حقانیت شیعه و رد شبهات

نقد وهابیت و اهل سنت | نقد آیین زرتشتی و باستان گرایان | نقد مسیحیت | وبلاگ شخصی فرشید شرفی

حقانیت شیعه و رد شبهات

نقد وهابیت و اهل سنت | نقد آیین زرتشتی و باستان گرایان | نقد مسیحیت | وبلاگ شخصی فرشید شرفی

حقانیت شیعه و رد شبهات

فرشید شرفی | پژوهشگر قرآن، حدیث، کلام و ادیان و مذاهب

* به علت کمبود وقت از ترجمه ی متون درخواستی جدا معذوریم

* شبهات و سوالات علمی خود را در قسمت نظرات ارسال کنید تا در صف سوالات قرار گرفته و به آن پاسخ داده شود (به سؤالات تکراری به هیچ وجه پاسخ داده نمی شود)

* برای دسترسی آسان به موضوعات مورد نظرتان، از قسمت " طبقه بندی موضوعی " استفاده کنید

* در صورت خرابی و یا لود نشدن تصاویر و مطالب به ما اطلاع دهید

* نقل و درج مطالب موجود در وبلاگ به نام شخص یا مؤسسه ای خاص در هر تارنمای اینترنتی و غیر از آن شرعا حرام می باشد (نقل همراه با ذکر منبع یا بدون اشاره به شخص و مؤسسه ای خاص جایز می باشد)

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
آخرین نظرات




اهل مکه در زمن ابن جریج به حلیت نکاح متعه معتقد بودند و اهل مدینه به نکاح دبر زنان !



یکی از مسائلی که مخالفین شیعه همواره قصد دارند تا به وسیه ی آن بر شیعیان طعن بزنند،مساله ی نکاح متعه و نکاح دبر است.ما در اینجا فقط یک نمونه از حلیت آن در بین خود علما و عوام اهل سنت را بیان می کنیم :

ابن حجر عسقلانی در کتاب " تلخیص الحبیر " می نویسد :

وَمِنْ الْمَشْهُورِینَ بِإِبَاحَتِهَا ابْنُ جُرَیْجٍ فَقِیهُ مَکَّةَ، وَلِهَذَا قَالَ الْأَوْزَاعِیُّ فِیمَا رَوَاهُ الْحَاکِمُ فِی عُلُومِ الْحَدِیثِ: یُتْرَکُ مِنْ قَوْلِ أَهْلِ الْحِجَازِ خَمْسٌ، فَذَکَرَ فِیهَا مُتْعَةَ النِّسَاءِ مِنْ قَوْلِ أَهْلِ مَکَّةَ، وَإِتْیَانَ النِّسَاءِ فِی أَدْبَارِهِنَّ مِنْ قَوْلِ أَهْلِ الْمَدِینَةِ.


تلخیص الحبیر،ج3،ص329 ط موسسة قرطبة

و از افرادی که در قائل بودن به جواز نکاح متعه مشهور بوده،ابن جریج (از علمای بزرک و مورد وثوق اهل سنت) است و به همین دلیل اوزاعی در آن چه حاکم نیشابوری در کتاب علوم حدیث خودش نقل کرده گفته است که از اهل حجاز قول و سخن پنج گروه ترک می شود که از جمله ی آن ها قول اهل مکه در مورد نکاح متعه و قول اهل مدینه در مورد نکاح دبر زنان است.


با توجه به این مطلب،در زمان ابن جریج،هم خود او قائل به حلیت نکاح متعه بوده است و هم اهل مکه و فقهای آن و همچنین اهل مدینه و علمای آن نیز قائل به حلیت نکاح دبر زنان بوده اند.















نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
Flag Counter