حقانیت شیعه و رد شبهات

نقد وهابیت و اهل سنت | نقد آیین زرتشتی و باستان گرایان | نقد مسیحیت | وبلاگ شخصی فرشید شرفی

حقانیت شیعه و رد شبهات

نقد وهابیت و اهل سنت | نقد آیین زرتشتی و باستان گرایان | نقد مسیحیت | وبلاگ شخصی فرشید شرفی

حقانیت شیعه و رد شبهات

فرشید شرفی | پژوهشگر قرآن، حدیث، کلام و ادیان و مذاهب

* به علت کمبود وقت از ترجمه ی متون درخواستی جدا معذوریم

* شبهات و سوالات علمی خود را در قسمت نظرات ارسال کنید تا در صف سوالات قرار گرفته و به آن پاسخ داده شود (به سؤالات تکراری به هیچ وجه پاسخ داده نمی شود)

* برای دسترسی آسان به موضوعات مورد نظرتان، از قسمت " طبقه بندی موضوعی " استفاده کنید

* در صورت خرابی و یا لود نشدن تصاویر و مطالب به ما اطلاع دهید

* نقل و درج مطالب موجود در وبلاگ به نام شخص یا مؤسسه ای خاص در هر تارنمای اینترنتی و غیر از آن شرعا حرام می باشد (نقل همراه با ذکر منبع یا بدون اشاره به شخص و مؤسسه ای خاص جایز می باشد)

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
آخرین نظرات



زهری (از علمای بزرگ اهل سنت) : برخی از علمای اهل سنت حاصل عمل نامشروع (زنا) هستند !!!

این مطلب را بدون مقدمه تقدیم می کنیم به آن دسته از وهابیون و نواصب که مدام به شیعیان و محبین اهل بیت تهمت های رکیک می زنند :

حَدَّثَنَا وَکِیعٌ، حَدَّثَنَا سُفْیَانُ، عَنْ بُرْدٍ أَبِی الْعَلَاءِ، عَنِ الزُّهْرِیِّ، قَالَ: کَانَ أَئِمَّةٌ مِنْ ذَلِکَ الْعَمَلِ یَعْنِی مِنْ أَوْلَادِ الزِّنَا.

مصنف ابن ابی شیبة،ج4،ص315،ر6142 ط دار القبلة

المحلی لابن حزم،ج4،ص113 ط المنیریة

زهری (از علمای بزرگ اهل سنت) می گوید : برخی از علماء حاصل آن عمل بودند یعنی زنازاده بودند.

سند این قول تا زهری صحیح است. (نکته ی قابل توجه این که این قول زهری در بابی تحت عنوان " کسانی که امامت ولد الزنا را جایز دانسته اند" آمده است)

اکنون مخالفین شیعه بهتر نیست به جای تهمت زدن به شیعیان ، کمی در احوالات و اوضاع علمای خود تحقیق کنند؟!
























موافقین ۲ مخالفین ۰ ۹۴/۰۲/۰۹
فرشید شرفی | Farshid Sharafi

نظرات  (۹)

۱۰ ارديبهشت ۹۴ ، ۱۱:۵۸ محب اهل بیت علیهم السلام
سلام آیا این گفته صحیح است؟؟؟

امام خمینی:
عمل خلیفه دوم عمل اسلام و نقس اسلام و عمل پیغمبر بوده.
صحیفه امام خمینی،جلد4،صفحه325 و جلد11 صفحه249
پاسخ:
وعلیکم السلام

در این قول تدلیس و فریب و تدلیس صورت گرفته و قول اصلی امام خمینی رحمة الله علیه به این شکل است :

