حقانیت شیعه و رد شبهات

نقد وهابیت و اهل سنت | نقد آیین زرتشتی و باستان گرایان | نقد مسیحیت | وبلاگ شخصی فرشید شرفی

حقانیت شیعه و رد شبهات

نقد وهابیت و اهل سنت | نقد آیین زرتشتی و باستان گرایان | نقد مسیحیت | وبلاگ شخصی فرشید شرفی

حقانیت شیعه و رد شبهات

فرشید شرفی | پژوهشگر قرآن، حدیث، کلام و ادیان و مذاهب

* به علت کمبود وقت از ترجمه ی متون درخواستی جدا معذوریم

* شبهات و سوالات علمی خود را در قسمت نظرات ارسال کنید تا در صف سوالات قرار گرفته و به آن پاسخ داده شود (به سؤالات تکراری به هیچ وجه پاسخ داده نمی شود)

* برای دسترسی آسان به موضوعات مورد نظرتان، از قسمت " طبقه بندی موضوعی " استفاده کنید

* در صورت خرابی و یا لود نشدن تصاویر و مطالب به ما اطلاع دهید

* نقل و درج مطالب موجود در وبلاگ به نام شخص یا مؤسسه ای خاص در هر تارنمای اینترنتی و غیر از آن شرعا حرام می باشد (نقل همراه با ذکر منبع یا بدون اشاره به شخص و مؤسسه ای خاص جایز می باشد)

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
آخرین نظرات

دارالافتاء عربستان سعودی: تبریک گفتن کریسمس به مسیحیان حرام است و بر مسلمانان واجب است که دشمنی و بغض خود نسبت به آن ها را نشان بدهند!


فتوى رقم (11168) :


س: ما حکم الإسلام فی تهنئة النصارى فی أعیادهم؛ لأنه عندی خالی جاره نصرانی یهنئه فی الأفراح وفی الأعیاد وهو أیضا یهنئ خالی فی فرح أو عید وکل مناسبة، هل هذا جائز تهنئة المسلم للنصرانی والنصرانی للمسلم فی أعیادهم وأفراحهم؟ أفتونی جزاکم الله خیرا.

ج: لا یجوز للمسلم تهنئة النصارى بأعیادهم؛ لأن فی ذلک تعاونا على الإثم وقد نهینا عنه قال تعالى: {وَلَا تَعَاوَنُوا عَلَى الْإِثْمِ وَالْعُدْوَانِ} کما أن فیه توددا إلیهم وطلبا لمحبتهم وإشعارا بالرضى عنهم وعن شعائرهم وهذا لا یجوز، بل الواجب إظهار العداوة لهم وتبین بغضهم؛ لأنهم یحادون الله جل وعلا ویشرکون معه غیره ویجعلون له صاحبة وولدا ...


فتاوى اللجنة الدائمة (المجلد الأول، المجموعة الأولى، العقیدة)، ص870، جمع وترتیب: أحمد بن عبد الرزاق الدویش، تحت اشراف: الرئاسة العامة للبحوث العلمیة والإفتاء بالمملکة العربیة السعودیة، الناشر: مؤسسة الأمیرة.


فتوای شماره ی 11168:


سوال: حکم اسلام درباره ی تبریک گفتن به مسیحیان در اعیادشان چیست؟ چون همسایه ی دایی من مسیحی است و دایی من در شادی ها و اعیاد به او تبریک می گوید و آن مسیحی هم به دایی من در مناسبت های شادی و عید و هر مناسبت دیگری تبریک می گوید. آیا تبریک گفتن مسلمان به مسیحی و تبریک گفتن مسیحی به مسلمان در اعیاد و شادی هایشان جایز است؟ حکمش را به من بگویید. خداوند به شما خیر بدهد.


پاسخ: جایز نیست که مسلمان به مسیحیان در اعیادشان تبریک بگوید و چرا که این کار مصداق تعاون بر اثم (یاری کردن بر گناه) می باشد و ما از آن نهی شده ایم. خداوند در قرآن می فرماید: (و در گناه و تعدّى دستیار هم نشوید) (سوره ی مبارکه ی مائده، آیه ی 2) همانطور که در چنین کاری دوستی و مهربانی نسبت به مسیحیان و تلاش برای محبت به آن ها و اعلام رضا"یت از آن ها و شعائرشان وجود دارد و این جایز نیست. بلکه واجب شرعی آن است که نسبت به آن ها اظهار دشمنی و بغض صورت گیرد چرا که ایشان با خداوند دشمنی می کنند و به او شرک می ورزند و برای او فرزند و همسر قرار می دهند ...



نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
Flag Counter