حقانیت شیعه و رد شبهات

نقد وهابیت و اهل سنت | نقد آیین زرتشتی و باستان گرایان | نقد مسیحیت | وبلاگ شخصی فرشید شرفی

حقانیت شیعه و رد شبهات

نقد وهابیت و اهل سنت | نقد آیین زرتشتی و باستان گرایان | نقد مسیحیت | وبلاگ شخصی فرشید شرفی

حقانیت شیعه و رد شبهات

فرشید شرفی | پژوهشگر قرآن، حدیث، کلام و ادیان و مذاهب

* به علت کمبود وقت از ترجمه ی متون درخواستی جدا معذوریم

* شبهات و سوالات علمی خود را در قسمت نظرات ارسال کنید تا در صف سوالات قرار گرفته و به آن پاسخ داده شود (به سؤالات تکراری به هیچ وجه پاسخ داده نمی شود)

* برای دسترسی آسان به موضوعات مورد نظرتان، از قسمت " طبقه بندی موضوعی " استفاده کنید

* در صورت خرابی و یا لود نشدن تصاویر و مطالب به ما اطلاع دهید

* نقل و درج مطالب موجود در وبلاگ به نام شخص یا مؤسسه ای خاص در هر تارنمای اینترنتی و غیر از آن شرعا حرام می باشد (نقل همراه با ذکر منبع یا بدون اشاره به شخص و مؤسسه ای خاص جایز می باشد)

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
آخرین نظرات

 

 

ابن عمر : هرکس نماز تراویح می خواند مانند الاغ ساکت است !


نماز تراویح یکی از بدعت هایی است که عمر بن الخطاب بنای آن را گذاشت و امروزه ی نیز بسیاری از مخالفین شیعه تعصب خاصی روی آن دارند و در ماه رمضان آن را بر پا می دارند.جالب است بدانید که سلف صالح (؟!) مخالفین شیعه در بین خودشان در مورد نماز تراویح اختلاف کرده اند و برخی از بزرگان مخالفین (در بین صحابه و تابعین و ائمه ی آنان) هرگز نماز تراویح نمی خوانده اند.عبد الله بن عمر نیز یکی از کسانی است که نه تنها نماز تراویح نمی خواند بلکه عمل کسانی که نماز تراویح می خوانند را به الاغی تشبیه کرد که ساکت می ماند ! (این نوع موضع گیری ابن عمر نشان دهنده ی مرفوض بودن نماز تراویح در نزد اوست)

عَنِ الثَّوْرِیِّ، عَنْ مَنْصُورٍ، عَنْ مُجَاهِدٍ قَالَ: جَاءَ رَجُلٌ إِلَى ابْنِ عُمَرَ قَالَ: أُصَلِّی خَلْفَ الْإِمَامِ فِی رَمَضَانَ؟ قَالَ: «أَتَقْرَأُ الْقُرْآنَ؟» قَالَ: نَعَمْ قَالَ: أَفَتُنْصِتُ کَأَنَّکَ حِمَارٌ؟ صَلِّ فِی بَیْتِکَ.

مصنف ابن ابی شیبة،ج3،ص399،ر7789 ط مکتبة الرشد
مصنف عبد الرزاق،ج4،ص264،ر7742 ط المجلس العلمی


مردی پیش ابن عمر آمد و گقت : در ماه رمضان پشت سر امام جماعت نماز بخوانم ؟ { مقصود نماز تراویح است } ابن عمر گفت : آیا قرآن می خوانی ؟ مرد گفت : بلی. ابن عمر گفت : آیا مثل الاغ ساکت می مانی ؟ در خانه ات نماز بخوان.

سند روایت صحیح است و تمامی راویان آن از حفاظ و ثقات مخالفین و از راویان صحیحین هستند.

