حقانیت شیعه و رد شبهات

نقد وهابیت و اهل سنت | نقد آیین زرتشتی و باستان گرایان | نقد مسیحیت | وبلاگ شخصی فرشید شرفی

حقانیت شیعه و رد شبهات

نقد وهابیت و اهل سنت | نقد آیین زرتشتی و باستان گرایان | نقد مسیحیت | وبلاگ شخصی فرشید شرفی

حقانیت شیعه و رد شبهات

فرشید شرفی | پژوهشگر قرآن، حدیث، کلام و ادیان و مذاهب

* به علت کمبود وقت از ترجمه ی متون درخواستی جدا معذوریم

* شبهات و سوالات علمی خود را در قسمت نظرات ارسال کنید تا در صف سوالات قرار گرفته و به آن پاسخ داده شود (به سؤالات تکراری به هیچ وجه پاسخ داده نمی شود)

* برای دسترسی آسان به موضوعات مورد نظرتان، از قسمت " طبقه بندی موضوعی " استفاده کنید

* در صورت خرابی و یا لود نشدن تصاویر و مطالب به ما اطلاع دهید

* نقل و درج مطالب موجود در وبلاگ به نام شخص یا مؤسسه ای خاص در هر تارنمای اینترنتی و غیر از آن شرعا حرام می باشد (نقل همراه با ذکر منبع یا بدون اشاره به شخص و مؤسسه ای خاص جایز می باشد)

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
آخرین نظرات

 

ابو بکر بن مکارم (از شیوخ اهل سنت) : زیارت قبر احمد بن حنبل از عادات من است / احمد بن حنبل در خواب به من گفت که خداوند هر سال او را در قبر زیارت می کند ! / بوسیدن قبر احمد بن حنبل ! / عجز و درماندگی وهابیون از تجزیه و تحلیل این داستان

یکی از مسائلی که تا قبل از ابن تیمیة (خدای وهابیت) به شکل جدی سابقه ای نداشت و مساله ی مذمومی به حساب نمی آمد،زیارت قبور و بوسیدن قبور بود.امروزه یکی از طعن هایی که وهابیون بر شیعیان وارد می کنند این است که شیعیان را قبوری و قبر پرست می خوانند و هر نوع تبرک به قبور و بوسیدن قبور را منع می کنند.
حال ببینید یکی از شیوخ اهل سنت نسبت به قبر احمد بن حنبل چه دیدگاهی داشته است :

حدثنی أبو بکر بن مکارم بن أبی یعلى الحربی- وکان شیخاً صالحاً- قال: کان قد جاء فی بعض السنین مطر کثیر جداً قبل دخول رمضان بأیام، فنمت لیلة فی رمضان، فأریت فی منامی کأنی قد جئت على عادتی إلى قبر الإمام أحمد بن حنبل أزوره، فرأیت قبره قد التصق بالأرض حتى بقی بینه وبین الأرض مقدار ساق أو ساقین. فقلت: إنما تم هذا على قبر الإمام أحمد من کثرة الغیث، فسمعته من القبر وهو یقول: لا بل هذا من هیبة الحق عز وجل، لأنه عز وجل قد زارنی، فسألته عن سر زیارته إیای فی کل عام. فقال عز وجل: یا أحمد، لأنک نصرت کلامی، فهو ینشر ویتلى فی المحاریب. فأقبلت على لحده أقبله، ثم قلت: یا سیدی، ما السر فی أنه لا یقبل قبر إلا قبرک؟ فقال لی: یا بنی، لیس هذا کرامة لی، ولکن هذا کرامة لرسول الله صلى الله علیه وسلم؛ لأن معی شعرات من شعره صلى الله علیه وسلم، ألا ومن یحبنی لم لا یزورنی فی شهر رمضان؟ قال ذلک مرتین.

