حقانیت شیعه و رد شبهات

نقد وهابیت و اهل سنت | نقد آیین زرتشتی و باستان گرایان | نقد مسیحیت | وبلاگ شخصی فرشید شرفی

حقانیت شیعه و رد شبهات

نقد وهابیت و اهل سنت | نقد آیین زرتشتی و باستان گرایان | نقد مسیحیت | وبلاگ شخصی فرشید شرفی

حقانیت شیعه و رد شبهات

فرشید شرفی | پژوهشگر قرآن، حدیث، کلام و ادیان و مذاهب

* به علت کمبود وقت از ترجمه ی متون درخواستی جدا معذوریم

* شبهات و سوالات علمی خود را در قسمت نظرات ارسال کنید تا در صف سوالات قرار گرفته و به آن پاسخ داده شود (به سؤالات تکراری به هیچ وجه پاسخ داده نمی شود)

* برای دسترسی آسان به موضوعات مورد نظرتان، از قسمت " طبقه بندی موضوعی " استفاده کنید

* در صورت خرابی و یا لود نشدن تصاویر و مطالب به ما اطلاع دهید

* نقل و درج مطالب موجود در وبلاگ به نام شخص یا مؤسسه ای خاص در هر تارنمای اینترنتی و غیر از آن شرعا حرام می باشد (نقل همراه با ذکر منبع یا بدون اشاره به شخص و مؤسسه ای خاص جایز می باشد)

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
آخرین نظرات

 

 

عائشة : دشنام دادن به علی بن ابی طالب اشکالی ندارد !

دشمنی عائشة با علی بن ابی طالب علیه السلام و بغضی که او نسبت به امیر المومنین (ع) داشته ، از مسائل مسلم تاریخی بر مبنای کتب شیعه و اهل تسنن می باشد.یکی از مطالبی که در کتب مخالفین با سند صحیح نقل شده، رضایت عائشة به سب علی بن ابی طالب است که وقتی آن را در کنار قرائن دیگر قرار می دهیم، یقین می کنیم که عائشة در سب و اهانت نسبت به امیر المومنین مشکلی نمی دیده است.

حَدَّثَنَا أَبُو أَحْمَدَ، قَالَ: حَدَّثَنَا عَبْدُ اللهِ بْنُ حَبِیبٍ، عَنْ حَبِیبِ بْنِ أَبِی ثَابِتٍ، عَنْ عَطَاءِ بْنِ یَسَارٍ، قَالَ: جَاءَ رَجُلٌ فَوَقَعَ فِی عَلِیٍّ، وَفِی عَمَّارٍ رَضِیَ اللهُ تَعَالَى عَنْهُمَا عِنْدَ عَائِشَةَ، فَقَالَتْ: أَمَّا عَلِیٌّ، فَلَسْتُ قَائِلَةً لَکَ فِیهِ شَیْئًا، وَأَمَّا عَمَّارٌ، فَإِنِّی سَمِعْتُ رَسُولَ اللهِ صَلَّى اللهُ عَلَیْهِ وَسَلَّمَ، یَقُولُ: لَا یُخَیَّرُ بَیْنَ أَمْرَیْنِ، إِلَّا اخْتَارَ أَرْشَدَهُمَا.

مسند احمد،ج41،ص322،ر24820 ط موسسة الرسالة
مسند احمد،ج17،ص437،ر24701 ط دار الحدیث
سلسلة الاحادیث الصحیحة،ج2،ص489 ط مکتبة المعارف


شخصی در نزد عائشة به علی و عمار دشنام داد و عائشة گفت : اما در مورد علی چیزی به تو نمی گویم اما در مورد عمار شنیدم که پیامبر می گفت عمار بین دو امر مخیر نمی شود مگر آن که هدایت کننده تر و نزدیک تر به صواب را انتخاب می کند.

روایت از نظر سندی صحیح است و شعیب الارنووط و حمزة احمد الزین آن را تصحیح کرده اند.

از متن روایت به خوبی پیداست که عائشة به قدری بغض علی بن ابی طالب را در دلداشته که نه تنها در برابر سب امیر المومنین سکوت کرده است، بلکه به آن شخص هتاک می گوید من در مورر دشنامی که به علی دادی چیزی نمی گویم !

 

داستان وقتی جالب می شود که بدانید حتی عائشة در برابر دشنام به حسان ، یکی از صحابه ای که به او تهمت زنا زد (در قضیه ی افک طبق عقیده ی مخالفین) سکوت نکرده و از حسان دفاع می کند :

حَدَّثَنَا عُثْمَانُ بْنُ أَبِی شَیْبَةَ، حَدَّثَنَا عَبْدَةُ، عَنْ هِشَامٍ، عَنْ أَبِیهِ، قَالَ: ذَهَبْتُ أَسُبُّ حَسَّانَ عِنْدَ عَائِشَةَ، فَقَالَتْ: لاَ تَسُبَّهُ، فَإِنَّهُ کَانَ یُنَافِحُ عَنْ رَسُولِ اللَّهِ .....