میگویند که ما میخواهیم که یک مملکتی باشد دموکراسی باشد. شما حساب بکنید که، ببینید که اسلام (ما حساب صدر اسلام را می خواهیم بکنیم که متن اسلام است خود اسلام و متن اسلام است) بینیم که آیا این حکومت اسلام و این رژیم اسلام، یک رژیم دموکراسی بوده است؟ یا یک رژیم قلدری و استبداد بوده؟ شما این قصه هائی را که تاریخ نقل کرده است، این قصه ها زیادند اما حالا یکی دو تا قصه اش، این قصه هائی را که تاریخ نقل کرده شبیه این را در یکی از ممالک که درجه اول از دموکراسی را دارد بیاورید بعد بگوئید که این بهتر از آن. یک قصه مال رسول خدا صل الله علیه وآله وسلم (قصه هاست منتهی حالا من یکیش را می گویم). یک قصه مال حضرت امیر شلام الله علیه، یک قصه هم مال عمر. وقتی که عمر می خواست برود به مصر برا ی اینکه فتح کرده بودند مصر را و قدرتمند شده بود اسلام، همه جا را گرفته بودند، میخواست وارد بشود به مصر، یک شتر بود و خودش بود و یکی هم همراهش، سوار این شتر یکیشان می نشست و آن یکی جلویش می گرفت و می برد، آن که خسته می شد (قسمت کرده بودند) این سوار می شد. انوقتی که وارد(به حسب تاریخ) مصر شدند، نوبت آن غلام بود که سوار باشد و آقای خلیفه جلو شترش را گرفته بود و داشت می بردش که مردم مصر آمده بودند به استقبال. خلیفه عبارت از این بود. ما عمر را قبول نداریم اما این عمل، عمل اسلامی آن وقت بوده یعنی نقش اسلام بوده است ولو خودش یک آدمی بوده که ما نپذیرفتیم او را، اما عملی که کرده است این عملی بوده که نقش اسلام این بوده یعنی پیغمبر هم این صورت بود. یعنی پیغمبر هم سوار یک الاغی می شده یک کسی هم پشتش می نشسته و مساله برایش می گفته، آن را تعلیمش می کرده، آن پشت سری را تعلیمش می کرده.


lib.eshia.ir/50080/3/9

* دقیقا مثل این میماند که یک عالم شیعه بگوید ما عمر را قبول نداریم اما مثلا عمر یک بار صدقه داده است ! آیا این جنایات و اقدامات خلاف دین عمر را تطهیر میکند ؟!

* بر فرض ما می گوییم مثلا در آمریکا بسیاری از صهیونست ها (به هر دلیلی) صاحب برخی از مراکز خیریه هستند.نفس این عمل یک عمل اسلامی و پسندیده است اما این خباثت و جنایت و انحراف صهیونیسم را تطهیر نمی کند.
۱۰ ارديبهشت ۹۴ ، ۱۹:۰۰ محب اهل بیت علیهم السلام
ببخشید ولی من اصلا متوجه نشدم!!
یعنی نتونستم جواب سوالمو بگیرم (قانع نشدم) شاید مخالفین شیعه این استدلالات رو قبول نکنند اگر میشه بیشتر توضیح بدهید که منظور امام چی بوده؟؟؟ و آیا در همین صحیفه امام (ره) نکته ای دیگر هم وجود دارد که امام خلفا رو غاصب و خیانت کار خطاب کرده باشه..؟
پاسخ:
امام - رض - اصلا عمر رو مدح نکردن و همونجا هم اشاره کردن که ما عمر رو اصلا قبول نداریم.برای اثبات خباثت غاصبین خلافت کتاب "کشف الاسرار" امام خمینی کفایت میکنه.
۱۰ ارديبهشت ۹۴ ، ۱۹:۲۲ محب اهل بیت علیهم السلام
اون قسمتی که امام فرموده : " ما عمر رو اصلا قبول نداریم "

میشه زحمت بکشید این قسمت رو با متن عربی (بدون ترجمه صحیفه امام) مطرح کنید؟؟
پاسخ:
در متنی که بنده برای شما قرار دادم از صحیفه ی امام خود امام این رو فرمودن و اصل صحیفه ی امام هم به فارسی هست و نه عربی.


