حقانیت شیعه و رد شبهات

نقد وهابیت و اهل سنت | نقد آیین زرتشتی و باستان گرایان | نقد مسیحیت | وبلاگ شخصی فرشید شرفی

حقانیت شیعه و رد شبهات

نقد وهابیت و اهل سنت | نقد آیین زرتشتی و باستان گرایان | نقد مسیحیت | وبلاگ شخصی فرشید شرفی

حقانیت شیعه و رد شبهات

فرشید شرفی | پژوهشگر قرآن، حدیث، کلام و ادیان و مذاهب

* به علت کمبود وقت از ترجمه ی متون درخواستی جدا معذوریم

* شبهات و سوالات علمی خود را در قسمت نظرات ارسال کنید تا در صف سوالات قرار گرفته و به آن پاسخ داده شود (به سؤالات تکراری به هیچ وجه پاسخ داده نمی شود)

* برای دسترسی آسان به موضوعات مورد نظرتان، از قسمت " طبقه بندی موضوعی " استفاده کنید

* در صورت خرابی و یا لود نشدن تصاویر و مطالب به ما اطلاع دهید

* نقل و درج مطالب موجود در وبلاگ به نام شخص یا مؤسسه ای خاص در هر تارنمای اینترنتی و غیر از آن شرعا حرام می باشد (نقل همراه با ذکر منبع یا بدون اشاره به شخص و مؤسسه ای خاص جایز می باشد)

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
آخرین نظرات



محمد نجیب المطیعی (از سلفیون معاصر) : البانی در هیچ چیز از علم حتی حدیث قابل اعتماد نیست !



وهابیون و سلفی ها گذشته از آن که در تکفیر و تفسیق فرق و مذاهب اسلامی پیشتاز هستند، ید طولایی در تکفیر و تفسیق و تحقیر هم کیشان خود نیز دارند.یکی از این نمونه ها، نظر محمد نجیب المطیعی در مورد البانی است.

سمعت من شیخنا المطیعی ان الالبانی لایعتمد علیه فی شی من العلم ولاحتى فی الحدیث وهذا ما ادین الله به .....

نهی الصحبة عن النزول بالرکبة،ص7و8 ط دار الکتاب العربی

{ ابو اسحاق الحوینی می گوید} از شیخ و استادم مطیعی شنیدم که البانی در هیچ چیز از علم حتی در حدیث بر او اعتماد نمی شود و این چیزی است که خدا او را با آن خوار ساخته است .....

ترجمه ی محمد نجیب المطیعی :

محمد نجیب المطیعی از اساتید و شیوخ ابو اسحاق الحوینی (از سلفیون مشهور) می باشد که ریاست بخش علوم حدیث دانشگاه ام رمان را نیز عهده دار بوده و از بسیاری از علمای مشهور مخالفین از جمله محمد حبیب الله الشنقیطی نیز اجازه نامه دریافت کرده است.

ظاهرا مخالفین شیعه بهتر است اوضاع و احوال بین خودشان را سر و سامان بدهند و سپس بر شیعه اشکال کنند !






















موافقین ۲ مخالفین ۰ ۹۴/۰۳/۱۵
فرشید شرفی | Farshid Sharafi

نظرات  (۵)

۱۵ خرداد ۹۴ ، ۰۳:۰۸ محب اهل بیت علیهم السلام
باسلام خسته نباشی برادر لطفا این روایات رو ترجنه کن ممنون :
الروایات الدالّة على التحریف ضعاف

قال السیّد الخوئی : [لو قیل : ] إنّ الروایات المتواترة عن أهل البیت ( ع ) قد دلّت على تحریف القرآن فلا بدّ من القول به .

والجواب : أنّ هذه الروایات لا دلالة فیها على وقوع التحریف فی القرآن بالمعنى المتنازع فیه .