صحیح البخاری،ج5،ص121،ر4145 ط دار طوق النجاة

عروة بن الزبیر می گوید حسان را در نزد عائشة سب می کردم که عائشة گفت او را سب نکن که او از رسول الله (ص) دفاع می کرد .....

آری ، عائشة از سب حسان که به او تهمت زنا زده است (در قضیه ی افک) نهی کرده و از شخصیت او دفاع می کند اما به دلیل بغضی که نسبت به امیر المومنین دارد سب ایشان را فاقد مشکل می داند ! ظاهرا این جا ادعای " من سب اصحابی فعلیه لعنة الله " و مانند آن وجود ندارد ! (ظاهرا این قاعده فقط مخصوص برخی از صحابه مانند ابوبکر و عمر و عثمان و معاویة است)

به راستی که پیامبر (ص) چه زیبا فرمودند حب علی ایمان و بغض علی نفاق است.

اللهم العن النواصب .....

 

 








































موافقین ۲ مخالفین ۰ ۹۴/۰۴/۰۹
فرشید شرفی | Farshid Sharafi

نظرات  (۱۰)

سلام علیکم
یادم میاد کامنت های زیادی زیر این پست درباره تدلیس و روایات مدلسین بخاری و مسلم به خصوص حبیب بن ابی ثابت زیر این پست بود ولی الان نیست کامتتها رو حذف کردید؟
پاسخ:
وعلیکم السلام

کامنتی از این جا حذف نشده و تمام سوال و جواب ها و بحث در مورد این موضوع در سایت ندای شیعه انجام شده بود.
این مقاله قبلا  ندای شیعه بود.اما الان هر چی روی لینکش میزنم صفحه اش نمیاد.فکر کنم یکی از طلاب اهل سنت بود به سندش ایراد گرفت...نویسنده جواب داده بود.

لینکش این بود.میزنم نمیاد.بحث زیرش خیلی خوب و قوی بود.
http://nedayeshia.com/ali-ibn-abi-talib-aisha-battle-of-the-camel/
پاسخ:
مطلب خود بنده بود که اون جا هم خود بنده به تمام اشکالات پاسخ دادم.
اما آخرش که قانع نشد و به خودت ایراد گرفت.
لینکشم زحمت بکش یه نگاه بنداز که چرا باز نمی کنه.مرسی
و بعد اینکه در خواست مناظره درباره معاویه رو قبول نکردی چرا؟
پاسخ:
اولا : ما دلیل آوردیم و قبول کردن و نکردن اون اهمیتی نداره. ما حتی استفتاء آوردیم از علمای سلفی و از دار الافتاء فلسطین که گفتن این حدیث صحیحه.به علاوه این همه تصحیح وجود داره و نظر کسی که هیچ تخصصی نداره و متعصبه اهمیتی نداره. (استفتاءات در کامنت بعدی قرار داده میشه)

ثانیا : سایت ندای شیعه قالب و مطالب قبلیش کاملا حذف شده و مجددا شروع به کار کرد و به همین دلیل بیش از 200 مطلبی که اون جا گذاشته بودم حذف شده.

ثالثا : ما همیشه آماده ی بحث بوده ایم از جمله در مورد شخصیت معاویه و جایی نبوده که درخواست مناظره رو رد کرده باشیم.البته در حال حاضر بنده فقط مناظره با اهل علم و انصاف و افراد مودب و محترم رو قبول میکنم و نه هر کسی که از راه برسه و ادعای علم و سواد کنه !
۰۲ شهریور ۹۶ ، ۱۶:۲۵ فرشید ایرانی | Farshid Irani
استفتاء از دار الافتاء فلسطین و تایید صحت حدیث :

http://s8.picofile.com/file/8304480600/ftw1_2.jpg

استفتاء از شیخ محمد راتب النابلسی (عالم سلفی) و تایید صحت حدیث :

http://s8.picofile.com/file/8304480634/ftw2_2.png
چه حیف.....این همه مطلب داشت...متاسفانه کارکردن شیعه اینطوریه...به جز عدم اتحادی که بین تون هست.این عدم برنامه ریزی هم از همه بدتر.
تو سایت ولی عصر دیدم در تبلیغ مناظره آقای شریفی با شبکه کلمه یه طلبه حوزه تو کامنت ها اعتراض کرده بود که این وارد حریم ما شده و مناظره کار این نیست.در حالی که من خودم از مناظره ایشون در موضوع مهدویت خیلی استفاده کردم. واقعا گاهی حیفم میاد و ناراحت میشم ظهور و عقب میندازه.
در مورد پیشنهاد مناظره هم همین بود که گفتی...در حد خودت ندیدیش انگار.چون گفته بودی در ندای شیعه در خواست بده هم سطحت باهات مناظره کنه.
۰۶ آبان ۹۶ ، ۲۰:۱۹ بژی کردستان
خوب علی رض در قضیه افک پیشنهاد طلاق عایشه رو مطرح کرد درسته؟
بعد این اختلافات بین مادرما و ایشان شکل گرفت.در ضمن رافضی ما عایشه رو معصوم نمیدانیم و احتمال خطای هر انسانی هست.
پاسخ:
اولا : این در کتب شما وارد شده است و بر شیعه حجت نیست.

