حقانیت شیعه و رد شبهات

نقد وهابیت و اهل سنت | نقد آیین زرتشتی و باستان گرایان | نقد مسیحیت | وبلاگ شخصی فرشید شرفی

حقانیت شیعه و رد شبهات

نقد وهابیت و اهل سنت | نقد آیین زرتشتی و باستان گرایان | نقد مسیحیت | وبلاگ شخصی فرشید شرفی

حقانیت شیعه و رد شبهات

فرشید شرفی | پژوهشگر قرآن، حدیث، کلام و ادیان و مذاهب

* به علت کمبود وقت از ترجمه ی متون درخواستی جدا معذوریم

* شبهات و سوالات علمی خود را در قسمت نظرات ارسال کنید تا در صف سوالات قرار گرفته و به آن پاسخ داده شود (به سؤالات تکراری به هیچ وجه پاسخ داده نمی شود)

* برای دسترسی آسان به موضوعات مورد نظرتان، از قسمت " طبقه بندی موضوعی " استفاده کنید

* در صورت خرابی و یا لود نشدن تصاویر و مطالب به ما اطلاع دهید

* نقل و درج مطالب موجود در وبلاگ به نام شخص یا مؤسسه ای خاص در هر تارنمای اینترنتی و غیر از آن شرعا حرام می باشد (نقل همراه با ذکر منبع یا بدون اشاره به شخص و مؤسسه ای خاص جایز می باشد)

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
آخرین نظرات

 

 

فقیه شافعی که خود را از نسل امام زمان (عج) می دانست

 

یکی از مسائل اختلافی بین شیعیان و مخالفین شیعه در بحث مهدویت، حی و حاضر بودن امام زمان (عج) می باشد که مخالفین قائل بر این هستند که حضرت مهدی (عج) متولد نشده است و در آخر الزمان متولد خواهد شد.این ادعا در حالی صورت می گیرد.همچنین یکی از ادعاهای دیگر مرتبط با این بحث، ادعای عقیم بودن امام حسن عسکری علیه السلام است که برخی از مخالفین شیعه برای شبهه اندازی در بحث مهدویت می گویند امام حسن عسکری علیه السلام عقیم بودند و صاحب فرزندی نشدند.این ادعای باطل در حالی صورت می گیرد که بسیاری از علمای اهل سنت در طول تاریخ (بیش از صد نفر) بر ولادت فرزند امام حسن عسکری (ع) تصریح کرده اند و کار تا جایی پیش رفته که حتی یکی از فقهای بزرگ شافعی مذهب ادعا کرده که از نسل فرزند امام حسن عسکری می باشد !

وفیها الشیخ تقی الدّین أبو بکر بن محمد بن عبد المؤمن بن حریز بن معلى بن موسى بن حریز بن سعید بن داود بن قاسم بن علی بن علوی بن ناشی بن جوهر بن علی بن أبی القاسم بن سالم بن عبد الله بن عمر بن موسى بن یحیى بن علی الأصغر بن محمد المتّقی بن حسن العسکری بن علی بن محمد الجواد بن علی الرّضا بن موسى الکاظم بن جعفر الصّادق بن محمد الباقر بن علی زین العابدین بن الحسین الشهید بن أمیر المؤمنین علی بن أبی طالب الحصنی، نسبة إلى الحصن قریة من قرى حوران ثم الدمشقی الفقیه الشافعی.

شذرات الذهب فی اخبار من ذهب،ج9،ص273 ط دار ابن کثیر

 

همانطور که در قسمت مشخص شده ملاحظه می فرمایید، این عالم و فقیه شافعی مذهب را از نسل محمد بن الحسن العسکری دانسته اند.حداقل چیزی که با این مطلب باطل می شود آناست که امام حسن عسکری (ع) صاحب فرزند بوده اند و این مطلبی است مسلم و قطعی و کسی هم به آن اعتراضی نکرده است.

جایگاه این فقیه شافعی در نزد اهل سنت :

أَبُو بکر بن مُحَمَّد بن عبد الْمُؤمن الإِمَام الْعَالم الربانی الزَّاهِد الْوَرع تَقِیّ الدَّین الحصنی الدِّمَشْقِی الْحُسَیْنِی .....