وتوضیح ذلک : أنّ کثیراً من الروایات ، وإن کانت ضعیفة السند ، فإنّ جملة منها نقلت من کتاب أحمد بن محمد السیاری ، الذی اتّفق علماء الرجال على فساد مذهبه ، وأنّه یقول بالتناسخ ، ومن علی بن أحمد الکوفی الذی ذکر علماء الرجال أنّه کذّاب ، وأنّه فاسد المذهب ، إلّا أنّ کثرة الروایات تورث القطع بصدور بعضها عن المعصومین ( ع ) ولا أقل من الإطمئنان بذلک ، وفیها ما روی بطریق معتبر فلا حاجة بنا إلى التکلّم فی سند کلّ روایة بخصوصها .

إلى أن قال : وحاصل ما تقدّم أنّ وجود الزیادات فی مصحف علی ( ع ) وإن کان صحیحاً ، إلّا أنّ هذه الزیادات لیست من القرآن ، وممّا أمر رسول الله ( ص ) بتبلیغه إلى الأمّة ، فإنّ الالتزام بزیادة مصحفه بهذا النوع من الزیادة قول بلا دلیل ، مضافاً إلى أنّه باطل قطعاً . ویدلّ على بطلانه جمیع ما تقدّم من الأدلّة القاطعة على عدم التحریف فی القرآن . البیان فی تفسیر القرآن : 225 .

قال العلّامة البلاغی : إنّ القسم الوافر من الروایات ترجع أسانیده إلى بضعة أنفار وقد وصف علماء الرجال کلاًّ منهم بأنّه :

1 - إمّا ضعیف الحدیث ، فاسد المذهب ، مجفوّ الروایة .


2 - وإمّا أنّه مضطرب الحدیث والمذهب یعرف حدیثه وینکر ، ویروی عن الضعفاء .

3 - وإمّا بأنّه کذّاب متّهم لا أستحلّ أن أروی من تفسیره حدیثاً واحداً ، وأنّه معروف بالوقف ، وأشدّ الناس عداوة للرضا ( ع ) .

4 - وإمّا بأنّه کان غالیاً کذّاباً .

5 - وإمّا بأنّه ضعیف لا یلتفت إلیه ، ولا یعوّل علیه ومن الکذّابین .

6 - وإمّا بأنّه فاسد الروایة یرمى بالغلوّ .

ومن الواضح أنّ أمثال هؤلاء لا تجدی کثرتهم شیئاً ، هذه حال المسانید ، وأمّا أکثر المراسیل ، فمأخوذة من تلک المسانید . آلاء الرحمن : 26 .

پاسخ:
وعلیکم السلام

روایات دلالت کننده ی بر تحریف ،ضعیف هستند.

آیت الله خوئی : اگر بگویند روایات متواتر از اهل بیت دلالت بر تحریف دارند و ما باید به آن اعتقاد داشته باشیم ...

جواب این است که : این روایات دال بر تحریف به معنای مورد تنازع نیستند.

توضیح آن که : بسیاری از این روایات هرچند که ضعیف السند هستند از کتاب احمد بن محمد سیاری نقل شده اند که علمای رجال بر فساد مذهب او اجماع دارند و او قائل به تناسخ بوده است و همچنین از علی بن احمد کوفی نقل شده اند که علمای رجال گفته اند او کذاب بوده است و فاسد المذهب. الا این که کثرت روایات باعث اطمینان به صدور بعضی از آن ها از معصومین و یا لا اقل اطمینان نسبت به آن می شود و در آن روایاتی است که به طریق معتبر نقل شده و نیازی نیست در مورد هر روایت به صورت خاص بحث کنیم.

تا جایی که گفته است : و حاصل آن چه که گذشت که وجود زیادات در مصحف امیرالمومنین هرچند که صحیح است اما این زیادات از قرآن نیست و از چیزهایی است که پیامبر امر به تبلیغ آن در بین امت کرده است پس قول به زیاده داشتن مصحف امیرالمومنین بدون دلیل و باطل است و تمامی ادله ی قاطع در عدم تحریف قرآن بر بطلان آن دلالت دارد.

