حقانیت شیعه و رد شبهات

نقد وهابیت و اهل سنت | نقد آیین زرتشتی و باستان گرایان | نقد مسیحیت | وبلاگ شخصی فرشید شرفی

حقانیت شیعه و رد شبهات

نقد وهابیت و اهل سنت | نقد آیین زرتشتی و باستان گرایان | نقد مسیحیت | وبلاگ شخصی فرشید شرفی

حقانیت شیعه و رد شبهات

فرشید شرفی | پژوهشگر قرآن، حدیث، کلام و ادیان و مذاهب

* به علت کمبود وقت از ترجمه ی متون درخواستی جدا معذوریم

* شبهات و سوالات علمی خود را در قسمت نظرات ارسال کنید تا در صف سوالات قرار گرفته و به آن پاسخ داده شود (به سؤالات تکراری به هیچ وجه پاسخ داده نمی شود)

* برای دسترسی آسان به موضوعات مورد نظرتان، از قسمت " طبقه بندی موضوعی " استفاده کنید

* در صورت خرابی و یا لود نشدن تصاویر و مطالب به ما اطلاع دهید

* نقل و درج مطالب موجود در وبلاگ به نام شخص یا مؤسسه ای خاص در هر تارنمای اینترنتی و غیر از آن شرعا حرام می باشد (نقل همراه با ذکر منبع یا بدون اشاره به شخص و مؤسسه ای خاص جایز می باشد)

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
آخرین نظرات

ابن الموقت حنفی (عالم سرشناس اهل سنت): هیچ اجماعی بر عمل به تمامی روایات صحیح بخاری و صحیح مسلم وجود ندارد!


فَإِنْ قُلْت لَیْسَتْ أَصَحِّیَّتُهُمَا لِمُجَرَّدِ اشْتِمَالِ رُوَاتِهِمَا عَلَى الشُّرُوطِ الَّتِی اعْتَبَرَاهَا بَلْ وَلِتَلَقِّی الْأُمَّةَ بَعْدَهُمَا لِقَبُولِ کِتَابَیْهِمَا وَهَذَا مُنْتَفٍ فِی غَیْرِهِمَا قُلْت تَلَقِّی الْأُمَّةَ لِجَمِیعِ مَا فِی کِتَابَیْهِمَا مَمْنُوعٌ أَمَّا لِرُوَاتِهِمَا فَلِمَا ذَکَرَ الْمُصَنِّفُ وَأَمَّا لِمُتُونِ أَحَادِیثِهِمَا؛ فَلِأَنَّهُ لَمْ یَقَعْ الْإِجْمَاعُ عَلَى الْعَمَلِ بِمَضْمُونِهَا وَلَا عَلَى تَقْدِیمِهَا عَلَى مُعَارِضِهَا ...


ابن الموقت الحنفی، شمس الدین محمد بن محمد بن محمد (المتوفى 879 هـ)، التقریر والتحبیر على التحریر فی أصول الفقه، ج3، ص39، الناشر: دار الکتب العلمیة، الطبعة: الأولى، 1419 هـ - 1999 م.


پس اگر بگویی صحت روایات دو کتاب صحیح بخاری و صحیح مسلم صرفا به دلیل اشتمال آن ها بر راویانی که شروطی مشخص و تعیین شده دارند نمی باشد و علاوه بر این، امت پس از آن دو کتابشان را قبول کرده اند و در مورد غیر از بخاری و مسلم چنین چیزی رخ نداده است، من (ابن الموقت حنفی) می گویم: ادعای قبول تمامی روایات و متون صحیح بخاری و صحیح مسلم از سوی امت صحیح نیست.یا به دلیل روات احادیث این دو کتاب و یا به دلیل متون احادیثشان.چرا که اجماع بر عمل به مضمون دو کتاب صحیح بخاری و صحیح مسلم و مقدم ساختن آن بر روایات معارضشان رخ نداده است ...


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
Flag Counter