ملاحظه می کنید که ابن عمر آن مرد را از نماز تراویح منع کرده و می گوید در خانه ات نماز بخوان و فردی که نماز تراویح می خواند مانند الاغی است که ساکت می ماند ! (در برخی متون به جای " تنصت " عبارت " تنصب " آمده که به معنای مانند الاغ ایستادن خواهد بود) جالب آن که ابن ابی شیبة در کتاب خود بابی تحت عنوان " مَنْ کَانَ لَا یَقُومُ مَعَ النَّاسِ فِی رَمَضَانَ " یعنی " کسانی که در ماه رمضان با مردم به نماز { تراویح } نمی ایستادند " باز کرده و این روایت را نیز در این باب آورده که از این طریق هم روشن می شود که ابن عمر از جمله ی کسانی بوده که اصلا نماز تراویح نمی خوانده است.(البته روایت دیگری نیز در همین باب وجود دارد دال بر این که ابن عمر اصلا نماز تراویح نمی خوانده است)

تحریف متن روایت در کتاب " شرح معانی الآثار طحاوی "

از آن جا که تحمل عبارت " أَفَتُنْصِتُ کَأَنَّکَ حِمَارٌ؟ " ( آیا مانند مانند الاغ ساکت می مانی ) برای مخالفین تلخ و سخت بوده است، این عبارت از متن روایت در کتاب " شرح معانی الآثر " طحاوی حذف شده است ! با توجه به اضافه شدن دو واسطه ی دیگر به سند اصلی که در کتاب " مصنف عبد الرزاق " موجود می باشد، احتمالا حذف این عبارت به وسیله ی این واسطه های اضافه شده ( أبو بکرة ، مؤمل ) می باشد و یا شاید هم خود طحاوی ! متن روایت تحریف شده در کتاب " شرح معانی الآثار " بدین شکل می باشد :

 

حَدَّثَنَا أَبُو بَکْرَةَ، قَالَ: ثنا مُؤَمَّلٌ، قَالَ: ثنا سُفْیَانُ، عَنْ مَنْصُورٍ، عَنْ مُجَاهِدٍ، قَالَ: قَالَ رَجُلٌ لِابْنِ عُمَرَ رَضِیَ اللهُ عَنْهُمَا: أُصَلِّی خَلْفَ الْإِمَامِ فِی رَمَضَانَ؟ فَقَالَ: «أَتَقْرَأُ الْقُرْآنَ» قَالَ: نَعَمْ , ( ......... حذف عبارت .......... ) قَالَ: صَلِّ فِی بَیْتِکَ.

شرح معانی الآثار،ج1،ص351 ط عالم الکتب























تحریف قول ابن عمر در کتاب " شرح معانی الآثار "


























نظرات  (۵)

۰۵ تیر ۹۴ ، ۰۱:۰۳ محب اهل بیت علیهم السلام
سلام عالی بود خسته نباشید..

لطفا ترجمه کنید :

قَالَ جَعْفَرُ بْنُ مُحَمَّدٍ الصَّادِقُ(ع): عُلَمَاءُ شِیعَتِنَا مُرَابِطُونَ بِالثَّغْرِ الَّذِی یَلِی إِبْلِیسُ وَ عَفَارِیتُهُ ... فَمَنِ انْتَصَبَ لِذَلِکَ مِنْ شِیعَتِنَا کَانَ أَفْضَلَ مِمَّنْ جَاهَدَ الرُّومَ وَ التُّرْکَ وَ الْخَزَرَ أَلْفَ أَلْفِ مَرَّةٍ لِأَنَّهُ یَدْفَعُ عَنْ أَدْیَانِ مُحِبِّینَا وَ ذَلِکَ یَدْفَعُ عَنْ أَبْدَانِهِمْ.

بحارالأنوار، ج 2، ص 5.

 

قَالَ جَعْفَرُ بْنُ مُحَمَّدٍ(ع) : مَنْ کَانَ هَمُّهُ فِی کَسْرِ النَّوَاصِبِ عَنِ الْمَسَاکِینِ مِنْ شِیعَتِنَا وَ یَکْشِفُ عَنْ مَخَازِیهِمْ وَ یُبَیِّنُ عَوْرَاتِهِمْ ... یَسْتَعْمِلُ بِکُلِّ حَرْفٍ مِنْ حُرُوفِ حُجَجِهِ عَلَی أَعْدَاءِ اللَّهِ أَکْثَرَ مِنْ عَدَدِ أَهْلِ الدُّنْیَا أَمْلَاکاً.

