حقانیت شیعه و رد شبهات

نقد وهابیت و اهل سنت | نقد آیین زرتشتی و باستان گرایان | نقد مسیحیت | وبلاگ شخصی فرشید شرفی

حقانیت شیعه و رد شبهات

نقد وهابیت و اهل سنت | نقد آیین زرتشتی و باستان گرایان | نقد مسیحیت | وبلاگ شخصی فرشید شرفی

حقانیت شیعه و رد شبهات

فرشید شرفی | پژوهشگر قرآن، حدیث، کلام و ادیان و مذاهب

* به علت کمبود وقت از ترجمه ی متون درخواستی جدا معذوریم

* شبهات و سوالات علمی خود را در قسمت نظرات ارسال کنید تا در صف سوالات قرار گرفته و به آن پاسخ داده شود (به سؤالات تکراری به هیچ وجه پاسخ داده نمی شود)

* برای دسترسی آسان به موضوعات مورد نظرتان، از قسمت " طبقه بندی موضوعی " استفاده کنید

* در صورت خرابی و یا لود نشدن تصاویر و مطالب به ما اطلاع دهید

* نقل و درج مطالب موجود در وبلاگ به نام شخص یا مؤسسه ای خاص در هر تارنمای اینترنتی و غیر از آن شرعا حرام می باشد (نقل همراه با ذکر منبع یا بدون اشاره به شخص و مؤسسه ای خاص جایز می باشد)

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
آخرین نظرات

عبد النصیر ملیباری (عالم معاصر اهل سنت): بسیاری از صحابه قطعا معصوم هستند!/برخی از علمای اهل سنت نیز معصومند!


پیروان مکتب اهل بیت علیهم السلام همواره با استناد به عقل و آیاتی از قرآن کریم و روایاتی معتبر که برخی از آن‌ها از روایات مشترک شیعه و اهل سنت نیز به شمار می‌رود به اثبات عصمت اهل بیت علیهم السلام پرداخته‌اند و به انتقادات و اشکالات مخالفان شیعه نیز در این زمینه پاسخ داده‌اند.


در عین حال مخالفان شیعه - که قائل به عدالت تمامی صحابه هستند - همواره مدعی می‌شوند که ما قائل به «عصمت» صحابه نیستیم و با چنین توجیهی در بسیاری از بحث‌های علمی سعی در توجیه خطاها و رفتارهای غیر قابل پذیرش برخی از صحابه برمی‌آیند.


ادعای «عدم عصمت صحابه» از یک سو و «انتقاد از اعتقاد شیعیان به عصمت ائمه اهل بیت علیهم السلام» از سوی دیگر در حالی از طرف مخالفان شیعه مطرح می‌شود که با بررسی دقیق سخنان بزرگان اهل سنت در می‌یابیم که در طول تاریخ تا به امروز همواره برخی از علما و بزرگان اهل سنت هم جواز عصمت برای غیر انبیاء را صادر کرده‌اند و هم خودشان به عصمت صحابه اعتقاد داشته‌اند!


عبدالنصیر ملیباری (عالم معاصر اهل سنت) می‌نویسد:


على أنه یوجد بین الصحابة کثیرون، لا یشک عاقل فی عصمته فی الواقع، وإن لم تکن العصمة واجبة لهم وجوبها للأنبیاء والملائکة، وکیف لا وفیمن عاصرناهم من المشایخ والصالحین من لا نعرف عنهم ارتکاب خلاف الأولى، فضلا عن الکراهة والمحرمات.


الملیباری الشافعی، عبد النصیر أحمد، الناشر: کرسی الإمام أبی الحسن الأشعری، ص15، الطبعة: الأولى، 1436 هـ - 2015 م.


در میان صحابه تعداد زیادی هستند که انسان عاقل در عصمت ایشان شک نمی‌کند اگر چه عصمت برای ایشان مانند انبیاء و ملائکه واجب نیست. چگونه چنین نباشد در حالی که در بین اساتید و انسان‌های صالحی که آن ها را درک کردیم افرادی وجود دارند که حتی ارتکاب خلاف اولی هم از آن‌ها سراغ نداریم چه برسد به انجام امور مکروه و حرام.


ملاحظه می‌فرمایید که این عالم معاصر اهل سنت قائل به عصمت صحابه و همچنین عصمت برخی از مشایخ و علمای اهل سنت از انجام خلاف اولی است چه برسد به گناه و عمل حرام و مکروه!



نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
Flag Counter