ثانیا : دلیل اختلاف هرچه که باشد مهم نیست.ما در حدیث داریم بغض علی سلام الله علیه نفاق است.هیچ قیدی هم زده نشده که اگر بغض چنین باشد یا چنان !

ثالثا : این اصلا ارتباطی با عصمت نداره ! پیامبر نگفته اند بغض علی نفاق است اما غیر معصوم ممکن است بغض داشته باشد ! حدیث پیامبر را داریم که صریح است و صحیح که بغض امیر المومنین نفاق است از جانب هرکس که باشد. (مثلا اگر کسی در مقابل شما یک دل سیر به عائشة فحاشی کند و بگوید من که معصوم نیستم از او می پذیرید ؟! یا این که می گویید این عمل تو به عصمت ارتباطی ندارد و مخالفت با قرآن و احادیث است ؟!)
خیلی مسخره است که دارالاستفتای فلسطین چنین روایاتی رو تایید می کنه و داره به مقدسات خودتون(با تایید این روایات)اهانت می کنه و شما هم مثل همیشه دفاعیات بی ارزش از مردم اونجا می کنید.بعد هم میگید اونا شافعی هستن و نزدیکترین عقیده رو به شیعه دارن! ما نمیدونستیم در عقیده شیعه هم گهگاهی اهانت به بزرگان دین جایز هست.طبق این قانونی که می گید.
این بحث ها که ما از مظلوم حمایت می کنیم و...حرفهای بی اساس هست.وای که چقدر با این رفتارهاتون آدم رو از دین زده می کنید.
پاسخ:
اولا : این که شافعی ها نزدیک ترین عقیده رو به شیعه دارن کاملا غلط و نادرست هست و این عبارتِ غلطی هست که بین عوام جا افتاده در حالی که هیچ قرابت عقیدتی وجود نداره.

ثانیا : اهانت جایز نیست بلکه نقد علمی تمام صحبت ما هست نه کمتر و نه بیشتر.

ثالثا : نقد علمی و بحث علمی یک چیزه و دفاع از مردم مظلوم یک منطقه چیز دیگه.ارتباطی به هم ندارن.
چطور از نظر شما ارتباط ندارن؟
خودتون میدونید بحث وحدت جهان اسلام و مسلمین عالم رویایی بیش نیست.دوستی شیعه و سنی تا زمانی هست که باهم بحث اعتقادی نکنند.
اما متوجه نمیشم کسی که اعتقاد داره مادرش(عایشه) در اختلاف با حضرت علی صاحب حق بوده است و دشمنی شم توجیه می کنند.چه دفاعی باید ازش کرد؟
من خودم دقیقا در این نقطه از مذهب زده شدم و کنارش گذاشتم.شیعه بر خلاف ادعاش بردگی می کنه.

پاسخ:
اولا : وحدت جهان اسلام قطعا تا قبل از ظهور غیر ممکن هست و بنده به همین دلیل هست که بر «تقریب» و «همزیستی مسالمت آمیز» تاکید دارم و نه وحدت.(البته خیلی اوقات غلط مصطلح شده که این دو عبارت رو به جای هم به کار میبرن و خود بنده هم بعضا همینطور)

ثانیا : این اشکالی هست که اهل تسنن باید پاسخ بدن.

ثالثا : تشیع ناب و مکتب اهل بیت بر خلاف صحبت شما بندگی الله رو میکنه و سروری عالم رو.نقطه ی کور و سیاهی در مکتب اهل بیت وجود نداره.
درضمن اینکه گفتم اهانت به بزرگان دین....منظورم از جانب شما نبود.بلکه جانب داری و توجیهات اهانت امیز اهل سنت بود و سکوت شما برای وحدت!
مثلا شما تا حالا دیدین درباره همین دونفر فوق حضرت علی و عایشه...کسی بگه بله عایشه اشتباه کرد نباید خروج می کرد؟
سلام ، آیا فوقع به معنای توهین یا فحشه ؟؟؟؟؟؟ ممنون میشم پاسخ بدید 
پاسخ:
وعلیکم السلام.

«وقع فی فلان» یعنی «به فلانی دشنام داد و ناسزا گفت».

موفق باشید.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
Flag Counter