مناقب الامام احمد بن حنبل لابن الجوزی،ص607و608 ط دار هجر


المنهج الاحمد،ج1،ص119و120 ط دار صادر


ابن الجوزی (از ائمه ی حنبلی مذهب ها،شیخ الاسلام) می گوید ابو بکر بن مکارم که شیخی صالح بود برایم نقل کرد که در بعضی از سال ها قبل از شروع ماه رمضان چند روز باران زیادی می بارید.شبی در ماه رمضان خوابیدم و در خواب دیدم که مطابق عادتم پیش قبر امام احمد بن حنبل آمده ام تا او را زیارت کنم.دیدم که قبرش به زمین چسبیده است تا جایی که بین قبر و زمین به اندازه ی یک ساق یا دو ساق فاصله است.گفتم : قبر امام احمد به خاطر باران اینطور شده است.پس شنیدم که او از قبر می گفت : نه،بلکه این به خاطر هیبت خداوند است چون او مرا زیارت کرده است.پس من از سر این که خداوند هر سال من را زیارت می کند پرسیدم و خداوند گفت ای احمد ! برای این که تو کلام مرا یاری نمودی و آن در مجالس و محراب مساجد نشر داده می شود و تلاوت می شود.ابو بکر بن مکارم می گوید پس جلو آمدم تا قبر احمد را ببوسم سپس گفتم : سرورم،چه سری است در این که قبری به جز قبر تو بوسیده نمی شود ؟ احمد بن حنبل گفت : فرزندم،این برای من کرامتی نیست بلکه کرامتی است برای رسول خدا (ص) چون همراه من چند تار مو از موهای رسول خدا (ص) است.آگاه باشید ای کسانی که مرا دوست دارند،چرا مرا در ماه رمضان زیارت نمی کنند؟ احمد بن حنبل دو بار این کلام را تکرار کرد.











































چند نکته ی مهم :

1. ابو بکر بن مکارم می گوید در خواب دیدم که طبق عادتم به زیارت قبر احمد بن حنبل رفته ام و این یعنی که زیارت قبر احمد بن حنبل امری بدیهی و رایج برای او که از شیوخ اهل سنت بوده و ابن الجوزی او را شیخی صالح خوانده بوده است.حال آیا وهابیون ابو بکر بن مکارم را هم قبر پرست می خوانند ؟!

2. ابو بکر بن مکارم می گوید در خواب از احمد بن حنبل پرسیدم چه سری است در این که تنها قبر تو بوسیده می شود و این نشان می دهد که بوسیدن قبر احمد بن حنبل امری بدیهی و رایج در آن زمان بوده که ابوبکر بن مکارم حتی در خواب هم برای بوسیدن قبر احمد جلو رفته و در این مورد از احمد بن حنبل سوال کرده است ! آیا وهابیون حاضرند تمام مردم آن زمان و کسانی که قبر احمد بن حنبل را می بوسیده اند،قبرپرست و اهل بدعت بخوانند ؟!

3. ابن الجوزی این داستان را به عنوان فضیلتی از فضائل احمد بن حنبل از فردی که او را شیخی صالح خوانده است نقل کرده و کوچک ترین ایرادی هم بر آن نگرفته که این داستان مضمونی شرک آمیز و آمیخته با بدعت دارد یا غلو در آن موج می زند ! همین عدم رد ابن الجوزی و همچنین نقل کننده ی داستان یعنی ابو بکر بن مکارم بر مضمون داستان نشان می دهد که این امر را بدعت یا حرام نمی دانسته اند بلکه فضیلتی برای احمد بن حنبل به حساب می آورده اند.

4. بسیاری از وهابیون و مخالفین شیعه بر شیعیان اشکال می کنند که چرا می گویید خداوند به زیارت امام حسین علیه السلام می آید و این غلو است ! حال ما می گوییم یکی از شیوخ شما می گوید در خواب دیدم که احمد بن حنبل می گوید خدا به زیارت من آمده است ! نه خود ابو بکر بن مکارم و نه ابن الجوزی آن را غلو نخوانده اند و به عنوان فضیلت نقل کرده اند ! چه طور برای عالم شما غلو نیست ولی برای امام معصوم و از بهترین صحابه ی پیامبر غلو است ؟!