طبقات الشافعیة لابن قاضی شهبة،ج4،ص76 ط عالم الکتب

الشیخ أبو بکر بن محمد الحصنی : نزل به لمسجد الشیخ تقی الدین أبو بکر بن محمد بن عبد المؤمن الحصنی العبد الصالح العالم أالعلامة الورع الزاهد .....

کنوز الذهب فی تاریخ حلب،ج1،ص490 ط دار القلم

أبو بکر بن محمد بن عبد المؤمن بن حریز ابن معلى الحسینی الحصنی، تقی الدین : فقیه شافعی، عارف بالحدیث والتفسیر.

 

معجم المفسرین من صدر الإسلام وحتى العصر الحاضر،ج1،ص110 ط مؤسسة نویهض الثقافیة للتألیف والترجمة والنشر

أبو بکر بن محمد بن عبد المؤمن بن حریز ابن معلى الحصنی، الدمشقی، الشافعی، المعروف بالحصنی (تقی الدین) فقیه، محدث ولد فی الحصن ، وتوفی بدمشق فی جمادى الآخرة.

معجم المؤلفین،ج3،ص74 ط مکتبة المثنی

أبو بکر بن محمد بن عبد المؤمن بن حَرِیز بن معلَّى الحسینی الحصنی، تقیّ الدین: فقیه ورع من أهل دمشق.

الاعلام للزرکلی،ج2،ص69 ط دار العلم للملایین

جالب است بدانید که این عالم سنی شافعی مذهب ،مخالفت بسیار شدیدی هم با این تیمیة داشته است.

وحطّ على ابن تیمیّة ، وبالغ فی ذلک، وتلقى ذلک عنه الطلبة بدمشق، وثارت بسبب ذلک فتن کثیرة .....

شذرات الذهب فی اخبار من ذهب،ج9،ص274 ط دار ابن کثیر

انباء الغمر بأبناء العمر،ج3،ص374 ط المجلس الأعلى للشئون الإسلامیة - لجنة إحیاء التراث الإسلامی، مصر

 

و او ابن تیمیة را تحقیر کرد و شان او را پایین آورد و در این امر زیاده روی کرد و دانش آموزان و طلابش این را از او یاد گرفتند و به این دلیل در دمشق فتنه های زیادی به وجود آمد ...

 

 






















موافقین ۲ مخالفین ۰ ۹۴/۰۳/۱۲
فرشید شرفی | Farshid Sharafi

نظرات  (۱)

۱۳ خرداد ۹۴ ، ۲۲:۴۰ محب اهل بیت علیهم السلام

سلام برادر خسته نباشی.. با اینکه روایات در مورد تحریف قرآن از نظر شیعه و سنی غیر قابل تحریفه.. یکی از وهابی ها به این روایت کافی استناد میکنند لطفا سریع این شبهه رو بدهید.ممنون

28 - علی بن الحکم ، عن هشام بن سالم ( 2 ) ، عن أبی عبد الله ( علیه السلام ) قال : إن القرآن الذی جاء به جبرئیل ( علیه السلام ) إلى محمد ( صلى الله علیه وآله ) سبعة عشر ألف آیة ( 3 ) . تم کتاب فضل القرآن بمنه وجوده [ ویتلوه کتاب العشرة ] بسم الله الرحمن الرحیم

کافی ج 2 ص 634

 مجلسی در شرح این حدیث میگه

الحدیث الثامن و العشرون‌: موثق.

 

ولا یخفى أن هذا الخبر وکثیر من الأخبار الصحیحة صریحة فی نقص القرآن وتغییره وعندی أن الأخبار فی هذا الباب متواترة معنى ، وطرح جمیعها یوجب رفع الاعتماد عن الأخبار رأسا ، بل ظنی أن الأخبار فی هذا الباب لا یقصر عن أخبار الإمامة فکیف یثبتونها بالخبر ؟ ) . . مرآة العقول للمجلسی 12 / 525 .

نویسنده : العاملی، کتاب : الانتصار، ج 3 ص 307

 

پاسخ:
وعلیکم السلام

این روایت کافی در برخی نسخه ها سبعة آلاف اومده که با تعداد آیات قرآن به صورت تقریبی همخوانی داره و نتیجه ی تصحیف هست.نقص قرآن هم با تحریف متفاوت هست و نقص نسبت به قرآن امیرالمومنین صورت گرفته و نه نسبت به وحی الهی.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
Flag Counter