حقانیت شیعه و رد شبهات

نقد وهابیت و اهل سنت | نقد آیین زرتشتی و باستان گرایان | نقد مسیحیت | وبلاگ شخصی فرشید شرفی

حقانیت شیعه و رد شبهات

نقد وهابیت و اهل سنت | نقد آیین زرتشتی و باستان گرایان | نقد مسیحیت | وبلاگ شخصی فرشید شرفی

حقانیت شیعه و رد شبهات

فرشید شرفی | پژوهشگر قرآن، حدیث، کلام و ادیان و مذاهب

* به علت کمبود وقت از ترجمه ی متون درخواستی جدا معذوریم

* شبهات و سوالات علمی خود را در قسمت نظرات ارسال کنید تا در صف سوالات قرار گرفته و به آن پاسخ داده شود (به سؤالات تکراری به هیچ وجه پاسخ داده نمی شود)

* برای دسترسی آسان به موضوعات مورد نظرتان، از قسمت " طبقه بندی موضوعی " استفاده کنید

* در صورت خرابی و یا لود نشدن تصاویر و مطالب به ما اطلاع دهید

* نقل و درج مطالب موجود در وبلاگ به نام شخص یا مؤسسه ای خاص در هر تارنمای اینترنتی و غیر از آن شرعا حرام می باشد (نقل همراه با ذکر منبع یا بدون اشاره به شخص و مؤسسه ای خاص جایز می باشد)

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
آخرین نظرات

 

 

 

اعتراف بن باز وهابی به وجود اسرائیلیات در صحیح مسلم


یکی از مسائلی که باعث به انحراف رفتن مخالفین شیعه در امور اعتقادی و فقهی و مانند آن شده است،ورود اسرائیلیات و اقوال باطل در صحیح ترین کتب آنان می باشد که البته با تعصب شدید این امر را غیر ممکن دانسته و آن را رد می کنند.در این مطلب اعتراف بن باز وهابی در زمینه ی وجود اسرائیلیات در صحیح مسلم را برایتان بیان می کنیم.

بن باز وهابی پس از ذکر یکی از احادیث صحیح مسلم که به وسیله ی ابوهریره نقل شده است،آن را از اسرائیلیات باطل می داند.

 

ومما أخذ على مسلم - رحمه الله - روایة حدیث أبی هریرة: أن الله خلق التربة یوم السبت. . . الحدیث. والصواب أن بعض رواته وهم برفعه للنبی - صلى الله علیه وسلم - وإنما هو من روایة أبی هریرة - رضی الله عنه - عن کعب الأحبار؛ لأن الآیات القرآنیة والأحادیث القرآنیة الصحیحة کلها قد دلت على أن الله سبحانه قد خلق السماوات والأرض وما بینهما فی ستة أیام أولها یوم الأحد وآخرها یوم الجمعة؛ وبذلک علم أهل العلم غلط من روى عن النبی - صلى الله علیه وسلم - أن الله خلق التربة یوم السبت، وغلط کعب الأحبار ومن قال بقوله فی ذلک، وإنما ذلک من الإسرائیلیات الباطلة.



مجموع فتاوی ومقالات متنوعة،ج25،ص70

 

http://www.binbaz.org.sa/mat/3329

 

و آن چه که مسلم از روایت ابوهریرة نقل کرده است که خداوند خاک را در روز شنبه آفرید ..... تا آخر حدیث قول درست آن است که بعضی از روات آن در نسبت دادن آن به پیامبر دچار وهم شده اند و این حدیث،روایت ابوهریره از کعب الاحبار است چرا که آیات قرآنی و احادیث قرآنی صحیح تماما بر این دلالت دارند که خداوند آسمان ها و زمین و آن چه بین آن دو وجود دارد را در شش روز آفرید و اول آن روز یکشنبه و آخرش روز جمعه بوده است و اهل علم این را دانسته اند و از آن آگاه شده اند و هر کس از پیامبر روایت کرده باشد که خداوند خاک را در روز شنبه آفریده است دچار غلط شده است و کعب الاحبار دچار غلط شده است و هر کسی چنین گفته باشد دچار غلط شده است و این از اسرائیلیات باطل است.



کلام بن باز کاملا صریح و بی پرده است و این عالم وهابی معتقد است که این حدیث موجود در صحیح مسلم از اسرائیلیات باطلی است که از کعب الاحبار نقل شده است نه از پیامبر.نکته ی قابل توجه آن که بن باز هیچ خطایی را متوجه ابوهریره نمی کند و سعی در پرده پوشی دارد تا آبروی ابوهریره را حفظ کند اما وقتی به حدیث صحیح مسلم رجوع می کنیم درمی یابیم که ابوهریره خودش شخصا می گوید پیامبر این را به من گفته است و این جاست که باید بن باز و سایرین بپذیرند که ابوهریره تدلیس کرده و کلامی را به دروغ به پیامبر نسبت داده است.به حدیث صحیح مسلم دقت کنید :


حَدَّثَنِی سُرَیْجُ بْنُ یُونُسَ، وَهَارُونُ بْنُ عَبْدِ اللهِ، قَالَا: حَدَّثَنَا حَجَّاجُ بْنُ مُحَمَّدٍ، قَالَ: قَالَ ابْنُ جُرَیْجٍ، أَخْبَرَنِی إِسْمَاعِیلُ بْنُ أُمَیَّةَ، عَنْ أَیُّوبَ بْنِ خَالِدٍ، عَنْ عَبْدِ اللهِ بْنِ رَافِعٍ، مَوْلَى أُمِّ سَلَمَةَ، عَنْ أَبِی هُرَیْرَةَ، قَالَ: أَخَذَ رَسُولُ اللهِ صَلَّى اللهُ عَلَیْهِ وَسَلَّمَ بِیَدِی فَقَالَ: خَلَقَ اللهُ عَزَّ وَجَلَّ التُّرْبَةَ یَوْمَ السَّبْتِ، وَخَلَقَ فِیهَا الْجِبَالَ یَوْمَ الْأَحَدِ، وَخَلَقَ الشَّجَرَ یَوْمَ الِاثْنَیْنِ، وَخَلَقَ الْمَکْرُوهَ یَوْمَ الثُّلَاثَاءِ، وَخَلَقَ النُّورَ یَوْمَ الْأَرْبِعَاءِ، وَبَثَّ فِیهَا الدَّوَابَّ یَوْمَ الْخَمِیسِ، وَخَلَقَ آدَمَ عَلَیْهِ السَّلَامُ بَعْدَ الْعَصْرِ مِنْ یَوْمِ الْجُمُعَةِ، فِی آخِرِ الْخَلْقِ، فِی آخِرِ سَاعَةٍ مِنْ سَاعَاتِ الْجُمُعَةِ، فِیمَا بَیْنَ الْعَصْرِ إِلَى اللَّیْلِ.



صحیح مسلم،ج4،ص2149،ح2789 ط دار احیاء التراث العربی



همنطور که در قسمت مشخص شده ملاحظه می کنید،ابوهریره خودش شخصا آن را از پیامبر شنیده که خلقت در هفت روز اتفاق افتاده است ! و اشاره ای هم به شنیدن حدیث از کسی دیگر نشده است.

 

 

 

 












موافقین ۲ مخالفین ۰ ۹۳/۱۲/۲۳
فرشید شرفی | Farshid Sharafi

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
Flag Counter