حقانیت شیعه و رد شبهات

نقد وهابیت و اهل سنت | نقد آیین زرتشتی و باستان گرایان | نقد مسیحیت | وبلاگ شخصی فرشید شرفی

حقانیت شیعه و رد شبهات

نقد وهابیت و اهل سنت | نقد آیین زرتشتی و باستان گرایان | نقد مسیحیت | وبلاگ شخصی فرشید شرفی

حقانیت شیعه و رد شبهات

فرشید شرفی | پژوهشگر قرآن، حدیث، کلام و ادیان و مذاهب

* به علت کمبود وقت از ترجمه ی متون درخواستی جدا معذوریم

* شبهات و سوالات علمی خود را در قسمت نظرات ارسال کنید تا در صف سوالات قرار گرفته و به آن پاسخ داده شود (به سؤالات تکراری به هیچ وجه پاسخ داده نمی شود)

* برای دسترسی آسان به موضوعات مورد نظرتان، از قسمت " طبقه بندی موضوعی " استفاده کنید

* در صورت خرابی و یا لود نشدن تصاویر و مطالب به ما اطلاع دهید

* نقل و درج مطالب موجود در وبلاگ به نام شخص یا مؤسسه ای خاص در هر تارنمای اینترنتی و غیر از آن شرعا حرام می باشد (نقل همراه با ذکر منبع یا بدون اشاره به شخص و مؤسسه ای خاص جایز می باشد)

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
آخرین نظرات

 

 

علاء الدین حصکفی حنفی (از علمای مشهور حنفی مذهب) : بعد از قرآن، ابوحنیفه از بزرگ ترین معجزات پیامبر (ص) است! / حضرت عیسی بر مبنای مذهب ابوحنیفه حکم می کند! / اجر ابوحنیفه مانند اجر ابوبکر است!


مخالفین شیعه همواره بر شیعه اشکال می کنند که شیعیان در مورد معصومین و اهل بیت غلو می کنند حال آن که شیعه چیزی جز حق و حقیقت در مورد اهل بیت نمی گوید و این اتفاقا مخالفین شیعه هستند که حتی در مورد علمای خود نیز غلو های عجیب و غریب می کنند.یکی از این موارد، غلو برخی از علمای حنفی مذهب در مورد ابوحنیفه است که در این مطلب به بیان یکی از نمونه ها می پردازیم.

علاء الدین حصکفی حنفی از فقهای مشهور و بزرگ حنفی مذهب است که در مورد ابوحنیفه می نویسد :

والحاصل أن أبا حنیفة النعمان من أعظم معجزات المصطفى صلى الله علیه وسلم بعد القرآن، وحسبک من مناقبه اشتهار مذهبه، ما قال قولا الا أخذ به إمام من الائمة الاعلام، وقد جعل الله الحکم لاصحابه وأتباعه من زمنه الى هذه الایام، الى أن یحکم بمذهبه عیسى علیه السلام، وهذا یدل على أمر عظیم اختص به من بین سائر العلماء العظام، کیف لا وهو کالصدیق رضی الله عنه، له أجره من دوَّن الفقه وألَّفه وفرع أحکامه على أصوله العظام، الى یوم الحشر والقیام.


الدر المختار شرح تنویر الأبصار وجامع البحار،ص13و14 ط دار الکتب العلمیة

و نتیجه آن که ابوحنیفه بعد از قرآن از بزرگ ترین معجزات پیامبر (ص) است و از مناقبش شهرت مذهبش برای تو کافی است.او سخنی نگفت مگر آن که امامی از ائمه ی بزرگ آن را اخذ کرد و خداوند حکم را برای اصحاب و اتباع او از زمان خودش تا این ایام قرار داده است تا زمانی که عیسی بر مبنای مذهب او حکم کند و این دلالت بر امر عظیمی می کند که خداوند از بین علماء به او اختصاص داده است و چگونه اینطور نباشد در حالی که او مانند ابوبکر است و صاحب اجر است و اجر کسی را دارد که فقه را تدوین کرده است و تالیف کرده است و احکام فقهی را تدوین کرد تا روز قیامت.

آیا به راستی این کلام در مورد ابوحنیفه غلو به حساب نمی آید ؟ آیا فقط کلام شیعه در مورد اهل بیت پیامبر (ص) غلو به حساب می آید ؟! آیا اگر یکی از علمای شیعه در مورد عالم شیعه ی دیگر بگوید که او از معجزات پیامبر است،مخالفین این را غلو نمی خوانند و چنین کلامی را به استهزاء نمی گیرند ؟! جالب آن که علاء الدین حصکفی در مورد مناقب ابوحنیفه به این امر استدلال می کند که تعداد اتباع ابوحنیفه بالاست و مذهب او مشهور است ! اگر علاء الدین حصکفی امروز زنده می بود و می دید که دین مسیحیت از جهت شهرت و از جهت تعداد بر سایر اعتقادات غلبه دارد باز هم چنین استدلالی می کرد یا خیر ؟!

 

 












موافقین ۲ مخالفین ۰ ۹۴/۰۱/۲۵
فرشید شرفی | Farshid Sharafi

نظرات  (۱)

سلام
مطلب بسیار زیبایی بود.
به وبلگ ما هم سری بزنید
پاسخ:
سلام علیکم / ممنون

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
Flag Counter