حقانیت شیعه و رد شبهات

نقد وهابیت و اهل سنت | نقد آیین زرتشتی و باستان گرایان | نقد مسیحیت | وبلاگ شخصی فرشید شرفی

حقانیت شیعه و رد شبهات

نقد وهابیت و اهل سنت | نقد آیین زرتشتی و باستان گرایان | نقد مسیحیت | وبلاگ شخصی فرشید شرفی

حقانیت شیعه و رد شبهات

فرشید شرفی | پژوهشگر قرآن، حدیث، کلام و ادیان و مذاهب

* به علت کمبود وقت از ترجمه ی متون درخواستی جدا معذوریم

* شبهات و سوالات علمی خود را در قسمت نظرات ارسال کنید تا در صف سوالات قرار گرفته و به آن پاسخ داده شود (به سؤالات تکراری به هیچ وجه پاسخ داده نمی شود)

* برای دسترسی آسان به موضوعات مورد نظرتان، از قسمت " طبقه بندی موضوعی " استفاده کنید

* در صورت خرابی و یا لود نشدن تصاویر و مطالب به ما اطلاع دهید

* نقل و درج مطالب موجود در وبلاگ به نام شخص یا مؤسسه ای خاص در هر تارنمای اینترنتی و غیر از آن شرعا حرام می باشد (نقل همراه با ذکر منبع یا بدون اشاره به شخص و مؤسسه ای خاص جایز می باشد)

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
آخرین نظرات

تناقض و دوگانگی عجیب منصور هاشمی (مدعی دروغین) در مورد خواب و رؤیا


در بخشی از کتاب «مناهج الرسول» که مجموعه گفتار‌های مدعی دروغین، علیرضا بابایی آریا (ملقب به منصور هاشمی» می باشد، چنین آمده است:


ولید بن محمود سجستانی ما را خبر داد، گفت: نزد منصور بودیم و درباره ی کسانی گفتگو می کردیم که این امر را به غیر حق ادعا کرده اند، پس سخن به این مرد یعنی احمد الحسن - کشید؛ من عرض کردم: فدایت شوم، من با پیروان او گفتگو کردم، پس آنها را از احمق ترین مردم یافتم! آنها بر مردم به خواب هایی احتجاج می کنند و چون با آنها درباره ی آن سخن گفته می شود می گویند: روایتی رسیده که شیطان به چهره ی پیامبر و خاندانش متمثل نمی شود! آن جناب فرمود: مگر آنها چهره ی پیامبر و خاندانش را میشناسند؟! عرض کردم: نه! فرمود: پس برای آنها در این روایت حجتی نیست، حجت در آن تنها برای کسانی است که چهره ی پیامبر و خاندانش را می شناسند -یعنی اصحاب آنها! عرض کردم: فدایت شوم، در میان آن ها زن ها و کودکان هستند و آنها چنین دقائقی را درک نمی کنند! فرمود: آیا نه این است که در میان شما کسانی هستند که خواب ها دیده اند؟! مردی گفت: آری، من مهدی را در خواب دیدم، پس من را به اطاعت از تو امر کرد و بار دیگر او را دیدم، پس درباره ی این مرد - یعنی احمد الحسن - از او پرسیدم، پس برای من نوشت: او در گمراهی دوری است و مردان دیگری نیز خواب هایی دیگر (با این مضمون) نقل کردند. در این هنگام منصور فرمود: پس آنها را به چیزی ملزم کنید که خود خویش را به آن ملزم کرده اند. به آنها بگویید: اگر خواب حجت است، پس برای ما بر ضد شما حجت وجود دارد و اگر حجت نیست پس حجتی برای شما بر ضد ما وجود ندارد! سپس فرمود: به خواب اخذ نکنید مگر هنگامی که به همراه آن آیتی بینه باشد! مردی گفت: فدایت شوم، من درباره ی تو خوابی دیدم که به همراه آن آیتی بینه بود، آیا اجازه می دهید که آن را نقل کنم؟ فرمود: آری، گفت: من پیش از آن که تو را بشناسم پیامبر صلى الله علیه و آله و سلم را در خواب دیدم، پس به من فرمود: همانا مهدی در سرزمین شما ساکن است در حالی که شما از او غافل هستید! عرض کردم: او کجاست؟! فرمود: برو به فلان شهر و فلان خیابان و فلان خانه! پس من به آنجا آمدم و دیدم که خانه ی توست! منصور فرمود: سپاس می گزارم خداوندی را که من را از مهدی ها (یعنی هدایت یافتگان) قرار داد و از گمراهان و گمراه کنندگان قرار نداد!


هاشمی، منصور، مناهج الرسول صلی الله علیه و آله و سلم، ص213و214.


همانطور که ملاحظه می‌فرمایید، منصور هاشمی ابتدا ضمن حمله و هجمه علیه احمد بصری (مدعی دروغین - ملقب به احمد الحسن) که خواب و رؤیا را یکی از راه‌های جذب و گمراه ساختن مردم قرار داده، در مورد فردی که با دیدن پیامبر (ص) در خواب دنباله روی احمد بصری (مدعی دروغین) شده چنین می‌گوید:


«آن جناب فرمود: مگر آن‌ها چهره ی پیامبر و خاندانش را میشناسند؟! عرض کردم: نه! فرمود: پس برای آنها در این روایت حجتی نیست، حجت در آن تنها برای کسانی است که چهره ی پیامبر و خاندانش را می شناسند -یعنی اصحاب آنها!»


یعنی به اقرار و اعتراف منصور هاشمی این تنها اصحاب معصومین علیهم السلام هستند که وقتی ایشان را در خواب ببینند می‌توانند ادعا کنند معصومین را دیده‌اند چون ایشان چهره معصومین را قبلا دیده‌اند و آن‌ها را می‌شناسند.


اما جالب است که در ادامه وقتی پای مدح و ستایش خود وی به میان می‌آید به سرعت همه چیز را فراموش می‌کند:


«مردی گفت: فدایت شوم، من درباره ی تو خوابی دیدم که به همراه آن آیتی بینه بود، آیا اجازه می دهید که آن را نقل کنم؟ فرمود: آری، گفت: من پیش از آن که تو را بشناسم پیامبر صلى الله علیه و آله و سلم را در خواب دیدم، پس به من فرمود: همانا مهدی در سرزمین شما ساکن است در حالی که شما از او غافل هستید! عرض کردم: او کجاست؟! فرمود: برو به فلان شهر و فلان خیابان و فلان خانه! پس من به آنجا آمدم و دیدم که خانه ی توست! منصور فرمود: سپاس می گزارم خداوندی را که من را از مهدی ها (یعنی هدایت یافتگان) قرار داد و از گمراهان و گمراه کنندگان قرار نداد!»


همانطور که ملاحظه می‌فرمایید، منصور هاشمی در مقابل دیدن پیامبر (ص) در خواب از سوی یکی از طرفداران خود، نه تنها بر او اشکال وارد نمی‌کند که «مگر چهره پیامبر (ص) و خاندانش را می‌شناسی؟!» یا مثلا «مگر از اصحاب ایشان بوده‌ای که پیامبر (ص) را بشناسی؟!» بلکه ضمن قبول اصل این خواب و رؤیاى ادعایی، آن را نوعی مدح و ستایش برای خود قرار داده و خداوند را نیز برای آن شکر و سپاس می‌گوید.


چنین تناقضات و ادعاهای عجیب و خلاف واقع و معیار‌های دوگانه‌ای یکی از نشانه‌های اصلی شناخت مدعیان دروغین است.



نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
Flag Counter