بحارالأنوار، ج 2، ص 10.

 


پاسخ:
وعلیکم السلام


علماء شیعتنا مرابطون بالثغر الذی یلی ابلیس و عفاریطه، یمنعونهم عن الخروج على ضعفاء شیعتنا و عن أن یتسلط علیهم إبلیس و شیعته و النواصب، ألا فمن إنتصب لذلک من شیعتنا کان أفضل ممن جاهد الروم و الترک و الخزر ألف ألف مرة، لأنه یدفع عن أدیان محبینا و ذلک یدفع عن أبدانهم.

علماء و دانشمندان شیعه، مرزبانانی هستند که در مرزهای اسلامی پاسداری می‌کنند که مبادا شیطان و لشکریانش به حوزه عقائدی شیعه إلقاء شبهه کنند. ... ، کسانی که خود را برای پاسخگویی به شبهات آماده کرده‌اند، ارزش‌شان هزار هزار مرتبه برتر از کسانی است که در جبهه حق علیه باطل می‌جنگند؛ زیرا اینها از دین محبان ما دفاع می‌کنند و آنها از بدن محبان ما.

===========

من کان همه فی کسر النواصب عن المساکین من شیعتنا ویکشف عن مخازیهم ویبین عوارهم ستعمل بکل حرف من حروف حججه على أعداء الله أکثر من عدد أهل الدنیا أملاکا.

هر کدام از علماء تلاش کند هیمنه این نواصب و دشمنان ما را بشکند و ذلت این‌ها را روشن کند و این‌ها را بی‌آبرو کند، خدای عالم در برابر هر حرفش به اندازه ثروت مردم کل زمین به او پاداش می‌دهد.
۰۶ تیر ۹۴ ، ۲۳:۵۲ محب اهل بیت علیهم السلام
سلام و عرض ادب وقت بخیر ؛ سوالی درمورد کتاب منهاج السنه ابن تیمیه داشتم که ایشون در کتابش میگه : بسیارى از صحابه و تابعین بغض على را در دل داشتند، او را فحش و ناسزا گفته و با او مى‌جنگیدند..
وهابیون در جواب این روایت ابن تیمیه میگن این حرف ابن تیمیه نیست بلکه ابن تیمیه حرف شیعیان رو میزنه و بعد این حرفو رد میکنه..
این جماعت گمراه همیشه برای حرفهای جاهلانه خود دروغ میگند.. میخواستم لطف کنید جواب اینارو بدید.. مگر ابن تیمیه در کتاب منهاج السنه اش از شیعیان روایت کرده؟؟؟؟؟
پاسخ:
وعلیکم السلام

این قول خود این تیمیة هست نه کسی دیگه :

فَإِنَّ کَثِیرًا مِنَ الصَّحَابَةِ وَالتَّابِعِینَ کَانُوا یُبْغِضُونَهُ وَیَسُبُّونَهُ وَیُقَاتِلُونَهُ .....
۰۸ تیر ۹۴ ، ۰۱:۰۳ محب اهل بیت علیهم السلام
لطفا ترجمه کنید : ببخشید که همش دارم بهتون زحمت میدم شرمنده!!

