حقانیت شیعه و رد شبهات

نقد وهابیت و اهل سنت | نقد آیین زرتشتی و باستان گرایان | نقد مسیحیت | وبلاگ شخصی فرشید شرفی

حقانیت شیعه و رد شبهات

نقد وهابیت و اهل سنت | نقد آیین زرتشتی و باستان گرایان | نقد مسیحیت | وبلاگ شخصی فرشید شرفی

حقانیت شیعه و رد شبهات

فرشید شرفی | پژوهشگر قرآن، حدیث، کلام و ادیان و مذاهب

* به علت کمبود وقت از ترجمه ی متون درخواستی جدا معذوریم

* شبهات و سوالات علمی خود را در قسمت نظرات ارسال کنید تا در صف سوالات قرار گرفته و به آن پاسخ داده شود (به سؤالات تکراری به هیچ وجه پاسخ داده نمی شود)

* برای دسترسی آسان به موضوعات مورد نظرتان، از قسمت " طبقه بندی موضوعی " استفاده کنید

* در صورت خرابی و یا لود نشدن تصاویر و مطالب به ما اطلاع دهید

* نقل و درج مطالب موجود در وبلاگ به نام شخص یا مؤسسه ای خاص در هر تارنمای اینترنتی و غیر از آن شرعا حرام می باشد (نقل همراه با ذکر منبع یا بدون اشاره به شخص و مؤسسه ای خاص جایز می باشد)

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
آخرین نظرات

 

عائشة : بعد از پیامبر،هیچ کس را راستگوتر و برتر از فاطمه (س) ندیدم

 

 



یکی از صفات مشهور حضرت فاطمه سلام الله علیها " صدیقه " است که کسی جز حضرت فاطمه سلام الله علیها شایستگی ملقب شدن به آن را ندارد.


یکی از روایاتی که این مدعا را ثابت می کند،قول عائشة در مورد حضرت فاطمه سلام الله علیهاست که با یکدیگر می خوانیم :



حَدَّثَنَا أُمَیَّةُ بْنُ بِسْطَامٍ، حَدَّثَنَا یَزِیدُ بْنُ زُرَیْعٍ، حَدَّثَنَا رَوْحُ بْنُ الْقَاسِمِ، عَنْ عَمْرِو بْنِ دِینَارٍ قَالَ: قَالَتْ عَائِشَةُ: مَا رَأَیْتُ أَحَدًا قَطُّ أَصَدَقَ مِنْ فَاطِمَةَ غَیْرَ أَبِیهَا، وَکَانَ بَیْنَهُمَا شَیْءٌ فَقَالَتْ: یَا رَسُولَ اللَّهِ سَلْهَا؛ فَإِنَّهَا لَا تَکْذِبُ.

مسند ابی یعلی،ج4،ص363،ح4681 ط دار القبلة


المستدرک علی الصحیحین،ج3،ص175،ح4756 ط دار الکتب العلمیة  (حاکم : صحیح   ذهبی : صحیح)


مرقاة المفاتیح،ج11،ص292 ط دار الکتب العلمیة  (متفق علیه)


مجمع الزوائد و منبع الفوائد،ج9،ص201 ط مکتبة القدسی  (نور الدین هیثمی : صحیح)


المطالب العالیة،ج16،ث177،ح3957 ط دار العاصمة  (صحیح)


سمط النجوم العوالی،ج1،ص526 ط دار الکتب العلمیة (صحیح)


اتحاف السائل بما لفاطمة من المناقب و الفضائل،ص28 ط مکتبة القرآن  (صحیح)


سبل الهدی و الرشاد،ج11،ص47 ط دار الکتب العلمیة  (صحیح)


المعجم الاوسط،ج3،ص137 ط دار الحرمین


حلیة الاولیاء،ج2،ث41 ط دار الکتاب العربی


اتحاف الخیرة المهرة،ج7،ص235،ح6745 ط دار الوطن


اتحاف المهرة لابن حجر،ج16،ص1137،ح21771 ط مجمع الملک فهد


اسمی المطالب فی سیرة امیر المومنین علی بن ابی طالب،ج1،ث113 ط مکتبة الصحابة


الاستیعاب فی معرفة الاصحاب،ج4،ص1896 ط دار الجیل


سیر اعلام النبلاء،ج2،ص131 ط موسسة الرسالة



http://dorar.net/h/751fd9f1223885d96d0bd745445736c8



عائشة می گوید : بعد از پیامبر هیچ کس را راستگوتر { در بعضی متون لفظ "افضل" به معنای برتر وارد شده است } از فاطمه ندیدم و بین عائشه و فاطمه (س) اختلافی بود و عائشه گفت : ای رسول خدا،از او بپرس که او دروغ نمی گوید.

