حقانیت شیعه و رد شبهات

نقد وهابیت و اهل سنت | نقد آیین زرتشتی و باستان گرایان | نقد مسیحیت | وبلاگ شخصی فرشید شرفی

حقانیت شیعه و رد شبهات

نقد وهابیت و اهل سنت | نقد آیین زرتشتی و باستان گرایان | نقد مسیحیت | وبلاگ شخصی فرشید شرفی

حقانیت شیعه و رد شبهات

فرشید شرفی | پژوهشگر قرآن، حدیث، کلام و ادیان و مذاهب

* به علت کمبود وقت از ترجمه ی متون درخواستی جدا معذوریم

* شبهات و سوالات علمی خود را در قسمت نظرات ارسال کنید تا در صف سوالات قرار گرفته و به آن پاسخ داده شود (به سؤالات تکراری به هیچ وجه پاسخ داده نمی شود)

* برای دسترسی آسان به موضوعات مورد نظرتان، از قسمت " طبقه بندی موضوعی " استفاده کنید

* در صورت خرابی و یا لود نشدن تصاویر و مطالب به ما اطلاع دهید

* نقل و درج مطالب موجود در وبلاگ به نام شخص یا مؤسسه ای خاص در هر تارنمای اینترنتی و غیر از آن شرعا حرام می باشد (نقل همراه با ذکر منبع یا بدون اشاره به شخص و مؤسسه ای خاص جایز می باشد)

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
آخرین نظرات

 

 

موسی شاهین لاشین (از علمای مخالفین) و شیر دادن عائشة به مردان بزرگسال !

 

همواره مشاهده می کنیم مخالفین شیعه با بهانه ی توهین شیعیان به عائشه ،زمینه را برای اقداماتشان علیه مکتب حقه ی اهل بیت فراهم می کنند و با این تهمت دروغ حتی فتوای تکفیر و قتل شیعیان را نیز صادر می کنند.این ادعا در شرایطی صورت می گیرد که در کتب شیعیان هیچ روایت معتبر و یا هیچ قول معتبری از علمای اعلام که در آن توهینی به عائشه شده باشد موجود نیست و برعکس وقتی ما در کتب مخالفین کمی جست و جو می کنیم،به موارد متعددی می رسیم که زبان از بیان آن ها شرم دارد ! از آن جا که برای همگان واضح شود که چه کسی واقعا به عائشه توهین می کند، ناچار به بیان این موارد هستیم و در این مطلب نیز به یکی از این اقوال می پردازیم.

موسی شاهین لاشین (از علمای بزرگ معاصر در نزد مخالفین،متوفی 1430 قمری) در شرحش بر صحیح مسلم می نویسد :

وکانت عائشه ترى ارضاع الکبیر یحرمه وارضعت غلاما فعلا وکان یدخل علیها وانکر بقیه امهات المؤمنین ذلک کما یظهر من الروایه الثانیه والثالثه عشر.

فتح المنعم شرح صحیح مسلم،ج5،ص622 ط دار الشروق

و عائشة اعتقاد داشت که رضاعه کبیر (شیر دادن به مرد بزرگسال) باعث محرمیت می شود و به یک نوجوان شیر داد و آن نوجوان بر او وارد می شد و سایر همسران پیامبر (ص) این را قبول نداشتند همانطور که از روایت دوازدهم و سیزدهم مشخص است.

ذکر چند نکته :

1. به چه دلیل عائشة اجازه می داده است تا فرد نامحرم بر او وارد شود آن هم در شرایطی که طبق روایات اشاره شده از طرف خود موسی شاهین لاشین، سایر همسران پیامبر از جمله ام المومنین ام سلمة - رض – این کار را ناپسند دانسته اند.با وجود سایر صحابه چه دلیلی بر این بوده که افراد نامحرم به عائشه مراجعه کنند ؟!