14690 - «وَعَنْ عَلِیِّ بْنِ أَبِی طَالِبٍ قَالَ: بَیْنَا رَسُولُ اللَّهِ - صَلَّى اللَّهُ عَلَیْهِ وَسَلَّمَ - آخِذٌ بِیَدِی وَنَحْنُ نَمْشِی فِی بَعْضِ سِکَکِ الْمَدِینَةِ إِذْ أَتَیْنَا عَلَى حَدِیقَةٍ، فَقُلْتُ: یَا رَسُولَ اللَّهِ، مَا أَحْسَنَهَا مِنْ حَدِیقَةٍ! فَقَالَ: " إِنَّ لَکَ فِی الْجَنَّةِ أَحْسَنَ مِنْهَا ". ثُمَّ مَرَرْنَا بِأُخْرَى، فَقُلْتُ: یَا رَسُولَ اللَّهِ، مَا أَحْسَنَهَا مِنْ حَدِیقَةٍ! قَالَ: " لَکَ فِی الْجَنَّةِ أَحْسَنُ مِنْهَا ". حَتَّى مَرَرْنَا بِسَبْعِ حَدَائِقَ، کُلُّ ذَلِکَ أَقُولُ: مَا أَحْسَنَهَا، وَیَقُولُ: " لَکَ فِی الْجَنَّةِ أَحْسَنُ مِنْهَا ". فَلَمَّا خَلَا لِیَ الطَّرِیقُ اعْتَنَقَنِی ثُمَّ أَجْهَشَ بَاکِیًا، قُلْتُ: یَا رَسُولَ اللَّهِ، مَا یُبْکِیکَ؟ قَالَ: " ضَغَائِنُ فِی صُدُورِ أَقْوَامٍ لَا یُبْدُونَهَا لَکَ إِلَّا مِنْ بَعْدِی ". قَالَ: قُلْتُ: یَا رَسُولَ اللَّهِ، فِی سَلَامَةٍ مِنْ دِینِی؟ قَالَ: " فِی سَلَامَةٍ مِنْ دِینِکَ».

رَوَاهُ أَبُو یَعْلَى وَالْبَزَّارُ، وَفِیهِ الْفَضْلُ بْنُ عُمَیْرَةَ، وَثَّقَهُ ابْنُ حِبَّانَ وَضَعَّفَهُ غَیْرُهُ، وَبَقِیَّةُ رِجَالِهِ ثِقَاتٌ.


پاسخ:
وعلیکم السلام

من با پیغمبر صلی اللّه علیه و آله و سلّم در بعضی از طرق مدینه راه می رفتیم؛ تا رسیدیم به باغی! من عرض کردم: ای رسول خدا! چقدر این باغ نیکو و زیباست!رسول خدا فرمود: چقدر نیکو و زیباست؟! و از برای تو ای علی در بهشت باغی است که از این باغ بهتر است! سپس آمدیم، تا رسیدیم به باغ دیگری، و من عرض کردم: ای رسول خدا، چقدر این باغ زیباست! رسول خدا فرمود: چقدر زیباست! و از برای تو یا علی در بهشت باغی است که از این باغ زیباتر است! و پس از آن آمدیم، تا رسیدیم به باغ سومی، و من عرض کردم: ای رسول خدا: چقدر این باغ نیکو و خوب است! رسول خدا فرمود: از برای تو در بهشت باغ بهتر و خوب تری هست! باری ما همینطور می آمدیم تا بر هفت باغ عبور کردیم؛ و به هر باغی که می رسیدیم من عرض کردم: ای رسول خدا! چقدر این باغ نیکوست! و رسول خدا می فرمود: در بهشت برای تو باغی بهتر و خوبتر است! و چون رسیدیم به راهی که کسی در آن نبود، و رفت و آمد نبود؛ رسول خدا دست های خود را بر گردن من افکند؛ و صدای های های به گریه بلند کرد؛ من عرض کردم: ای رسول خدا علت گریه ی شما چیست؟ فرمود: کینه هائی است از تو که در سینه ی گروه و اقوامی موجود است؛ و آنها را آشکارا نمی کنند مگر بعد از من. من عرض کردم: آیا در آن صورت بروز کینه ها و فتنه ها دین من سالم خواهد بود؟! فرمود: آری! در آن صورت دین تو سالم خواهد بود.
۰۸ تیر ۹۴ ، ۰۱:۳۶ محب اهل بیت علیهم السلام
ممنون برادر ممنون خدا خیرت بده یا علی
۰۸ تیر ۹۴ ، ۱۸:۱۰ محب اهل بیت علیهم السلام
آیا در منابع اهل سنت راست است که قتیله همسر پیامبر با عکرمه ازدواج کرد و مرتد شد؟؟؟ لطفا در این مورد یک مقاله درست کنید یا فعلا یک جواب مختصر در این مورد از منابع اهل سنت در اختیارم بزارید.. ممنون
پاسخ:
بله وجود داره :

http://www.room-alghadeer.net/vb/showthread.php?t=17378

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
Flag Counter