سند روایت صد در صحیح است و همانطور که از نظرتان گذشت حداقل هشت تصحیح از جانب علمای اهل سنت و محققین وهابی همچون حاکم نیشابوری،ذهبی،نور الدین هیثمی،مناوی،صالحی شامی،عبد الملک شافعی عاصمی،ملا علی قاری و محقق وهابی کتاب المطالب العالیه دارد.

با این حساب،لقب صدیقه تنها شایسته ی حضرت فاطمه سلام الله علیهاست و خود عائشه نیز بر این امر تصریح کرده است.



شبهه ی وهابیون در مورد سند و پاسخ به آن :



"حسین سلیم اسد" محقق کتاب مسند ابی یعلی و "سید کسروی حسن" محقق کتاب المقصد العلی فی زوائد ابی یعلی سند روایت را ضعیف دانسته و می گویند :

اسناده ضعیف، عمرو بن دینار لم یسمع من عائشة.



مسند ابی یعلی،ج8،ص153،ح4700 ط دار المامون للتراث



سند روایت ضعیف است زیرا عمرو بن دینار از عائشه نشنیده است.



اسناده ضعیف لانقطاعه ..... قلت : عمرو بن دینار لم یسمع من عائشة.



المقصد العلی فی زوائد ابی یعلی الموصلی،ج3،ص203،ح1372 ط دار الکتب العلمیة


سند روایت ضعیف است ..... می گویم : عمرو بن دینار از عائشه نشنیده است.



همانطور که ملاحظه نمودید،این دو محقق مدعی شده اند که عمرو بن دینار از عائشه نشنیده است و بنا بر این روایت منقطع است.اما لازم است بدانید که عمرو بن دینار عائشه را درک کرده است.عائشه در سال 57 هجری از دنیا رفته است و عمرو بن دینار در سال 46 هجری متولد شده است.بنا بر این عمرو بن دینار 11 سال عائشه را درک کرده که برای اطمینان می توانید به دو لینک زیر مراجعه کنید :


عائشة :



http://library.islamweb.net/hadith/RawyDetails.php?RawyID=4049



عمرو بن دینار :



http://library.islamweb.net/hadith/RawyDetails.php?RawyID=6123



اگر هم منظور محققین از انقطاع سندی،صغر سنی و کم سن و سال بودن عمرو بن دینار باشد،باز هم وارد نخواهد بود چرا که یازده سالگی سن مناسبی برای حفظ و ثبت و ضبط روایت است و در بین روایات تصحیح شده و معتبر مخالفین شیعه حتی مواردی وجود دارد که اگر بخواهیم دقیق حساب کنیم،راوی بایستی از داخل شکم مادرش !!! روایت را نقل کرده باشد (مثل روایت مسور بن مخرمه) که البته خودش ادعا کرده در زمانی که هنوز به بلوغ نرسیده روایت را نقل کرده است ! چگونه است که روایت یک فردی که به بلوغ نرسیده (البته به ادعای خودش و الا ظاهرا در شکم مادرش روایت را شنیده است!) صحیح است اما این روایت منقطع ؟!

تقدم فی الفصل السابق بیان صحة تحمل الصغیر إذا کان ممیزاً، وضبط ما تحمله، فالقدح فی الراوی بسبب صغر السن لا أثر له بمجرده، ولا یصلح أن یکون سبباً للجرح.

تحریر علوم الحدیث،ج1،ص367 ط موسسة الریان

در فصل سابق صحت حمل حدیث از جانب صغیر ( فرد کم سن و سال ) و ضبط آن در صورتی که ممیز باشد،بیان شد بنا بر این قدح راوی و جرح آن به دلیل کمی سن به خودی خود موثر نیست و شایسته نیست که دلیلی برای جرح راوی باشد.