5. نقش تار موهای رسول الله در مورد توجه قرار گرفتن قبر احمد بن حنبل هم مورد دیگری است که از نتایج تبرک به آثار پیامبر و صالحین می باشد.

عجز و درماندگی وهابیون از تجزیه و تحلیل این داستان :

" عبد الله بن عبد المحسن الترکی " ، وهابی محقق کتاب مناقب الامام احمد بن حنبل،پس از اینکه از تجزیه و تحلیل این داستان عاجز شده و نمی تواند تناقض بین این داستان و نقل آن به وسیله ی ابن الجوزی و افکار ابن تیمیة را بپذیرد،می گوید :

وهی من العجائب ، وکان الاولی بالمؤلف – رحمه الله – ان لا یسترسل فی ایراد هذه الاشیاء التی تخالف ما علیه السلف الصالح.

مناقب الامام احمد بن حنبل لابن الجوزی،ص608 ط دار هجر

و این از عجائب است و سزاوار بود که مولف (یعنی ابن الجوزی از علمای بزرگ اهل سنت) به بیان این چیزهایی که با روش سلف صالح مخالفت دارد نپردازد. (!!!)

الله اکبر ! در این کلام محقق وهابی تناقضی عجیب نهفته است ! وقتی او راهی برای رد این مساله نمی بیند مجبور است این گونه سخن بگوید ! مگر ابن الجوزی که او را شیخ الاسلام و امام می دانند و از کبار علمای حنبلی مذهب بوده است،خود بر روش سلف صالح نبوده است ؟! آری این محقق وهابی با زبان بی زبانی می گوید ای کاش ابن الجوزی چنین داستان هایی را نقل نمی کرد تا آبروی ما را ببرد !

این وهابی در ادامه می نویسد :

و تقبیل القبور لیس من السنة ، و لا یرضی أحمد – رحمه الله – به ...

مناقب الامام احمد بن حنبل لابن الجوزی،ص608 ط دار هجر

و بوسیدن قبور از سنت نیست و احمد بن حنبل به این کار راضی نیست ...  (!!!)

سبحان الله ! نیازی نیست این محقق وهابی از زبان احمد بن حنبل سخن بگوید !

بوسیدن قبور و تبرک به آثار پیامبر فراوان در سیره ی صحابه و تابعین موجود است و خود احمد بن حنبل نیز به شهادت ذهبی آن را تایید نموده است.به عنوان یکی از نمونه ها،لینک زیر را مطالعه کنید :

صحابه و تابعین و تبرک به پیامبر و لمس و بوسیدن قبر ایشان

http://al-shia.blog.ir/post/5

با این اوصاف لازم نیست که این محقق وهابی کاسه ی داغ تر از آش شود !

اما محققین وهابی دیگری که این داستان را برنتافته اند و به تناقض گویی روی آورده اند،برادران ارنؤوط هستند :

أقول هذا من المبالغات ، فقبره کغیره من القبور لا یقبل ایضا.


المنهج الأحمد،ج1،ص120 ط دار صادر

من (محقق کتاب) می گویم : این از مبالغات است و قبر احمد بن حنبل مانند سایر قبور است و همچنین بوسیده هم نمی شود.

باز هم باید بگوییم الله اکبر ! این تناقض از کجا سرچمشه می گیرد ؟! مگر ارنووطین از ابوبکر بن مکارم و ابن الجوزی آگاه ترند و زمان آنان را درک کرده اند که این گونه نظر می دهند ؟! ابوبکر بن مکارم می گوید مردم و سایرین قبر احمد را می بوسند و من هم می بوسم و ابن الجوزی هم آن را در قالب فضیلت نقل کرده اما ارنووطین می گویند بوسیده نمی شود ! الله اکبر از کوردلی وهابیون ! ظاهرا کوردلی وهابیون به نابینایی چشم ظاهرشان هم سرایت کرده و نصوص و متون کتب را هم درست نمی بینند !




نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
Flag Counter