟

 ( لا تعرضن علی اخواتکم و لا بناتکم )



پاسخ:
بله.همین عبارت رو در شامله در کتب روایی سرچ بزنید پیدا میکنه.
۱۲ تیر ۹۴ ، ۲۰:۳۶ محب اهل بیت علیهم السلام
ممنون
پاسخ:
خواهش میکنم.
۱۳ تیر ۹۴ ، ۱۴:۴۲ محب اهل بیت علیهم السلام
سلام لینک دانلود الصواعق المحرقة علی أهل الرفض والضلال والزندقة ناشر: مؤسسة الرسالة تحقیق عبد الرحمن بن عبد الله الترکی رو لطفا زحمت بکشید بدید..
هرچقدر گشتم نتونستم پیدا کنم
پاسخ:
چاپ هایی که موجود هست :

مکتبة فیاض :

http://www.moswarat.com/books_view_1132.html

دار الوطن :

مقدمه :

http://s5.picofile.com/file/8171705418/32359p.pdf.html

کتاب :

http://s4.picofile.com/file/8171706468/32359.pdf.html
۱۳ تیر ۹۴ ، ۱۸:۳۹ محب اهل بیت علیهم السلام
اطفا سریع به این شبهه پاسخ بدید :
ـ فس : أبی ، عن ابن أبی عمیر ، عن أبی بصیر ، عن أبی عبدالله 7 قال : انتهى رسول الله 9 إلى أمیر المؤمنین 7 وهو نائم فی المسجد قد جمع رملا ووضع رأسه علیه ، فحرکه برجله ثم قال : قم یا دابة الله ، فقال رجل من أصحابه : یا رسول الله 9 أیسمی بعضنا بعضا بهذا الاسم؟ فقال : لا والله ما هو إلا له خاصة وهو دابة الارض الذی ذکر الله فی کتابه : « وإذا وقع القول علیهم أخرجنا لهم دابة من الارض تکلمهم أن الناس کانوا بآیاتنا لایوقنون [١] » ثم قال : یاعلی إذا کان آخر الزمان أخرجک الله فی أحسن صورة ومعک میسم [٢] تسم به أعداءک ، فقال الرجل لابی عبدالله 7 : إن العامة یقولون هذه الآیة إنما هی « تکلمهم » فقال أبوعبدالله 7 : کلمهم الله فی نار جهنم إنما هو « یکلمهم » من الکلام [٣].
http://lib.eshia.ir/11008/39/243
رسول خدا(ص) نزد امیر المؤمنین آمد که او داشت می خوابید. رسول خدا او را با پا بیدار کرد و گفت: "ای حیوان خدا بیدار شو." یکی از صحابه گفت: ای رسول خدا، آیا ما هم می توانیم کسی را با این اسم صدا کنیم؟ رسول خدا فرمود: خیر. به خدا قسم آن اسم مخصوص او بود.
پاسخ:
اولا این روایت از تفسیر قمی نقل شده که تفسیر قمی طبق نظر علماء محقق حجت نیست و قابل اعتماد نیست.

ثانیا اون ناصبی ای که این روایت رو ترجمه کرده که لعنت خدا بر او، در ترجمه تدلیس کرده چرا که دابة الزاما به معنای حیوان نیست و به هر موجود زنده ای که روی زمین راه میره دابة میگن و بر انس و جن و غیر اون ها اطلاق میشه که در کتب لغت هم به این مطلب تصریح شده :

دب على الأرض یدب دبیباً، وکل ماشی على الأرض دابة ودبیب... ودابة الأرض احد اشراط الساعة.

تاج العروس ج1 ص478 : وفی التنزیل العزیز (( والله خلق کل دابة من ماء فمنهم من یمشی على بطنه )). ولما کان لما یعقل ولما لا یعقل قیل (فمنهم) ولو کان لما لا یعقل لقیل فمنها أو فمنهن... والمعنى کل نفس دابة وقوله عز وجل (( ما ترک على ظهرها من دابة )) قیل من دابة من الأنس والجن وکل ما یعقل.

در قرآن کریم هم بر این مطلب تصریح شده که " دابة " بر همه ی موجودات زنده ی روی زمین اطلاق میشه :

وَمَا مِن دابَّةٍ فی الأرضِ إلاّ على اللّه رِزقُها
(سوره ی هود،آیه ی 6)

وَلَوْ یُؤَاخِذُ اللّهُ النَّاسَ بِظُلْمِهِم مَّا تَرَکَ عَلَیْهَا مِن دَآبَّةٍ (سوره ی نحل،آیه ی 61)

جالب اینکه حتی کلمه ی " دابة " ( که جمع اون دواب هست) در قرآن به صورت اختصاصی برای انسان هم به کار رفته :

إِنَّ شَرَّ الدَّوَابِّ عِندَ اللّهِ الصُّمُّ الْبُکْمُ الَّذِینَ لاَ یَعْقِلُونَ (انفال،22)

این هم تصریح یکی از علمای مخالفین مبنی بر این که دابة در قرآن هم برای انسان به کار رفته و هم برای انسان :

وفى القرآن الکریم: وردت کلمة (دَابَّة) للحیوان وللإنسان .....

منبع : کلیـــــک کنیـــــــد


این هم تصریحی دیگه از یکی از علمای عامه مبنی بر این که دابة الارض معروف در قرآن بنا به قول گروهی از علمای اهل سنت، انسان هست :

القول الرابع : أن الدابة إنسان متکلم یناظر أهل البدع والکفر ویجادلهم ، لینقطعوا ، فیهلک من هلک عن بینة ویحیا من حی عن بینة. وهذا القول ذکره القرطبی، ورده بأن الدابة لو کانت إنسانا یناظر المبتدعة لم تکن الدابة آیة خارقة وعلامة من علامات الساعة الکبرى.

منبع :

http://www.dralsherif.net/Fatwa.aspx?RefID=1025

به عنوان یک پاسخ نقضی :

در حدیث صحیحی مخالفین دارن که پیامبر انسان مومن رو به شتر تشبیه کرده :

المؤمن کالجمل الأنف حیثما انْقِید انْقَاد. (حدیث رو ارنووط در مسند احمد تصحیح کرده) (استناد مخالفین به این حدیث)
۱۳ تیر ۹۴ ، ۱۹:۳۷ محب اهل بیت علیهم السلام
خیلی ممنون عالی بود خدا خیرت بده..
پاسخ:
خواهش میکنم.
۱۳ تیر ۹۴ ، ۱۹:۵۱ محب اهل بیت علیهم السلام
برادر ممنونم ازت با این جواب شما اون ناسبی سلفی مذهب کثیف فرار کرد.. روزه فردام رو برای شما میگیرم و ثوابش برای شما... خدا ازت راضی باشه
پاسخ:
خواهش میکنم.برای بنده ی حقیر دعا بفرمائید. | با تشکر از شما

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
Flag Counter