 

به علاوه این روایت را حاکم نیشابوری با سندی دیگر که صحیح است و ذهبی نیز بر صحت آن تصریح می کند و در نتیجه صحت انتساب اصل اینقول به عائشه،یقینی و بدون کوچک ترین شکی ثابت است.

لازم است به نکته ی دیگری هم در مورد سند اشاره کنیم تا وهابیون جاهل به آن استناد نکنند و گاف ندهند !
در سند روایتی که حاکم نیشابوری نقل کرده است، " محمد بن اسحاق " وجود دارد که روایت را به صورت معنعن از یحیی بن عباد نقل کرده است.ممکن است وهابیون به تدلیس ابن اسحاق اشکال کنند اما تدلیس ابن اسحاق و عنعنه ی او ضرری به صحت سندی وارد نمی کند و مورد قبول علمای اهل سنت واقع شده است و عنعنه ی او در صحیح مسلم هم موجود است (هر چند که وجود روایت با سند دیگر در مسند ابی یعلی که صحت سندی آن را هم ثابت نمودیم،شک و شبهه در مورد تدلیس را از بین می برد) :



وحَدَّثَنِیهِ فَضْلُ بْنُ سَهْلٍ، حَدَّثَنَا یَزِیدُ بْنُ هَارُونَ، أَخْبَرَنَا مُحَمَّدُ بْنُ إِسْحَاقَ، عَنْ نَافِعٍ، وَعُبَیْدِ اللهِ بْنِ عَبْدِ اللهِ، عَنِ ابْنِ عُمَرَ .....



صحیح مسلم،ج2،ص859،ح1199 ط دار احیاء التراث العربی



بنا بر این روایت ذکر شده از قول عائشة با سند هایی که ارائه شد صد در صد صحیح بوده و جای شکی هم در صحت آن نیست و بسیاری از علمای اهل سنت نیز آن را تصحیح کرده اند.



































































































































































































































نظرات  (۴)

این ایام که تموم شد سوالامو درباره فاطمه زهرا ازت می پرسم.الان فاطمیه داره شروع میشه میدونم شما عزادار هستید...بعدشم لطفا هروقت فرصت داشتی درباره مناظره با شبکه المستقله درباره شهادت یا فوت فاطمه زهرا پست بذار.شبکه کلمه قبلا پخشش کرد اونجا شیعه دلایل کافی نتونست بیاره...
پاسخ:
در مورد مناظرات المستقلة :

چیزی که از شبکه های وهابی فارسی زبان تحت عنوان مناظرات المستقلة پخش شده دارای حذف و تقطیع و سانسور های فراوان کلمات و استدلالات قوی و محکم حضرت آیت الله قزوینی هست و همچنین بسیاری از دروغ ها و گاف های وهابی ها در شبکه ی المستقله هم از اون حذف شده !

اگر طالب حق هستید «نقد و بررسی مناظرات المستقله» رو که در برنامه ی «از هیاهو تا واقعیت» در شبکه ی جهانی ولایت پخش میشه دنبال کنید و ما هم در آینده ی نزدیک این برنامه ها رو آپلود خواهیم کرد و اطلاع رسانی خواهیم کرد تا ببینید چگونه آیت الله قزوینی در اون مناظرات ، شبکه ی وهابی المستقله رو شکست دادند.
اینو دیدم.وای اصلا باورم نمیشد اینقدر به ما دروغ گفتن ..نه فقط شبکه کلمه همین اطرافیان خودمونم....هرچند برای من سخته که باور. کنم این کار صحابه بوده.اما دوست داشتم کامل گوش بدم.بعدشم یه سوال ابراهیم....من فکر میکردم شیعه تو شهادت امام ها مشکی میپوشه اما تو این برنامه نقد مناظره اصلا مشکی ندیدم.برام سوال شد.
پاسخ:
اولا : تمامی قسمت های این برنامه ی نقد و بررسی رو دنبال بفرمایید از شبکه ی جهانی ولایت.

ثانیا : ان شاء الله ما هم فایل تصویری و هم متن برنامه های نقد و بررسی مناظرات المستقله رو قرار خواهیم داد.

