حقانیت شیعه و رد شبهات

نقد وهابیت و اهل سنت | نقد آیین زرتشتی و باستان گرایان | نقد مسیحیت | وبلاگ شخصی فرشید شرفی

حقانیت شیعه و رد شبهات

نقد وهابیت و اهل سنت | نقد آیین زرتشتی و باستان گرایان | نقد مسیحیت | وبلاگ شخصی فرشید شرفی

حقانیت شیعه و رد شبهات

فرشید شرفی | پژوهشگر قرآن، حدیث، کلام و ادیان و مذاهب

* به علت کمبود وقت از ترجمه ی متون درخواستی جدا معذوریم

* شبهات و سوالات علمی خود را در قسمت نظرات ارسال کنید تا در صف سوالات قرار گرفته و به آن پاسخ داده شود (به سؤالات تکراری به هیچ وجه پاسخ داده نمی شود)

* برای دسترسی آسان به موضوعات مورد نظرتان، از قسمت " طبقه بندی موضوعی " استفاده کنید

* در صورت خرابی و یا لود نشدن تصاویر و مطالب به ما اطلاع دهید

* نقل و درج مطالب موجود در وبلاگ به نام شخص یا مؤسسه ای خاص در هر تارنمای اینترنتی و غیر از آن شرعا حرام می باشد (نقل همراه با ذکر منبع یا بدون اشاره به شخص و مؤسسه ای خاص جایز می باشد)

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
آخرین نظرات

احمد بن عبد العزیز القصیر (از وهابیون معاصر) : تفسیر آیات ارث انبیاء در قرآن به شکلی که با حدیث "نحن معاشر الانبیاء لا نورث" مخالفت کند جایز نیست !!!


قبلا در طی مطالبی به بحث قرآنی آیات ارث انبیاء و دلالت آن مبنی بر اینکه از دید بسیاری از علمای اهل سنت نیز انبیاء ارث مالی از خود بر جای گذاشته و یا به ارث می برند پرداختیم که برای مطالعه ی آن ها می توانید به لینک های زیر مراجعه کنید :

ارث بردن انبیاء از یگدیگر طبق آیه ی 248 سوره ی بقره (رد ادعای باطل عدم ارث به جا گذاشتن انبیاء)

http://al-shia.blog.ir/post/167

ارث بردن انبیاء مطابق آیه ی 6 سوره ی مریم (رد ادعای باطل عدم ارث به جا گذاشتن انبیاء)

http://al-shia.blog.ir/post/168

ارث بردن انبیاء طبق آیه ی 16 سوره ی نمل (رد ادعای باطل انبیاء از خود ارث به جای نمی گذارند)

http://al-shia.blog.ir/post/169

برخی دیگر از اقوال علمای اهل سنت در مورد ارث بردن انبیاء از اموال طبق قرآن کریم (رد ادعای باطل انبیاء از خود ارثی بر جای نمی گذارند)

http://al-shia.blog.ir/post/178


با مطالعه ی لینک های بالا به خوبی در می یابید که حتی طبق نظر بسیاری از علمای اهل سنت انبیاء مشمول ارث مالی نیز می شوند و این امر طبق قرآن امری است قطعی و اجتناب ناپذیر اما جالب است بدانید که احمد بن عبد العزیز القصیر وهابی برای اینکه از ادعای ابوبکر که آن را به دروغ به پیامبر نسبتداد دفاع کند مجبور می شود تا کلامی را بگوید که معنایش چیزی جز مخالفت با قرآن و به حاشیه بردن قرآن نیست ! این وهابی اینگونه می نویسد :

الدلیل الخامس: أنَّه قد صح عن النبی - صلى الله علیه وسلم - أنه قال: "إنَّا مَعْشَرَ الْأَنْبِیَاءِ لاَ نُورَثُ"، وهذا اللفظ عامٌ فی جمیع الأنبیاء ولا یَحْتَمِلُ التخصیص، ولا یجوز تفسیر الآیات بمعنى یخالف هذا الحدیث.


الاحادیث المشکلة الواردة فی تفسیر الآیات القرآن الکریم،ص345 ط دار ابن الجوزی

دلیل پنجم : از پیامبر (ص) در حدیث صحیح ثابت شده است که فرمود "ما پیامبران از خود ارثی بر جای نمی گذاریم" و این لفظ در مورد همه ی انبیاء عمومیت دارد و احتمال تخصیص وجود ندارد و تفسیر آیات قرآن به گونه ای که با این حدیث مخالفت کند جایز نیست.



تفسیر آیات قرآن به گونه ای که با این حدیث مخالفت کند جایز نیست !!!!! آری ! آیات ارث انبیاء در قرآن که دلالت واضح بر این دارند که انبیاء نیز مشمول ارث مالی و مادی هستند و بسیاری از علمای اهل سنت نیز چنین گفته اند نباید به گونه ای تفسیر شوند تا با ادعای ابوبکر مخالفت کنند تا مبادا بطلان ادعای ابوبکر ثابت شود ! جالب است همین وهابیون همان کسانی هستند که هرگونه تاویل و توجیه و حمل آیات قرآن بر غیر ظاهرش را باطل می دانند و حتی در آیاتی که مثلا می گوید "ید الله فوق ایدیهم" و مانند آن می گویند که خداوند دست دارد و چشم دارد و گوش دارد و حق نداریم آن را تاویل بر غیر ظاهرش کنیم اما به این جا که می رسند ظاهرا قاعده شان تغییر می کند تا مبادا چیزی مخالف ادعای ابوبکر باشد ! آیا این ظلم به قرآن نیست ؟! مگر اصالت با قرآن نیست؟!
خدا را صد هزار مرتبه شکر می گوییم که ما را پیرو آل محمد قرار داد که بارها به ما توصیه کرده اند تا احادیث منسوب به آنان را بر قرآن عرضه کنیم تا مبادا با قرآن مخالفتی کند و هر حدیثی که مخالفتی با قرآن داشته باشد نه کلام اهل بیت است و نه به آن عمل می شود اما مخالفین شیعه برای حفظ شان و جایگاه ابوبکر که با یک ادعای باطل حق حضرت فاطمه سلام الله علیها را غصب نمود حاضرند حتی کلام خداوند را نیز انکار کرده و آن را تحریف معنوی کنند !














موافقین ۲ مخالفین ۰ ۹۳/۱۲/۲۹
فرشید شرفی | Farshid Sharafi

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
Flag Counter