۱۰ ارديبهشت ۹۴ ، ۱۹:۴۸ محب اهل بیت علیهم السلام
پس بی زحمت جلد و صحفه این متن رو هم بفرماید.. ممنون یا علی
پاسخ:
لطفا در اصل پاسخ دقت بفرمایید.لینک قرار داده شده !
۱۰ ارديبهشت ۹۴ ، ۲۲:۱۴ محب اهل بیت علیهم السلام
بله پیدا کردم معذرت میخوام که در لینکی که داده بودید رو کامل نخوندم..
ممنونم.. سوال آخر اینکه : آیا این حرفا حرفای امام خمینی (رض) بوده؟؟
پاسخ:
خواهش میکنم | سخن امام خمینی همون چیزی هست که در متن اومده و نه چیزی که مخالفین ادعا کرده اند.مخالفین اگر جرات دارند کتاب کشف الاسرار امام خمینی - رض - را نیز اینگونه پخش کنند!
۱۰ ارديبهشت ۹۴ ، ۲۲:۳۵ محب اهل بیت علیهم السلام
لطفا این روایت بخاری رو هم ترجمه کنید خیلی ممنون از زحماتتون :

3062 - حَدَّثَنَا أَبُو الیَمَانِ، أَخْبَرَنَا شُعَیْبٌ، عَنِ الزُّهْرِیِّ، ح وحَدَّثَنِی مَحْمُودُ بْنُ غَیْلاَنَ، حَدَّثَنَا عَبْدُ الرَّزَّاقِ، أَخْبَرَنَا مَعْمَرٌ، عَنِ الزُّهْرِیِّ، عَنِ ابْنِ المُسَیِّبِ، عَنْ أَبِی هُرَیْرَةَ رَضِیَ اللَّهُ عَنْهُ، قَالَ: شَهِدْنَا مَعَ رَسُولِ اللَّهِ صَلَّى اللهُ عَلَیْهِ وَسَلَّمَ، فَقَالَ لِرَجُلٍ مِمَّنْ یَدَّعِی الإِسْلاَمَ: «هَذَا مِنْ أَهْلِ النَّارِ»، فَلَمَّا حَضَرَ القِتَالُ قَاتَلَ الرَّجُلُ قِتَالًا شَدِیدًا فَأَصَابَتْهُ جِرَاحَةٌ، فَقِیلَ: یَا رَسُولَ اللَّهِ، الَّذِی قُلْتَ لَهُ إِنَّهُ مِنْ أَهْلِ النَّارِ، فَإِنَّهُ قَدْ قَاتَلَ الیَوْمَ قِتَالًا شَدِیدًا وَقَدْ مَاتَ، فَقَالَ النَّبِیُّ صَلَّى اللهُ عَلَیْهِ وَسَلَّمَ: «إِلَى النَّارِ»، قَالَ: فَکَادَ بَعْضُ النَّاسِ أَنْ یَرْتَابَ، فَبَیْنَمَا هُمْ عَلَى ذَلِکَ، إِذْ قِیلَ: إِنَّهُ لَمْ یَمُتْ، وَلَکِنَّ بِهِ جِرَاحًا شَدِیدًا، فَلَمَّا کَانَ مِنَ اللَّیْلِ لَمْ یَصْبِرْ عَلَى الجِرَاحِ فَقَتَلَ نَفْسَهُ، فَأُخْبِرَ النَّبِیُّ صَلَّى اللهُ عَلَیْهِ وَسَلَّمَ بِذَلِکَ، فَقَالَ: «اللَّهُ أَکْبَرُ، أَشْهَدُ أَنِّی عَبْدُ اللَّهِ وَرَسُولُهُ»، ثُمَّ أَمَرَ بِلاَلًا فَنَادَى بِالنَّاسِ: «إِنَّهُ لاَ یَدْخُلُ الجَنَّةَ إِلَّا نَفْسٌ مُسْلِمَةٌ، وَإِنَّ اللَّهَ لَیُؤَیِّدُ هَذَا الدِّینَ بِالرَّجُلِ الفَاجِرِ»