2. در متن، شیر دادن عائشة به مرد غریبه با عبارت " ارضعته " بیان شده است و بر اهل تحقیق و اهل علم واضح و روشن است که واژه ی " رضاع " چه در فقه و چه در لغت و چه در عرف ، صرفا به معنای شیر دادن به صورت مستقیم از سینه می باشد به طوری که فردی که شیر را می نوشد، سینه را لمس کند. (التقام الثدی) پس این شبهه و توجیه که فرد شیر را از کاسه و مانند آن بنوشد، از اساس باطل است.برای آگاهی بیشتر می توانید در مورد واژه ی " رضاع " و " رضع " به کتب فقهی و کتب لغت مراجعه کنید.همچنین " ابو اسحاق الحوینی " وهابی که از شاگردان البانی می باشد در طی یک توضیح کامل به شرح معنای رضاع می پردازد و معنای آن را توضیح می دهد که می توانید از طریق لینک زیر، ویدئو را مشاهده کنید :

http://www.aparat.com/v/3sEgU

 

3. همه ی همسران پیامبر (ص) در این مساله با عائشة مخالفت کرده اند و این امر نیز نشان دهنده ی شذوذ و شنیع بودن آن است.

4. یکی از شبهاتی که ممکن است مخالفین وارد کنند این است که از نظر عقلی چگونه ممکن است زنی که باردار نشده است، به مردان دیگر شیر بدهد که دو پاسخ محکم به این ادعا می دهیم :

اولا : در نزد مخالفین شیعه عقل حجت نیست و مخالفت یک حدیث یا قول عالم (که بر مبنای احادیث باشد) با عقل، دلیلی برای رد آن نیست.البانی وهابی نیز به این مطلب اشاره کرده و می گوید :

فبعد ثبوت الحدیث لا مجال لاستنکار ما تضمنه من الواقع، ولو أننا فتحنا باب الاستنکار لمجرد الاستبعاد العقلی للزم إنکار کثیر من الأحادیث الصحیحة، وهذا لیس من شأن أهل السنة والحدیث، بل هو من دأب المعتزلة وأهل الأهواء.

سلسلة الاحادیث الصحیحة،ج5،ص612 ط مکتبة المعارف

پس بعد از ثبوت حدیث جایی برای انکار مضمون آن نیست و اگر باب انکار را به مجرد استبعاد عقلی باز کنیم، مستلزم رد بسیاری از احادیث صحیح است و این از شان اهل حدیث و اهل سنت نیست بلکه روش معتزله و اهل هواست.

وقد ذهب بعض المفسرین فی العصر الحاضر إلى أن مسخ بعض الیهود قردة وخنازیر لم یکن مسخا حقیقیا بدنیا، وإنما کان مسخا خلقیا! وهذا خلاف ظاهر الآیات والأحادیث الواردة فیهم، فلا تلتفت إلى قولهم فإنهم لا حجة لهم فیه إلا الاستبعاد العقلی، المشعر بضعف الإیمان بالغیب.

سلسلة الاحادیث الصحیحة،ج1،ص194 ط المکتب الاسلامی

و بعضی از مفسرین عصر حاضر گفته اند که مسخ یهود به صورت میمون و خوک مسخ حقیقی در این دنیا نبوده است و مسح باطنی بوده است و این خلاف ظاهر آیات قرآن احادیث وارد شده در مورد آنان است پس به قول آنان توجه نمی شود و حجتی در آن نیست به جز این که به دلیل استبعاد عقلی این را گفته اند که ناشی از ضعف ایمان به غیب است.

ثانیا : بن عثیمین وهابی، صریحا این قول که زنی که باردار نباشد نمی تواند شیر بدهد را رد کرده است ! بن عثیمین می گوید :

قوله: «وغَیْرُ حُبْلَى» یعنی لو أن امرأة أرضعت طفلاً بدون حمل، وهذا یقع کثیراً فإن بعض الصبیان یبکی، فتأتی امرأة لیس فیها لبن ولم تتزوج فتلقمه ثدیها ترید أن تسکته، ومع المص تدر علیه، ویکون فیها لبن .....