ثالثا : برای اثبات مظلومیت حضرت زهراء سلام الله علیها باید از چند طریق و چند سند مطلب آورده بشه تا ثابت بشه از کتب شما که تنها دختر پیامبر (ص) مورد ظلم قرار گرفت و خلفاء و برخی از صحابه همچون ابوبکر و عمر ایشون رو اذیت کردند ؟!

رابعا : مشکی پوشیدن واجب نیست و این برنامه هم برای پخش در ایام مختلفی از سال ضبط شده و به همین دلیل دکور و لباس اینگونه هست.
همه قسمتارو تا اینجا دیدم.درسته حس خفگی بهم دست میده اما تا تموم نشه و همه سوالات جواب داده نشه و من عکس العمل جامعهاهل سنت رو نبینم نمیتونم قبول کنم.آخه پس حضرت علی رضی الله چی؟ همونی که برای باز شدن خلخال پیرزن یهود اعتراض میکنه و میگه ازین غصه بمیرید...
بعدشم میدونی یکم به این شبکه ولایت بی اعتمادم..در فاطمیه های قبل میگفتن کسی که روی خط میاد و روایت میخونه اسم نیاره.بعد یادمه اقای قزوینی تو یکی از کتاباش به خلفا ترضی کرده بود صدای شیعه ها در اومد که چرا گفتید عمر رضی الله؟ بعدش ماست مالی کردن گفتن نقل قول بوده که ترضی کردن.......خب تکلیفشون با خودشونم مشخص نیست.حالا امسالم دارن تو این برنامه نقد یه چیزایی رو میگن خون تو رگمون منجمد میشه....
از یه طرف هم از دلقک بازی الهاشمی و عصبی شدن وپیچوندن ابوشوارب حرصم میگیره....واقعا تشخیص خیلی سخته.
پاسخ:
اولا : این که الان به شما حس خفگی دست بده بهتر از این هست که هر کدوم از ماها در آخرت و یا در قبر حس خفگی بهمون دست بده.

ثانیا : عکس العلم جامعه ی اهل سنت ؟! یعنی اینطوری می خواهید به حقیقت برسید ؟! همرنگ جماعت شدن و اقتدا به اکثریت ؟!

ثالثا : امیر المومنین همان کاری را که پیامبر دستور داده اند انجام داده اند.

رابعا : چرا بی اعتمادید ؟! اگر گفته شده اسم نیاره به خاطر همون مولوی های شما هست که والله عمری شما رو فریب داده اند و با کوچک ترین اسم بردنی فتنه میکنن و آشوب میکنن چون منافعشون به خطر میفته. در مورد ترضی هم خود آیت الله قزوینی پاسخ داده اند.

خب معلومه که باید عکس العمل اهل سنت رو ببینم که چه جوابی میدن؟ من فقط از حالت های الهاشمی و ابوشوارب و تکبیر گفتنای اون یکی و مسخره بازی حسن الحسینی و...فهمیدم که اینا هیچ جوابی ندارن...حالا مولوی و گروهای خودمون که میگن برای همه چی جواب دارن میخوام ببینم چی میگن؟وگرنه مطالبی که بیان شد کم وبیش پیگیر شدم و دیدم.از همه ناراحت کننده تر هم برام خطبه202 نهج البلاغه بود.

بعدشم ابراهیم اینایی که میگی گفتنش راحته.. مثل این می مونه که بزرگ بشی و تو  سن بالا یکباره بهت بگن خانوادت اینا نیستن و باید جدا بشی. هرچقدرم قوی و منطقی باشی چند روزه میتونی کنار بیایی؟برای منم همین قدر سخته...

البته بعد از نقد او مناظره واقعا دلم سوخت. از تصور اینکه چند تا مرد بزرگ به یه خانم حمله کنند.هرچند اصلا درک نمی کنم چرا خدا چنین ازمایشی برای حضرت علی در نظر گرفته؟.اگر میخوای برای سخت بودن بعضی  آزمایش های الهی ذبح اسماعیل رو مثال بزنی خب اون زنده موند.اما حضرت فاطمه از دنیا رفت...

کاش می شد فقط خدا و قران و قبله و پیامبر رو قبول داشتیم...توی مذهب اینقدر گیر نمی کردیم.نمیشه؟؟؟

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
Flag Counter