پاسخ:
ابوهریرة : با رسول الله بودیم  که به شخصی که ادعای اسلام داشت گفت این شخص اهل آتش است.هنگامی که آن شخص در جنگ حاضر شد شدیدا جنگید و زخمی شد و آسیب دید و گفته شد : ای رسول خدا، کی که گفتی او از اهل آتش است امروز شدیدا جنگید و مرد.پس پیامبر گفت او به جهنم رفت.نزدیک بود بعضی از مردم به شک بیفتند تا اینکه گفته شد : او نمرد اما شدیدا زخمی شد و شب هنگام بر جراحتش صبر نکرد و خودش را کشت.پیامر به این خبر داد و گفت الله اکبر، شهادت می دهم که من بنده ی خدا و رسول او هستم.سپس به بلال دستور داد و او ندا داد که جز مسلمان کسی وارد بهشت نمی شود و خداوند این دین را با شخص فاجر تایید می کند.
۱۰ ارديبهشت ۹۴ ، ۲۳:۲۳ محب اهل بیت علیهم السلام
ممنون برادر. اجرتان با مولا امیرالمومنین علیهم السلام
پاسخ:
خواهش میکنم.
۱۱ ارديبهشت ۹۴ ، ۱۹:۰۴ محب اهل بیت علیهم السلام
با سلام.
ببخشید این توهین هایی که در صحیح بخاری به پیامبر (ص) وجود دارد مثل :
پیامبری که بیسواد بود ، پیامبری که فراموش کار بود ، پیامبری که ایستاده بول میکرد!! ، پیامبری که مشرک زاده بود ، پیامبری که نماز صبحش قضا می‌شد ، پیامبری که سحر و جادو میشد و...

آیا علمای اهل سنت اینها رو هم قبول دارند؟؟؟ آخه من با چند نفر از سنی ها درمورد همین روایات بحث داشتم ولی متاسفانه آنها این روایات رو قبول کردند نمیدونم در قیامت هم جوابی برای آقا رسول الله خواهند داشت!!! (خدا لعنتشون کنه)
و توجیحشون هم این بود که میگن ما برای این روایات کتابهای شرح داریم مثل فتح الباری و عمدة القاری.. میخواستم ازتون بپرسم آیا در شرح این روایات توهین آمیز علمای اهل سنت چی نوشتند؟؟؟؟
و سوال آخرم اینکه آیا علمای اهل سنت امروزی هم این روایات رو قبول دارند؟؟؟؟؟؟
پاسخ:
سلام علیکم ورحمة الله

ما آرزومون این هست در درجه ی اول که هرکس با تحقیق و کار علمی به این نتیجه برسه که این احادیث ساخته و پرداخته ی دشمنان اسلام و خاصتا بنی امیه هست تا دشمنان اسلام بر مبنای این روایات دروغین فیلم نسازن و اهانت نکنن.

اگر کی بگه که ما کتاب شرح داریم (!!!) آیا کسی توهین به پیامبر رو شرح میده ؟؟!! در مورد شرح ها هم باید خدمتتون عرض کنم که علمای مخالفین به توجیه و تاویل این نوع روایات روی آوردن و از معنای اصلی اون به نوعی فرار کردن.

اما در اون طرف قضیه برخی از علمای اهل سنت (بیشتر در بین معاصرین و اون هم تعداد کم) بوده اند و هستند که بر خلاف اجماع و منهج رایج در بین اهل سنت رفتار کرده اند و این احادیث رو رد کرده اند و البته همین افراد از وهابیون و برخی متعصبین خیلی هم فحش خورده اند !!! نمونه ای از افراد معتدل که با تحقیق و کار علمی خیلی از مطالب اینچنینی رو رد کرده اند و بر این نوع از روایات انتقاد کرده اند " حسن السقاف " و غماری هستند که البته برخی از کتبشون در الازهر هم تدریس میشه و در بین معاصرین الازهر هم هستند چنین افرادی.

احسنت به شما استاد💛

پاسخ:
تشکر

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
Flag Counter