الشرح الممتع على زاد المستقنع،ج13،ص440 ط دار ابن الجوزی

این قول او که " وغیر حبلی " یعنی اگر زنی بدون این که باردار شود به بچه ای شیر بدهد و این بسیار اتفاق می افتد که بعضی از بچه ها گریه می کنند و زنی که شیر ندارد و ازدواج نکرده است می آید و سینه اش را در دهان او می گذارد تا ساکتش کند و بچه سینه را می مکد و در سینه شیر جمع می شود .....

وأرکان الرَّضَاع ثَلَاثَة مرضع وَشَرطه امْرَأَة حَیَّة بلغت تسع سِنِین وَلَو بکرا على الصَّحِیح .....

جواهر العقود،ج2،ص162 ط دار الکتب العلمیة

و ارکان شیر دادن سه چیز است : اول فردی که شیر می دهد و شرطش این است که زن زنده ای باشد که به نه سال رسیده است حتی اگر باکره باشد طبق قول صحیح .....

بسیاری از فقهای اهل سنت بر این مطلب تاکید کرده اند که لازم نیست تا یک زن باردار شود و صاحب فرزند شود یا ازدواج کند تا به کودکی شیر دهد (!!!) بلکه همین که آن دختر به سن بلوغ رسیده باشد کافی است و حتی در این زمینه ادعای اجماع هم شده تا جایی که وبسایت وهابی – سلفی اسلام وب می نویسد :

بل لو ثاب لبن امرأة لم تتزوج أبداً فأرضعت به طفلاً نشر الحرمة عند جمهور أهل العلم .....

http://fatwa.islamweb.net/fatwa/index.php?page=showfatwa&Option=FatwaId&Id=27218

بلکه اگر شیر در سینه ی زنی که اصلا ازدواج نکرده جمع شود و با آن کودکی را شیر دهد در نزد جمهور علماء باعث محرمیت می شود .....

پس این شبهه ی مخالفین هم با دو پاسخ محکم رفع شد !

برای مطالعه ی ترجمه و شرح حال " موسی شاهین لاشین " و جایگاه بالای او در نزد مخالفین، می توانید از دو لینک زیر استفاده کنید :

http://shamela.ws/index.php/author/2282

http://vb.tafsir.net/tafsir21119/#.VV3v9pN8NXE

به راستی چه کسی به عائشة توهین می کند ؟! آیا اگر از یک فرد دسته چندم منتسب به تشیع چنین کلامی صادر می شد، مخالفین شیعه زمین و آسمان را به یکدیگر نمی دوختند ؟؟؟!!! ما لکم کیف تحکمون ؟؟؟

پ . ن : موضع شیعه در قبال چنین اباطیلی کاملا روشن است و شیعیان هرگز چنین مسائلی را در حق عائشة قبول نداشته و کتب شیعه نیز از این جعلیات مبراست.

 

 













موافقین ۲ مخالفین ۰ ۹۴/۰۳/۰۸
فرشید شرفی | Farshid Sharafi

نظرات  (۱)

۱۰ آذر ۹۵ ، ۰۸:۴۰ محمد انور جعفری
با سلام و عرض ارادت خالصانه نسبت به تمامی مسولین محترم سایت موسسه تحقیقاتی ولی عصر(عج) از شما صمیمانه تشکر و قدر دانی می کنم از خداوند متعال برای همه شما آرزوی سلامتی و توفیقات بیشتر دارم. سایت شما بسیار پر بار و علمی است و این فقط بخاطر حقانیت مکتب اهلبیت علیهم السلام است. هرچه آگاهی مردم بالا برود حقانیت شیعه بیشتر روشن می شود وهابیت از جهل مردم سو استفاده می کند. دست همه شمارا می بوسم موید باشید
پاسخ:
وعلیکم السلام

سلامت باشید

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
Flag Counter