علامه بلاغی : بسیاری از روایات مربوط به تحریف به افرادی بر می گردد که علمای رجال آن ها را اینگونه توصیف کرده اند :

1. ضعیف الحدیث ، فاسد المذهب ، مجفوّ الروایة.

2. مضطرب الحدیث والمذهب یعرف حدیثه وینکر ، ویروی عن الضعفاء.

3. کذّاب متّهم لا أستحلّ أن أروی من تفسیره حدیثاً واحداً ، وأنّه معروف بالوقف ، وأشدّ الناس عداوة للرضا.

4. کان غالیاً کذّاباً.

5. ضعیف لا یلتفت إلیه ، ولا یعوّل علیه ومن الکذّابین.

6. فاسد الروایة یرمى بالغلوّ.

واضح است که کثرت روایات چنین افرادی مهم نیست و این حال اسانید این روایات است و اکثر مراسیل هم برگرفته از این سند ها هستند.
۱۷ خرداد ۹۴ ، ۱۹:۲۰ محب اهل بیت علیهم السلام
باسلام. ببخشید اخبار آحاد یعنی چی؟؟ کلینی در کافی بابی تحت نام باب النوادر دارد میشه درمورد این باب کمی توضیح دهید .....
و کلمه شاذ یعنی چی؟؟؟

لطفا به این سوالات پاسخ دهید.. ممنون برادر
پاسخ:
سلام علیکم

اخبار و روایات واحد اخباری هستند که متواتر نباشند و این خبر ها صرفا ظن ایجاد می کنند و نه یقین.

در مورد باب نوادر هم از اسمش پیداست که بسیاری از روایاتی که در این باب اومدن از روایاتی هستند که از اخبار نادر بوده اند.

" شاذ " هم در مقابل خبر مشهور هست که وقتی خبری با سند صحیح مخالف خبر مشهور باشه، به اون شاذ میگن و از نظر بسیاری از از علماء خبر شاذ بهش عمل نمیشه و ترک میشه.
۱۸ خرداد ۹۴ ، ۱۸:۰۹ محب اهل بیت علیهم السلام
خیلی ممنون از پاسخ گویی به موقع خدا خیرتون بده..
اگر زحمتی نیست این روایت رو هم ترجمه کنید..
(فصل) وأما عدد حروفه وأجزائه فروى سلام أبو محمد الحمانی أن الحجاج بن یوسف جمع القراء والحفاظ والکتاب، فقال: أخبرونی عن القرآن کله کم من حرف هو؟. قال: وکنت فیهم، فحسبنا فأجمعنا على أن القرآن ثلاثمائة ألف حرف وأربعون ألف حرف وسبعمائة حرف وأربعون حرفا..
تفسیر قرطبی ج 1 ص 64 .


پاسخ:
خواهش می کنم

و اما تعداد حرف ها و اجزای قرآن، سلام ابومحمد حمانی روایت کرده است که حجاج بن یوسف کاتبان و حفاظ و قاریان را جمع کرد و گفت : به من بگویید قرآن چند حرف است؟ ابو محمد حمانی می گوید در بین آن ها بودم و حساب کردیم و بر این اجماع کردیم که قرآن سیصد و چهل هزار و هفتصد و چهل حرف است ...
۱۸ خرداد ۹۴ ، ۱۸:۳۰ محب اهل بیت علیهم السلام
عالی بود ممنون برادر...

۱۸ خرداد ۹۴ ، ۱۸:۳۲ محب اهل بیت علیهم السلام
لطفا روایتی را که البانی در کتابش گفته حضرت مهدی زنده است رو هم یک پست درموردش درست کنید... چند روز پیش تو برنامه شبکه ولایت حضرت استاد قزوینی داشت از کتاب نشون میداد...

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
Flag Counter